|
Hastighed på internetlinje (løst) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Marts-2012 kl. 22:46 |
|
Nogen der kan give mig en logisk forklaring på hvorfor jeg opnår en download hastighed på 94Mbps på en 10Mbps linje i hastighedstesten fra TDC. Jeg har også prøvet en anden test jeg fandt på nettet, som gav samme resultat.
Jeg har en 10/10Mbps linje fra Brøndby Antenneforening. Mvh Frank Redigeret af fhansen - 21-April-2012 kl. 22:21 |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis det er en fælles forbindelse til en hel opgang/boligblok ( små lokale centraler i foreningen ), kan man udenfor spidsbelastningerne opnå højere hastigheder.
Dette kan være en forklaring, eller også har de "givet" dig en forkert hastighed.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
|
Det skulle være en seperat linje. Jeg bestemmer i hvert fald selv, om jeg vil have en 10/10, 20/20 el. 40/40 linje. Jeg kan ikke få højere. |
||
![]() |
||
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
|
Har du prøvet og se hvad den giver?
|
||
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
BS
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Lige nu kører jeg f.eks. 31/47 Mb/s på min 10/10 fiberlinie med en speedtest.net test.
BS
|
||
![]() |
||
|
Det var den anden test jeg havde lavet. Kunne bare ikke huske hvad den hed ![]() |
||
![]() |
||
|
Det kan jeg ikke umiddelbart svare på. Tror ikke det er fiber, og jeg er overbevist om at det ikke er coax. Jeg trækker internet direkte fra væggen via RJ45. |
||
![]() |
||
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
|
Hastighedstests kan tit give et misvisende resultat... Har du prøvet at lave en faktisk test hvor du downloader en vilkårlig fil fra en host som uden problemer kan matche din downloadhastighed?
Da jeg havde internet gennem stofa 4 Mbit/512 Kbit opnåede jeg tit over 20 Mbit i de forskellige tests, men jeg hentede aldrig hurtigere end de 0,5 MB/s jeg skulle kunne i praksis, når jeg downloadede fra forskellige services. |
||
![]() |
||
|
Nej, ikke umiddelbart. Kan prøve at hente fx. CCC. Der burde jeg få en indikation? |
||
![]() |
||
|
Så har du Ethernet stik, hvilket understøtter min teori om at det er antenneforeningen der kontrollerer din hastighed. De betaler for en stor forbindelse alligevel og begrænser kun nedad da det er medlemmernes interesse at udnytte forbindelsen så meget som muligt. Så hvis forbindelsen (ud i byen) ikke er belastet kan du opleve større hastigheder end du betaler for.
Også flere ISP gør dette da det er god reklame. At du kun kan downloade med Eks. 0,5 Mb/s kan også være fordi den der sender filen ikke sender hurtigere, i det tilfælde er din downloadhastighed ligegyldig så længe den er hurtigere end afsenderens uploadhastighed. Mvh BS
|
||
![]() |
||
|
Prøvede at hente en fil fra Alienware (drivere til grafikkort). Jeg hentede med gennemsnitligt 1 MB/s. Så det passer sgu meget godt til en 10 Mbps linje.
Redigeret af fhansen - 31-Marts-2012 kl. 21:34 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |