recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HBO nyt - 12 mdr. bindingstid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HBO nyt - 12 mdr. bindingstid

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:


Torrent-butikken har desuden et lige så stort bagkatalog.


Jeg synes du burde pakke dét argument væk. Alle ved at den mulighed er der, for dem der er ligeglade med om der vil findes film og tv-serier i fremtiden, men her sammenligner vi altså med lovlige tilbud.
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:


Torrent-butikken har desuden et lige så stort bagkatalog.


Jeg synes du burde pakke dét argument væk. Alle ved at den mulighed er der, for dem der er ligeglade med om der vil findes film og tv-serier i fremtiden, men her sammenligner vi altså med lovlige tilbud.

Jeg synes content udbydere burde forholde sig til virkeligheden i stedet for at vælte rundt i deres hash tåger.
Torrent butikken er virkeligheden for alle jeg kender.
Hvis de ikke tilbyder noget der er lige så nemt og lige så lækkert og så oven i købet i ha penge for det så har de tabt.

Lovligt eller ej så er det ude af trit med virkeligheden at tro folk vil acceptere 6 måneders binding på et produkt som er en total black box.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af miki35 miki35 skrev:

Jeg synes det utrolig hvad folk vil finde sig i år 2012. 6 mdr. binding, det er da langt ude. Hvorfor vil i finde jer i det. Selvfølgelig må folk selv om hvad de bruger deres penge til, men jer der opfører sig som små apple fanboy, ja i gør markedet dårligt for alle.

Jeg vælger selv HBO fra i protest hvis de holder fast i 6 mdr. binding, håber at andre følger med.

Skulle vi ikke have bedre tv-tilstande i DK i stedet for dårligere??


Hvordan hulen fik du dog smidt Apple-fanboy ind i denne HBO debat???
    Confused
Lad mig gætte, du bruger ikke Apple produkter??

Men ellers ja, 6 mdr. binding er heller ikke min kop the, tvivler stærkt på jeg gider binde mig så længe.
Og jeg er ellers glad bruger af Apple produkter, så jeg forstår det ikke, jeg burde jo være ellevild med 6-12 måneders binding iflg. din teori.... Wink

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:


Jeg synes content udbydere burde forholde sig til virkeligheden i stedet for at vælte rundt i deres hash tåger.


Det gør HBO da netop også med en service som denne. Hvor smart det er at binde folk i X måneder kan diskuteres, men hvis de tilbyder næsten ALT HBO nogensinde har lavet til under 100,- om måneden, så ér det da netop at forholde sig til virkeligheden, og ikke at rende rundt med skyklapper på.

Der vil altid være nogle der ikke gider betale, også selvom det kostede 19,- om måneden.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Lovligt eller ej så er det ude af trit med virkeligheden at tro folk vil acceptere 6 måneders binding på et produkt som er en total black box.


Hvis du med 'black box' mener at udvalget ikke er kendt, så vil jeg igen påpege at jeg mener du tager fejl. Vi ved godt, i store træk, hvad vi kan forvente at få.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:


Torrent-butikken har desuden et lige så stort bagkatalog.


Jeg synes du burde pakke dét argument væk. Alle ved at den mulighed er der, for dem der er ligeglade med om der vil findes film og tv-serier i fremtiden, men her sammenligner vi altså med lovlige tilbud.

Jeg synes content udbydere burde forholde sig til virkeligheden i stedet for at vælte rundt i deres hash tåger.
Torrent butikken er virkeligheden for alle jeg kender.
Hvis de ikke tilbyder noget der er lige så nemt og lige så lækkert og så oven i købet i ha penge for det så har de tabt.

Lovligt eller ej så er det ude af trit med virkeligheden at tro folk vil acceptere 6 måneders binding på et produkt som er en total black box.

At torrent´s er virkelighed for alle du kender, gør det jo ikke mere lovligt.

Syntes ikke man kan forvente at lovlige udbydere skal kæmpe imod ulovlige tjenester, det er en meget ulige kamp.

Om man vil eller ej, så er torrent´s det samme som at gå ind i en butik og stjæle det man gerne vil se.
Og så kan vi have en lang teoretisk debat om fysiske versus ikke fysisk vare, men hele humlen er at det koster penge at producere det vi gerne vil se på tossekassen, og der er kun et sted at hente pengene, og det er hos forbrugerne.

Men vi er enige om at HBO´s binding ikke er noget der kommer til at gavne dem.
Jeg tvivler stærkt på at jeg blindt signer up for lang tid uden en prøvetur først.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af miki35 miki35 skrev:

er du ansat af HBO?



Er du uimodtagelig overfor sarkasme?

Jeg synes også det er forkert at de vil binde folk i så lang tid de kan, men jeg kan godt forstå det, baseret på ovenstående overvejelser.

Mit 'problem' bliver at de er bundet til Samsung i et halvt år, og tilsyneladende ikke kommer på Apple TV i den overskuelige fremtid. Så skal jeg ikke nyde noget. Jeg SKAL have det direkte på min projektor. Derudover synes jeg også det er ret slapt med 720p; Apple har bevist at 1080p sagtens kan lade sig gøre med både tv-serier og film, med en helt igennem overskuelig (for dem og internetudbyderne) bitrate.

Er rimeligt sikker på at de lover 1080p (5.1) et eller andet sted på Facebook.. ? 


Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 16:53
Det står noget med 720p og 5,5mbps i seneste 'nyhed' her. Jeg har også læst det et andet sted tidligere.
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Lovligt eller ej så er det ude af trit med virkeligheden at tro folk vil acceptere 6 måneders binding på et produkt som er en total black box.


Hvis du med 'black box' mener at udvalget ikke er kendt, så vil jeg igen påpege at jeg mener du tager fejl. Vi ved godt, i store træk, hvad vi kan forvente at få.

med black box mener jeg ALT bortset fra deres eget content. De siger de får andet content end deres eget... Hvad... De siger at de kommer til forskellige devices... Hvilke? osv osv osv osv...

Hvorfor skulle jeg have tillid til at de overhovedet magter opgaven? Det er jo ikke ligefrem en gennemprøvet løsning der er tale om her.

6 måneders binding er ganske enkelt en deal breaker når man er helt ny på markedet og ingen ved en skid om ens løsning.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 17:02
Nu skal du jo ikke binde dig før de har lanceret tjenesten, og så kender du jo netop til indhold og understøttede enheder.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 17:09
Jeg finder det mega underligt at de ikke melder noget som helst ud . Der har været rigtig meget debat i Danmark og specielt Norge (12 md binding, pænt underholdende læsning), siden igår. 
Ikke et pip fra HBO?
Der er ikke mange potentielle kunder til lancering, jeg tror det er problemet. 
Dårligste lancering jeg nogensinde har været vidne til. Det der startede som en teaser-kampagne er blevet til en mur af tavshed. Eneste nye er det norske interview (hvor de er "meget ydmyge" )

Jeg har til nu troet at vi fik 1080p, men de sidste oplysninger siger 720p. 
Øv !
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nu skal du jo ikke binde dig før de har lanceret tjenesten, og så kender du jo netop til indhold og understøttede enheder.

Mange af de ting jeg vil vide finder jeg første rigtig ud af ved at teste det selv.
6 måneders binding = ingen test fra min side = intet køb fra min side.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu