recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Havde besluttet mig men......
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHavde besluttet mig men......

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 00:42
Jeg var i Fona den anden dag og ud af min øjenkrog så jeg et billede der stod atypisk godt.. det fangede mit øje og jeg tænkte "Kæft det er godt det billede".. så noterede jeg mig fabrikanten... Panasonic :-) og det var altså inden jeg bemærkede producent.. bare inden nogen skyder mig noget i foden.

Jeg tror også der har været noget galt med indstillinger og/eller signalkilde. Der var absolut INTET støvet eller dårligt over det jeg så og det var endda i en "dårlig" butik. Heller ikke noget jeg oplever på mine to venners G10 - dejligt skarpt, lækre farver og en meget behagelig oplevelse at sidde foran.

Ikke at de omtalte andre TV skal være meget ringere, men de skal ikke opleves så meget bedre at du resonerer som du gør :-/
Til top
madass32 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2008
Status: Offline
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 00:57
plasma har sku altid set lidt grå ud i butikker og jeg undre mig hver gang over at plasma er så godt.
Men men men, når man så kommer hjem til venner og familie og ser hvad de har stående af plasma og lcd. Plasma er bare bedre så længe det ikke er i stærkt lys. 
har selv en LG 42PG6000 (plasma) som er et middelt tv, men har i nu ikke set et lcd i hjemmet der er lige så godt.

har set LG 42SL8000 i et par butikker og det er fedt, men læste en post, kan ikke huske om det var recordere eller flatpanels hvor der var en gut der havde sl8000 og G10 og han var sikker i sin sag, G10 bedst.

LCD tv jeg har set for nylig hos venner:
samsung
32A5**
32M71 (har lidt år på bagen)
philips:
37PFL8664H
sony:
40W4000

var ud og indstille et pana 42G10 for en kammerat vi opdaget ikke noget blæser støj og hold kæft et godt billed både med "Out of the box" i Film mode og selvfølgelig lige et nøk op efter en tur med spyder TV og hcfr   

Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 11:23
der er hel utrolig at de indstiler de plasma så dårlig.... i sidste uge sendte jeg mine foreldre til at købe pana c10 for kr 4000 i elgiganten... der var en fin pris og de er +55 år så syns jeg at der var en fin tv for pengene for dem .... da jeg selv ikke kune når at køre og købe den til dem aftalte vi at de skule sel hente den.....
 
men men men til min støre overaskelse blev der INGEN tv købt ....da de komt der for at hente tv så de den plasma ved sidene en lcd.... og så fik en snak med sælger om hvor mære "kristal" skarp  bileder var på lcd.... (og der kune de også selv se da plasma var grå og utydlig) så mine foreldre kom rasender hjem og ringede til mig og sagte hvordan kune jeg tileder mig at forslå så dårlig tv til dem Angry....
min far elsker at se sport og fodbal på tv og jeg vil at der vil være ren halveder for ham at se fodbal på en 42-lcd i 4000-5000 kr klasse men aligevel blev hen hjerne væsket i el gigantenDead...
 
heldivis har de ikke købt den lcd da jeg er stedig den obervisning at for de små 4000 kr er pana den bedste valg de kan foretager sig.... så der komer en del diskution næste gang jeg skal besøger de gammle...Wink
 
PS: så mit råd til dig er glem ALT om de tv bileder du kan se i butikene dem kan du ikke bruger til rat meget....alternativ er hvis du apsolut vil gerne haver dem vedsiden af hinen køb bege to kom hjem test dem og behold den du syns er bedst til netop dit behov
 
 
 
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 11:41
Jeg siger da også wow når man ser et lcd i en butik med 100 spot ind i skærmen.
Men man kan alså ikke bedømme noget tv i butik og det er snart blevet sagt 1000 gange.
derfor kigger man i test og læser i forrum som dette eller andre steder.
Men giver dig ret i plasma ser lidt skidt ud en butik, men i en stue vender det alså 180 procent.
ellers vil det jo heller ikke blive anbefalet.
Når det kommer til stykket er vi nok alle ligeglade med hvilken teknologi, men vi have det bedste billede i vores stue.
har selv plasma og ser meget frem til oled. Når først der hænger oled på min væg 
så tænker jeg 0 på plasma eller lcd.
  


Redigeret af xcardman - 07-Januar-2010 kl. 11:42
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 13:50
Jeg har flere gange bemærket at et af ankepunkterne på LG's plasma er genskin i glasset. Det bør du tage med i din betragtning ift. hvor det skal stå/hænge.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hvor i landet bor du? For du har da om noget, behov for at sammenligne dem i en butik, hvor de kan finde ud af at lave ordentlige indstillinger, og evt. mørklægge lokalet og kan vise alle former for signal!
 
M.v.h.


Jeg har set dem i Kolding, Så hvis nogen er fra området vil jeg meget gerne mødes med dem og vise
at LCD'en stod meget bedreWink
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 16:05
[QUOTE=Notfast]Sig mig er du sikker på at de fik samme signal kilde ? Ellers er din sammenligning ikke noget værd.[/QUOT

Jeps
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

der er hel utrolig at de indstiler de plasma så dårlig.... i sidste uge sendte jeg mine foreldre til at købe pana c10 for kr 4000 i elgiganten... der var en fin pris og de er +55 år så syns jeg at der var en fin tv for pengene for dem .... da jeg selv ikke kune når at køre og købe den til dem aftalte vi at de skule sel hente den.....
 
men men men til min støre overaskelse blev der INGEN tv købt ....da de komt der for at hente tv så de den plasma ved sidene en lcd.... og så fik en snak med sælger om hvor mære "kristal" skarp  bileder var på lcd.... (og der kune de også selv se da plasma var grå og utydlig) så mine foreldre kom rasender hjem og ringede til mig og sagte hvordan kune jeg tileder mig at forslå så dårlig tv til dem Angry....
min far elsker at se sport og fodbal på tv og jeg vil at der vil være ren halveder for ham at se fodbal på en 42-lcd i 4000-5000 kr klasse men aligevel blev hen hjerne væsket i el gigantenDead...
 
heldivis har de ikke købt den lcd da jeg er stedig den obervisning at for de små 4000 kr er pana den bedste valg de kan foretager sig.... så der komer en del diskution næste gang jeg skal besøger de gammle...Wink
 

PS: så mit råd til dig er glem ALT om de tv bileder du kan se i butikene dem kan du ikke bruger til rat meget....alternativ er hvis du apsolut vil gerne haver dem vedsiden af hinen køb bege to kom hjem test dem og behold den du syns er bedst til netop dit behov
 
 
 


Jeg er nu ikke sikker på at de er blevet hjernevasket i ElgigantenTongue, men tror du virkelig selv på at de står og indstiller LCD tv og bare stiller plasma op. Næe du, det tror jeg ikke på.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:


Jeg er nu ikke sikker på at de er blevet hjernevasket i ElgigantenTongue, men tror du virkelig selv på at de står og indstiller LCD tv og bare stiller plasma op. Næe du, det tror jeg ikke på.
"Problemet" er nok at du pipper ikke er blevet hjernevasket af www.recorder.dk endnu, og faktisk selv har været ude og vurdere hvilke billede du synes bedst om Smile
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4944
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 16:18
Hvis skærmen på plasma ser ser støvet ud er det nok fordi et plasma panel reflekterer mørkegrå og et lcd panel virker sort i reflektioner.
Så hvis der er kraftigt lys som i salgsopstillinger, så vil den grå reflektion på plasma gå ind og vise sig som en støvet hinde på billedet.

Hvis man slukker lyset i butikken, så vil man sikkert opleve at mange LCD går fra lidt sort til helt sort med en brat overgang, hvorimod mange plasma paneler kan indstilles til at bibeholder de mørke nyancer tæt på sort uden at den sorte tager over.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 16:28
Hmmm, det afgørende må vel være hvor godt et tv står under normale forhold hjemme i stuen, og ikke hvad der imponerer i butikkerne...Lamp

Redigeret af Firebird - 07-Januar-2010 kl. 16:29
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:


Jeg er nu ikke sikker på at de er blevet hjernevasket i ElgigantenTongue, men tror du virkelig selv på at de står og indstiller LCD tv og bare stiller plasma op. Næe du, det tror jeg ikke på.
"Problemet" er nok at du pipper ikke er blevet hjernevasket af www.recorder.dk endnu, og faktisk selv har været ude og vurdere hvilke billede du synes bedst om Smile

LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu