recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HBO nordic kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HBO nordic kvalitet

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
BehnReady Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BehnReady Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det oplever jeg så ikke med chromecast eller android tv. Så mon ikke det er en fejl i deres tvos app?

Niks, for det tjekkede jeg netop ved at prøve via min Chromecast Ultra bagefter, og der var billedet nøjagtig lige så ringe.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Ja, der er store plamager på alt hvad man ser på HBO, men det er vel generelt for alt streaming.


Nej, for HBO Nordic er den laveste streaming-kvalitet derude. Netflix, Hulu, iTunes, etc. kan sagtens levere rigtig fin HD med et par megabit mere i sekundet.
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 16:02
Jeg vil tro at 98% af mine venner synes jeg er en godt gammeldags skovl at jeg "spilder" penge på at købe blurays og UHD-skiver, og jeg føler mig til tider selv lidt dum når jeg prøver at forsvare det. Når jeg så sidder og læser sådan en tråd her, får jeg det helt godt i maven igen, og ved det ikke er så dumt endda. Godt nok skal jeg nu vente lidt med at få spændingen udløst, til denne sæson bliver udgivet, men jeg kan glæde mig over at kunne se dem i det tempo jeg har lyst, og bedst af alt, se dem i virkelig dejlig kvalitet, uden store frustrationer, som, ville ødelægge serien bare en lille bitte smule for mig, hvis jeg havde de frustrationer Big smile 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 16:08
Det sværeste bliver vel at undgå de værste spoilere
Edit: Som så mange andre afmelder jeg mit abonnement, når GoT er færdig

Redigeret af jake51 - 30-April-2019 kl. 16:10
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2019 kl. 22:59
Det er virkelig sørgeligt at HBONORDIC ikke formår at levere bedre bitrate, hvis man kan så bør man se den gennem amazon prime som også tilbyder hbo.
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér papman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 00:49
Det er da også fuldstændigt tåbeligt af HBO, at bruge mange milliarder af kroner på at lave en ekstremt flot TV-serie – for så at sende den ud i elendig kvalitet.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 03:26
Nu er kvaliteten jo ikke elendig på kabel-TV i USA. Alt andet er perifer indtægt og interesse.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 08:53
Jo, den er. Jeg har screenshots fra anmeldere i USA, som er taget af kabel-TV-versionen af mandagens afsnit og det er fuldstændigt lige så elendigt, som det vi fik serveret herhjemme. Jeg har ikke fået lov at dele hans billede, men det er ikke noget jeg ville kategorisere som væsentlig anderledes end det 8 bit crap vi blev spist af med.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

Det er virkelig sørgeligt at HBONORDIC ikke formår at levere bedre bitrate, hvis man kan så bør man se den gennem amazon prime som også tilbyder hbo.

Hvordan gør man det? Virker det kun med en US konto?

Mvh Peter
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jo, den er.


Det kan være at det er forskelligt fra udbyder til udbyder. HBO sender nok ikke en stream på 4 Mbps ud til kabelfirmaerne.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

Det er virkelig sørgeligt at HBONORDIC ikke formår at levere bedre bitrate, hvis man kan så bør man se den gennem amazon prime som også tilbyder hbo.

Hvordan gør man det? Virker det kun med en US konto?

Mvh Peter

Okay, fandt det selv. Man skal have US konto..
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2019 kl. 07:54

Hvad synes I andre om kvaliteten? Evt. nogle erfaringer, tips?
[/QUOTE]hvilke tv ser du det på ?
Har netop set et GOT afsnit på c-more. Her er der også store plamager i de mørke scener.
[/QUOTE]

Det skriver han jo i sin tråd ;)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu