recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har set Pioneer 427 i virkeligheden!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar set Pioneer 427 i virkeligheden!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 16:52

Helt enig Lennon, men her var ingen hurtige kamerabevægelser eller voldsomme lysskift, blot et par gutter der sad på en scene med hver sin guitar.

Jeg ville ønske jeg havde tænkt mig om og lige taget et par billeder med mobilkameraet, så jeg kunne vise hvad jeg mener.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 17:04

"Jeg påstår ikke at det altid og i alle situationer er dårligt, eller at mit Toshiba er bedre"

Måske ikke,men det glemte du så bare at skrive.

Og bemærk venligst at jeg IKKE er plasma fanatiker.....jeg er i det hele taget ikke fanatisk med noget som helst(en holdning der ville klæ`alle)-

..bort om det-du er blevet skuffet over markedets bedste bilede-det er der så ikke ret meget at gøre ved.

Jeg har set en KALIBRERET version.....og var IMPONERET,men fanatisk...

...NEJ!!

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 17:22

Mener ikke jeg glemte at skrive noget - jeg sammenlignede det jo netop ikke med hverken Toshibaen eller noget andet, men forholdt mig blot udelukkende til det jeg så idag.

Jeg vil heller ikke gå så langt som til at sige at jeg blev skuffet over markedets bedste billede, for det kan umuligt have været markedets bedste billede jeg så idag. Det jeg så idag var skidt - eller rettere de fejl der optrådte i billedet var skidt, og da jeg først havde opdaget dem kunne jeg ikke lade være at blive irriteret over dem.

Det er iøvrigt ikke første gang jeg har set dette fænomen på et plasma tv, ligesom jeg også i andre tråde har læst ændre opleve noget lignende i bestemte situationer, ja, selv vores gode ven Otto har i en tråd svaret en at noget sådant kunne forekomme på et plasma. Så det kan godt være det er markedets bedste billede 90% af tiden, men det er altså ikke ufejlbarligt.

Men som sagt, jeg ærgrer mig over jeg ikke lige fik taget et par billeder, det er svært med ord at skulle beskrive fænomenet.

PS: og så kan jeg jo ikke gøre for at lige mit Toshiba er verdens bedste TV uanset pris og teknologi - sådan er det jo bare

Redigeret af spawn - 30-September-2006 kl. 17:29
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 17:52

Vil lige havde lov til at blande mig i debaten.

var inden i den pågældene expert i går, fredag og så den omtalte Plasma.

ved siden af så jeg en sony lcd topmodel.

begge skærme kørte en C-MORE HD kanal, som kørte noget reklame for nogle forskellige film, heriblandt scenen fra Ringenes herre, hvor vulkanen til sidst ryger i luften.

Hvis jeg stod med 30000 i hånden og havde plads til denne store skærm var der INGEN tvivl om at jeg ville vælge pioner.
Farverne var for at sige det mildt Fantastiske, og der var så meget dynamik i billedet så det var helt vild, mens sonyen stod og så ud som om den var blevet koge vasket, uden de samme varme farver.

For at sige det kort, F*** Den stod vildt flot.

Men selv om jeg har set dette billed, og set denne fantastiske skærm,. vil jeg personligt, både penge mæssigt, og str. vælge noget mindre, og derfor LCD jeg skal "kun" havde mig en 32" og mit valg ligger og vejer imellem samsung R72, eller M61 ( ved godt der kommer en M71, men syntes billedet ser "Kunstig" ud på den)

men det er jo mit valg, og efter hvad JEG syntes og det som folk giver af råd til mig og mine indlæg, skal man vælge den skærm som giver det billed MAN kan lide, og ikke hvad andre siger..

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Og problemet lignte nogle af de screenshot jeg har set fra folk der har klaget over lignende problemer fra deres indkøbte PV60 plasma eks. ved afspilning af bestemte scener i filmen Jarhead

Det var på et af de nye Samsung, ikke et Panasonic.

Jeg har i øvrigt også set 427 i virkeligheden. Det var ikke kalibreret, men alligevel så det rigtig fint ud med anime i 16:9, som var mit store 'problem' med LCD TV.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Setuppet var som jeg skrev en direkte tilsluttet dvd-afspiller (LG) og kilden var en helt normal Købe DVD - altså ikke noget analogt signal eller lign.

Afspilleren kunne jo være sluttet direkte til med composite

Redigeret af Naiera - 30-September-2006 kl. 18:10
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 18:16

Ja her på recordere.dk var det Samsungen, men den første gang jeg læste om Jarhead var det på et Panasonic - det var på et af de andre forummer, skal se om jeg kan finde det. Der var også et par screenshots.

Det er en mulighed at den var tilsluttet med composite - jeg kontrollerede det ikke.

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af denquist denquist skrev:

Det kan godt være at Plasma har et meget bedre billed end LCD, men hvad hjælper dette når du alligevel ikke kan se hvad tv viser pga. sollys og genstande i baggrunden. 

Jeg bor selv i hus med store glaspartier og vores store problem med alm. tv har lige præcist været at vi ikke har kunne se hvad skærmen viste pga. sollys. Så nu jeg vil købe mig et LCD med matskærm, så kan jeg i det mindste se hvad der sker.

Og det hjælper ikke at trække lameller fra vinduerne for at se tv'et, med mindre jeg mørklægger hele stuen med sorte gardiner, og hvem gør det? 

Bare lige en lille kommentar til hele debatten omkring emnet 

God pointe! Min egen indretning af TV-stuen gør desværre, at der bag sofaen er store vinduer ud mod altanen - med dagslys direkte ind på skærmen. Matskærmen på LCD-fjernsynet gør så, at jeg heldigvis blot kan nøjes med at trække gardinerne for vinduerne - og stadig se film eller TV uden forstyrrende genspejlinger i billedet. Såeh, jeg tror heller ikke lige det haster med at skifte det nuværende ud ..... (Har ellers gået og luret lidt på et 37 tommers plasma-TV fra Panasonic)

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg vil godt lige pointere,at lige præcis koncert-DVD´er er noget af det værste,man kan teste fladskærme med.Der er ofte masser af hurtige kamerabevægelser,samt voldsomme lysskift.En stor del af fejlene ligger simpelthen i kildematerialet, DVD formatet og selvfølgelig også i skærmens begrænsning.

Lige netop dette har ofte været mig en kilde til stor forundring: Hvorfor smækker de dog ALTID en grovkornet koncertoptagelse af Eric Clapton, Elton John eller Robbin Williams på DVD'en, når et projektor- eller plasma-billede skal demonstreres? Måske for at vise os, hvad apparaterne virkelig duer til under dårligst tænkelige forhold? ......

Redigeret af musicus - 01-Oktober-2006 kl. 20:27
Til top
the_rieper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-September-2006
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 18:33
du mener vel robbie williams
Til top
nubus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af CoolMLJ CoolMLJ skrev:

Men selv om jeg har set dette billed, og set denne fantastiske skærm (pioneer plasma). vil jeg personligt, både penge mæssigt, og str. vælge noget mindre, og derfor LCD jeg skal "kun" havde mig en 32" og mit valg ligger og vejer imellem samsung R72, eller M61 ( ved godt der kommer en M71, men syntes billedet ser "Kunstig" ud på den)

Hvad med 37" ? Panasonics plasma har højttalerne under skærmen og fylder under 1 meter i bredden. De sidste tommer giver virkelig en anden oplevelse.
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 19:29

har også lidt med penge at gøre.....?? der er jo stor forskel fra om man ofre 9000 eller 14000 som jeg mener at den koster..

Til top
nubus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-September-2006
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af CoolMLJ CoolMLJ skrev:

har også lidt med penge at gøre.....?? der er jo stor forskel fra om man ofre 9000 eller 14000 som jeg mener at den koster..

TC har den til <12.000. Skrev til dem fredag morgen men har ikke hørt noget, så de har vel travlt.
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 19:39

Men helt ærlig, er det ikke op til hvad folk bedst kan lide.. jeg ved ikke hvorfor, men har da set plasma, og jo det har da et flot billed, men hmm. ved ikke hvorfor men syntes bare ikke jeg har set det som vil vende mig 180 grader rundt, og tage en plasma.

var i Elgiganten i city2 idag, ved godt det ikke er det fedeste sted for nogen, men denne butik har sku valgt at få et ordentlig tvsignal, så her kunne man tydeligt se forskel fra de billige til de dyre lcd, og det samme med plasma, hvilket jeg syntes var fedt og dejligt. thumbs up for det.

Lige nu skyldes mit valg af Samsung R72, på 32 " nok, at kæresten har sagt "OK" for den rent design mæssigt  (Det tog mig 4 md, at finde to front højtalere som hun kunne accepterer i vores stue.) :) men lige med denne LCD skærm, syntes jeg at jeg gang på gang for et flot billed, og har netop en god kolega, som jeg ved ikke ville "pynte" på sandheden, har købt denne skærm og siger at det står helt vildt godt. dette for mig til at veje tungt over til samsung, men er sådan lidt.. vil gerne se den panasonic, for er det den samme de har i expert, så syntes JEG ikke at den er så fantastisk, for jo.. billedet stod flot, men vil måske heller gemme de penge, og allerede nu "spare" penge sammen til i 2010 at købe plasma, også købe det i 42-50 "
(bor i en lille stue, og vil bare havde en godt tv lige nu og her, med henblik på at inden for 3-5 år at skulle købe noget større, når jeg kommer ud i hus

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu