recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HBO Nordic - kvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HBO Nordic - kvalitet?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Steen.

Her kan du når du er pc se hvad du sidst har set.

http://hbonordic.com/settings/viewing-history
Det er også rigtigt og under "Mit HBO" kan man også se titlen af afsnittet og et billede, men der står hverken hvilken serier eller afsnitsnummer, så det er rimeligt uoverskueligt. Nu ser jeg ikke så mange serier, så problemet er minimalt, men der er bestemt plads til forbedringer.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2014 kl. 23:07
Det vi helt enige om at der er.

Kan godt se at hvis man følger med i flere forskellige serier, er den vanskelig at bruge.

Ser vidst heller ikke så mange, eller sagt på en anden måde, ser en serie af gangen. Er i gang med give Treme en chance, har set de første 5 afsnit, den er ok hvis man godt kan lide jazz musik fx :)
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ken_T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Steen.

Her kan du når du er pc se hvad du sidst har set.

http://hbonordic.com/settings/viewing-history

OK, men selv om man får at vide at man har set episode 1 af et eller andet, hvad er det så episode 1 af? Hvad hedder serien? Og måske har du gang i 10 forskellige serier. Midt i "episode 5" eller "episode 2" af et eller andet navnløst, er der så en med navnet på et afsnit i stedet for episode nummeret, uden at man får navnet på serien, hvor det hører til.

Lidt typisk for HBO.

Hvorfor viser HBO ikke os Danskere hvordan det skal gøres. Men omvendt er det tydeligt at de kunne lære noget af os. Og nu har de været i Danmark i lang tid. Sådan er Viaplay fx ikke.

Tag nu at gøre noget ved problemerne HBO! Demonstrer hvem I er og repræsenterer.
Til top
uscallesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Oktober-2006
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uscallesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 10:23
Jeg nøjes ihvertfald med denne éne måneds abonnement hvis de ikke snart væsentligt forbedrer deres tjeneste. Forsøge forgæves at se et afsnit Black Sails i HD i går aftes (Game og Thrones aften tænker jeg...) det kunne simpelthen ikke lade sig gøre - den hang konstant i buffering eller også frøs billedet bare 1 sekund eller 2 sporadisk.

Det lugter langt væk af at de bare ikke har de rette kompetencer ansat til at udvikle på platformen eller også bare få få resourcer allokeret til det....

Redigeret af uscallesen - 03-Juni-2014 kl. 21:00
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2014 kl. 20:14
Det var specielt slemt i går. Jeg plejer at se GOT mandag aften og det var første gang jeg oplevede buffering i det omfang, der var mere buffering end film så jeg stoppede ved indledningen

Normalt oplever jeg ikke buffering på HBO og ser altid i HD (PC og wired).
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér goAMinD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 00:01
Bare for at tjekke op, så har jeg hentet de seneste drivere, browsere og brugt en gratis 14 dages kode. Tænkte jeg efter et års tid ville se om der er forbedringer.
Jeg synes afvikling på min kontor PC er nogenlunde, billedkvaliteten kan dog stadig tåle et løft. Synes HBO komprimerer for hårdt også i HD.

HTPC'en i stuen kan ikke afvikle det tilfredstillende, selvom Widevine bruger Hardware acceleration. Det er lidt pudsigt da HTPC'en uden problemer afvikler de vildeste rå Blu-ray rips i min blå samling via mit lokale netværk. Kører på 60/60 fiber, så jeg kan kun konkludere endnu engang at HBO streaming via browser bare ikke er godt nok.

Endnu engang framelding i prøveperiode. Jeg er vel også snart den eneste på kloden der bruger HTPC? Alle køber jo SMART-TV i dag (dovne hunde). Nørderierne er på tilbagetog. Geek
Blu-ray
Film
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 00:41
Jeg bruger bestemt også HTPC. Jeg bruger dog også andet, da alle de andre streamingtjenester også snylter på kvaliteten på PC.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 06:35
Jeg kører også HTPC. I øjeblikket dog kun en gammel bærbar, men en decideret HTPC i fremtiden.

Jeg havde kæmpe problemer med HBO da jeg første begyndte. Hakken ved panorering og mange 1-2 sek frys. Oprettede i sin tid en post herinde om det. Det eneste jeg kom frem til, er at i min situation var problemet browser specifik.

Chrome (Elendig) -> IE (Bedre) -> Firefox (Acceptabel)

Nu køre det okay. De 1-2 sekunders frys er nede på så lavt et niveau, at det ikke er hver aften jeg oplever dem.

Billedkvaliteten kan ikke matche Netflix via Windows 8 app, men syntes den er til at leve med.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 17:20
Men det er stadig kun 720p og stereo. Man bliver stadig snydt for 1080p og 5.1 lyd, selvom prisen er den samme på PC.
Til top
Chappelle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Juni-2006
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chappelle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 22:39
Jeg har fået startet min gratis måned. Jeg har tidligere været Netflix kunde, men ville gerne se lidt nyt. Det er dog kun blevet til 12 min GOT. Kan det virkelig passe at kvaliteten er så ringe ved HBO, der ligner hverken HD eller i nærheden af HD kvalitet. Jeg har prøvet både på samsung app og gennem pc med HDMI. 

Er det bare hvad man kan forvente. Jeg vil vurdere den kvalitet jeg får ligner 480 ved netflix og ved netflix kan jeg sagtens få 4K opløsning gennem min netforbindelse.

Hvilken kvalitet har I hjemme i stuerne?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 22:46
Min søn har lige tegnet et prøve abonnement og så skulle vi lige teste for leden dag.

Vi havde lit problemet med at den buffede enkelte gange.

Vi testede så fra pc og fra Android ti ChromeCast og så op på lærred via projektor.

Jeg må indrømme at kvaliteten er blevet meget fornuftigt. Det var lige før at det var lige før det var som blu ray. Det kom i 1080p og lyden var i 5.1 DD+.
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 23:04

Er fint tilfreds med kvaliteten på chromecast

Redigeret af technology - 16-Juni-2015 kl. 23:06
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu