|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
|
Nu har jeg skimmet den antenneforenings hjemmeside igennem og jeg kan godt forstå at du kun kan hitte DR1, DR2, DR Update og TV2, for de leverer slet ikke andet digitalt af ekstra kanaler i "Pakke 1", som de hiver ned via DVB-T.
Her er deres aktuelle kanal oversigt, læg mærke til DVB-T mærket. http://kortlink.dk/tuantenne/7arx Grunden er med ret stor sandsynlighed at antenne foreningen ikke har MPEG4 udstyr, som kræves til de andre kanaler fra DR. Redigeret af Aspagilus - 05-Januar-2010 kl. 17:14 |
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Aspagilus, du har overset noget. Se her udbuddet af kabel-tv-kanaler fra YouSee Trådstarter, du kan se i brugervejledningen, hvordan du kan gøre. Redigeret af Vilhelm - 05-Januar-2010 kl. 19:24 |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
lunge ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 427 |
![]() |
|
Hvor er det fornemt at så mange forsøger at hjælpe.
Det skal I have mange tak for. ![]() Jeg synes heller ikke det fremgår af deres hjemmeside at man skulle kunne modtage DR HD, Ramasjang og DR K, men det har jeg antenneforeningens formands ord på at man skulle kunne. Han kunne bare ikke hjælpe med det pågældende tv. Det eneste han kunne give mig var nogle frekvenser jeg kunne søge manuelt på, men eftersom jeg ikke kan få lov at vælge digitale kanaler under manuel søgning, kan jeg ikke rigtig komme til at taste noget ind. Vilhelm, hvad mener du jeg kan finde svar på i brugervejledningen? Hvordan jeg nulstiller til fakbriksindstillinger eller hvad? Jeg kan desværre ikke tjekke så meget før jeg er på besøg hos mine gamle svigerforældre igen. Det er derfor jeg håber at få svar på alt det der ikke findes svar på i vejledningen. Der står jo i hvert fald ikke noget om at man skal indstillet landet til Finland inden man sætter skærmen igang med at søge efter kanaler.
Redigeret af lunge - 05-Januar-2010 kl. 20:24 |
||
Venlig hilsen
Jan |
||
![]() |
||
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
|
Lunge! Du kan se hvordan du nulstiller tv'et, vælger Finland og foretager en kabel-tv-kanalsøgning i Samsungs "user manual" der er på engelsk, dansk og øvrige nordiske sprog. Vejledningen findes her - Vælg User Manual (v.1.0) ENGLISH, DANISH, FINNISH, NORWEGIAN, SWEDISH Vejledningen er på dansk fra s. 120. Side 129-30 (9.-10. side i den danske del af vejledningen) viser hvad du skal gøre. |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
||
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
|
Jeg har ikke rigtigt fundet ud af, om du bruger Yousee (altså c) eller T?
Hvis du bruger c, skal du finde koden for dit område, jeg (der bor i Ballerup, har bruget kbh. koden da vi kun har Yousee på prøve).
Samsung viser 999 som kode, og der finder du kun Mux1, hvis du forsøger med område-koden, kan du finde alle de digitale kanaler Yousee udsender.
Niels
|
||
![]() |
||
Aspagilus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 543 |
![]() |
|
Det er noget jeg ikke har nævnt med fuldt overlæg, for det er ekstra kanaler at de kan købe sig til igennem Yousee, læg også mærke til at udbuddet IKKE dækker de manglende DR kanaler, der faktisk skal leveres af deres egen antenneforening Redigeret af Aspagilus - 06-Januar-2010 kl. 02:56 |
||
![]() |
||
lunge ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 427 |
![]() |
|
Så er det da serveret lige for næsen af mig. Tusind tak. ![]() Glæder mig til at besøge dem og forhåbentlig få det til at virke ved at vælge et andet land.
|
||
Venlig hilsen
Jan |
||
![]() |
||
kramsen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 6 |
![]() |
|
Helt på linje med Lunge, har spenderet meget tid på dette med mit nye LG9500 LED. Jeg brugte "Finland" og så væltede det ind - og snupti DR HD var der.
Jeg har STOFA og bor i Århus.
Jeg ved ikke hvorfor det med Finland virker men supa...
TAK!
|
||
![]() |
||
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
![]() |
|
Ja koden er blot 0000. Og jeg kan bekræfte at du skal vælge Finland.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
For dem der har skrevet i denne tråd, (og tak for det), vil det måske være interessant at høre hvad løsningen på dette problem var.
Jeg har nemlig i dag været på besøg hos svigermekanikken for at gøre endnu et forsøg på at finde alle kanalerne. Jeg forsøgte mig først med at slette alle fabriksindstillinger for derefter at sætte landet til Finland. Det kom der desværre ikke noget godt ud af. Tv'et fandt en masse digitale kanaler, men de var alle kodede. Altså der dukkede ingen DR HD op. (Prøvede også med Sverige, men uden held) Næste forsøg gik ud på at opgradere softwaren i tv'et. Det kom der heller ikke meget ud af idet den nyeste software allerede var installeret. Til sidst prøvede jeg så at vælge "luft" i stedet for "kabel". Jeg troede ikke det vile virke men det gjorde det. ![]() Alle kanaler både de digitale og analoge kom ligeså fint ind på tv'et og der var igen lykke og idyl hos svigerforældrene.
![]() |
||
Venlig hilsen
Jan |
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak, Jan, fordi du melder tilbage om løsningen. Vi der prøver at hjælpe her, i
hvert fald jeg, er stærkt interesseret i feedback, for så lærer vi også
noget.
Ifølge Trædballe-Uhrhøj Antenneforening er det kun DR1, DR2, DR Update, TV2 der sendes digitalt som DVB-T ("luft"), men nu finder du mange flere, herunder DR HD? (Det vil ikke overraske mig. Det er før set at en antenneforening ikke har en ordentligt opdateret hjemmeside). I første omgang fandt du kun kodede DVB-C-kanaler (digitalt kabel-tv-kanaler fra YouSee). Det viser at YouSee (som Aspagilus har været inde på) kun sender ekstra digitale pakker (Favorit, Filmpakker, HD-pakken og sprogpakker). |
||
Venlig hilsen, Vilhelm
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |