recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hax incoming - hvem er de virkelige "tabere"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHax incoming - hvem er de virkelige "tabere"?

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2011 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Og så er der nogen, der foreslår mig, at jeg jo bare kan droppe at tage toget. Å ja, det skal nok ændre noget.

Men at hacke dem gør?

Nu har jeg ikke udarbejdet en færdig plan endnu, men...nej, jeg aner intet rent teknisk om at hacke..

Men, jeg forestiller mig, at man kunne holde dem og Transportministeriet som gidsel indtil der bliver gjort noget. Det kan man vel sagtens opnå ved at blokere deres sidder, server og umuliggøre al handel med dem..

At det igen, og som altid, vil berøre os forbrugere må man tage med...you gotta break an egg to make an omelet..

Apropos DSB, så har de lige nævnt det forfejlede Rejsekort på DR...det er utroligt hvordan en så enkelt sag kan blive fucket op så meget...og så mange penge spildt, eller røget i de forkerte lommer..

Som forbruger står man generelt helt uden magt...medmindre man kollektivt står imod..hvilket ikke sker..

Du er godt klar over at det du skriver er, at terror faktisk er okay?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 08:30

Og så er der nogen, der foreslår mig, at jeg jo bare kan droppe at tage toget. Å ja, det skal nok ændre noget.

Men at hacke dem gør?

Nu har jeg ikke udarbejdet en færdig plan endnu, men...nej, jeg aner intet rent teknisk om at hacke..

Men, jeg forestiller mig, at man kunne holde dem og Transportministeriet som gidsel indtil der bliver gjort noget. Det kan man vel sagtens opnå ved at blokere deres sidder, server og umuliggøre al handel med dem..

At det igen, og som altid, vil berøre os forbrugere må man tage med...you gotta break an egg to make an omelet..

Apropos DSB, så har de lige nævnt det forfejlede Rejsekort på DR...det er utroligt hvordan en så enkelt sag kan blive fucket op så meget...og så mange penge spildt, eller røget i de forkerte lommer..

Som forbruger står man generelt helt uden magt...medmindre man kollektivt står imod..hvilket ikke sker..

Dem som personer eller deres tekniske udstyr?
.....
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 08:50
Og det vil jo løse alle problemer med DSB at man spærrede folks adgang til deres side osv...DOHThumbs Down

Nogle der vil være med til at splejse til en boltsaks til Amorbavian så han kan gå ud og klippe deres køreledninger over? Jeg er friskLOL
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 09:27
Nu vil jeg ikke støtte op om de angreb der har været men vil gerne støtte det at virksomheder skal overveje en ekstra gang hvordan de opbevare personfølsomt data og at forbrugeren er klar over at det er en reel risiko at ens "123456" password måske ikke helt er godt nok og at man ikke skal bruge samme password alle steder. 

Ja og så vil jeg da også gerne være med til at splejse en boltsaks :)
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-August-2010
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 10:04

Men at hacke dem gør?

( Er ikke ude på at starte den store diskussion, ønsker blot at forstå argumentet, hvordan skulle et hack "hjælpe" på at DSB har været "onde"? Sku det skabe media opmærksomhed på en sag der allerede fylder spalte op og ned i alle medier? Eller skal det sætte deres systemer ud af drift, så folk kan blive ekstra pisse sure på dem for noget de for en gangs skyld ikke er skyld i? Det er hacker logikken jeg ikke forstår, så oplys mig endelig ).
Jeg tror det er den naive anarkistiske forestilling om, at hvis man nu ødelægger ting for tilpas mange millioner (uanset om man så hacker databaser eller brænder bydele ned), så kan man PLUDSELIGT få alt hvad man peger på til samme eller billigere pris (igen er det lidt ligegyldigt om det er billetpriser eller skatter vi snakker om).

Reparationer for millioner + bedre service = lavere omkostninger

Dem der kan få den ligning til at gå op, ræk lige hånden i vejret... Dead
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 10:26
Hvor er jeg dog træt af sådan nogle klaphatte der hacker i en elller andet sags navn, og så viser det sig de bare er ude på at stjæle kreditkort oplysning.

Hackere skulle have klippet samtlige 10 finger af med en rusten boltsaks, så kan det være de stopper.
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 10:38
Hvis en cutter ind foran dig på motorvejen så du må op på bremsen, gir det dig så lov til at skære hans dæk op på næste rasteplads?

Hvis en dommer i en fodboldkamp kommer med en kendelse der tydeligvis er forkert, må du så smide en brosten efter ham?

Hvis et firma opfører sig grådigt, må du så smide en lastbil foran deres indkørsel så den ikke kan bruges?

Sjovt som svaret er så entydigt nej når man sætter det op in real life, men for de naive anarkister åbenbart er ja hvis det er i cyberspace hvor man kan gemme sig bag en skærm og pleje sin erektion imens man overbeviser sig selv om at man kæmper for de små og undertrykte.

Kom dog ud af stuerne og besæt Sony's hovedkvarter, og se så lige om viljen til kamp stadig er der når I slæbes væk af politiet med øjnede fulde af tåregas!
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Hackere skulle have klippet samtlige 10 finger af med en rusten boltsaks, så kan det være de stopper.

De kan låne den vi alligevel forærer til Amorbavian? Wink
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Men at hacke dem gør?

Dem som personer eller deres tekniske udstyr?

Der tænkes på det tekniske udstyr.

BORING!
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 15:19

Der tænkes på det tekniske udstyr.

Er du virkelig af den overbevisning at man via et hackerangreb hvor man sætter deres udstyr ( og internet adgang for kunderne, hvis jeg læser dig rigtigt ) ud af drift ville kunne opnå at de går i knæ og gør hvad hackergruppen ønsker/kræver?
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 15:34

Jeg går da ud fra, at en fratagelse af deres infrastruktur ville presse dem til at foretage sig et eller andet.

Men ja, når den dumme danske pøbel ikke vil støtte op om sådan noget, så er det nok med begrænset effekt, eftersom folk vil synes, at det jo er synd for DSB og at stadig tro på, at man kan ændre noget igennem demokrati. Yea right!

@Zulfo

Jeg ved ikke om du læste det som, at medarbejderne skulle tages som gidsler, og du derfor sidestillede det med terrorisme. 
Men når man kan dømme en mand for terror, der mere korrekt skulle dømmes for mordtrusler/forsøg, så skal der nok ikke meget til før man ender i terrorparagraffen. 
Samtidigt er regeringens freds- og demokratiaktioner naturligvis ikke terror. What a world!

BORING!
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 15:55

Jeg går da ud fra, at en fratagelse af deres infrastruktur ville presse dem til at foretage sig et eller andet.

Men ja, når den dumme danske pøbel ikke vil støtte op om sådan noget, så er det nok med begrænset effekt, eftersom folk vil synes, at det jo er synd for DSB og at stadig tro på, at man kan ændre noget igennem demokrati. Yea right!

Du har, som jeg ser det, netop beskrevet dig selv som en autonom, selvretfærdig tåbe med hovedet så langt oppe i sin egen [ende], at han ikke længere forstår hvordan verden er skruet sammen.

Men jeg bad om en forklaring på logikken bag, og den har jeg fået, så rigeligt endda. dette kan du ha tak for, trods alt.

Sidste bemærkning fra mig i denne sag må blot blive at jeg har ondt af dig, og alle andre, som er i stand til i den grad at stikke blår i øjnene på sig selv, at de ikke længere kan se at de er ude på et moralsk, og lovbrydende skråplan, når de sympatiserer med , og retfærdiggør denne slags hverdagsterror vi her diskuterer..

detlef out.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu