recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hastighed på internetlinje (løst)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hastighed på internetlinje (løst)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hastighed på internetlinje (løst)
    Sendt: 30-Marts-2012 kl. 22:46
Nogen der kan give mig en logisk forklaring på hvorfor jeg opnår en download hastighed på 94Mbps på en 10Mbps linje i hastighedstesten fra TDC. Jeg har også prøvet en anden test jeg fandt på nettet, som gav samme resultat.

Jeg har en 10/10Mbps linje fra Brøndby Antenneforening.

Mvh

Frank


Redigeret af fhansen - 21-April-2012 kl. 22:21
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 00:15
Hvis det er en fælles forbindelse til en hel opgang/boligblok ( små lokale centraler i foreningen ), kan man udenfor spidsbelastningerne opnå højere hastigheder.
Dette kan være en forklaring, eller også har de "givet" dig en forkert hastighed.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis det er en fælles forbindelse til en hel opgang/boligblok ( små lokale centraler i foreningen ), kan man udenfor spidsbelastningerne opnå højere hastigheder.
Dette kan være en forklaring, eller også har de "givet" dig en forkert hastighed.


Det skulle være en seperat linje. Jeg bestemmer i hvert fald selv, om jeg vil have en 10/10, 20/20 el. 40/40 linje. Jeg kan ikke få højere.
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Nogen der kan give mig en logisk forklaring på hvorfor jeg opnår en download hastighed på 94Mbps på en 10Mbps linje i hastighedstesten fra TDC. Jeg har også prøvet en anden test jeg fandt på nettet, som gav samme resultat.

Jeg har en 10/10Mbps linje fra Brøndby Antenneforening.

Mvh

Frank
Har du prøvet
og se hvad den giver?
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Nogen der kan give mig en logisk forklaring på hvorfor jeg opnår en download hastighed på 94Mbps på en 10Mbps linje i hastighedstesten fra TDC. Jeg har også prøvet en anden test jeg fandt på nettet, som gav samme resultat.

Jeg har en 10/10Mbps linje fra Brøndby Antenneforening.

Mvh

Frank
Hvilket medie drejer det sig om? Coax, DSL, fiber eller noget ethernet? Der er stor variation hvordan man fastsætter hastigheden og ofte er det bare nedad man sætter begrænsningen. Det vil sige at hvis der er mange om at dele en "stor" forbindelse kan man sagtens opnå større hastigheder hvis backbonen ikke er hårdt belastet.

BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 19:48
Lige nu kører jeg f.eks. 31/47 Mb/s på min 10/10 fiberlinie med en speedtest.net test.

BS
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Nogen der kan give mig en logisk forklaring på hvorfor jeg opnår en download hastighed på 94Mbps på en 10Mbps linje i hastighedstesten fra TDC. Jeg har også prøvet en anden test jeg fandt på nettet, som gav samme resultat.

Jeg har en 10/10Mbps linje fra Brøndby Antenneforening.

Mvh

Frank
Har du prøvet
og se hvad den giver?


Det var den anden test jeg havde lavet. Kunne bare ikke huske hvad den hedSmile De to test gav samme resultat.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af fhansen fhansen skrev:

Nogen der kan give mig en logisk forklaring på hvorfor jeg opnår en download hastighed på 94Mbps på en 10Mbps linje i hastighedstesten fra TDC. Jeg har også prøvet en anden test jeg fandt på nettet, som gav samme resultat.

Jeg har en 10/10Mbps linje fra Brøndby Antenneforening.

Mvh

Frank
Hvilket medie drejer det sig om? Coax, DSL, fiber eller noget ethernet? Der er stor variation hvordan man fastsætter hastigheden og ofte er det bare nedad man sætter begrænsningen. Det vil sige at hvis der er mange om at dele en "stor" forbindelse kan man sagtens opnå større hastigheder hvis backbonen ikke er hårdt belastet.

BS


Det kan jeg ikke umiddelbart svare på. Tror ikke det er fiber, og jeg er overbevist om at det ikke er coax. Jeg trækker internet direkte fra væggen via RJ45.
Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 21:23
Hastighedstests kan tit give et misvisende resultat... Har du prøvet at lave en faktisk test hvor du downloader en vilkårlig fil fra en host som uden problemer kan matche din downloadhastighed?

Da jeg havde internet gennem stofa 4 Mbit/512 Kbit opnåede jeg tit over 20 Mbit i de forskellige tests, men jeg hentede aldrig hurtigere end de 0,5 MB/s jeg skulle kunne i praksis, når jeg downloadede fra forskellige services.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

Hastighedstests kan tit give et misvisende resultat... Har du prøvet at lave en faktisk test hvor du downloader en vilkårlig fil fra en host som uden problemer kan matche din downloadhastighed?

Da jeg havde internet gennem stofa 4 Mbit/512 Kbit opnåede jeg tit over 20 Mbit i de forskellige tests, men jeg hentede aldrig hurtigere end de 0,5 MB/s jeg skulle kunne i praksis, når jeg downloadede fra forskellige services.


Nej, ikke umiddelbart. Kan prøve at hente fx. CCC. Der burde jeg få en indikation?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 21:34
Så har du Ethernet stik, hvilket understøtter min teori om at det er antenneforeningen der kontrollerer din hastighed. De betaler for en stor forbindelse alligevel og begrænser kun nedad da det er medlemmernes interesse at udnytte forbindelsen så meget som muligt. Så hvis forbindelsen (ud i byen) ikke er belastet kan du opleve større hastigheder end du betaler for.

Også flere ISP gør dette da det er god reklame.

At du kun kan downloade med Eks. 0,5 Mb/s kan også være fordi den der sender filen ikke sender hurtigere, i det tilfælde er din downloadhastighed ligegyldig så længe den er hurtigere end afsenderens uploadhastighed. 

Mvh BS
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 21:34
Prøvede at hente en fil fra Alienware (drivere til grafikkort). Jeg hentede med gennemsnitligt 1 MB/s. Så det passer sgu meget godt til en 10 Mbps linje.

Redigeret af fhansen - 31-Marts-2012 kl. 21:34
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu