recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HBO nyt - 12 mdr. bindingstid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HBO nyt - 12 mdr. bindingstid

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Fuzhi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuzhi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 17:22
Ifølge artiklen fra Hardware.no fra første post her i tråden, så har de annonceret på facebook at der bliver tale om 1080p og 5.1 surround-lyd.

Jeg mener dog tidligere at de har meldt ud at det i starten ville blive 720p og senere 1080p, så hvad der er rigtigt tør jeg ikke sige.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Vi ved godt, i store træk, hvad vi kan forvente at få.


Nej, det ved "Vi" ikke

Det kan godt være du har et billede af det, men jeg vil vove den påstand at langt flertallet af de potentielle nye kunder i Norden, som ikke tidligere har haft adgang til HBO, ikke har nogen anelse om hvad HBO "står for" eller hvad deres bagkatalog er - hvor skulle de vide det fra ?

De kan måske huske at have set HBO's logo i forbindelse med 2-3 serier de har set på de normale kanaltjenester - men udover det kan jeg ikke se hvorfra de skulle have et klart overblik over hvad varen indeholder.

Det er en ny tjeneste til et nyt kundeunderlag, man kan ikke bare tage som en selvfølge at et nyt kundeunderlag "ved hvad HBO står for" og derfor uden videre binder sig i 6-12 mdr. til et produkt - man kan jo ikke have erfaring med kvaliteten af en tjeneste der ikke har været tilgængelig før.

Vi er på vej til et generations skifte hvor udvalget af mulige tjenester udvides væsentligt - lige fra gammeldags kanalpakke levering, til disse forskellige streaming tjenester - for at finde ud af hvilke former og tjenester der fungerer for den enkelte i praksis fremover, er man nødt til at shoppe lidt rundt og prøve dem af, men hvis man nu skulle binde sig 6-12 mdr hos samtlige muligheder blot for at prøve dem af giver det ikke ret meget mening.

Så skulle de hellere lave mulighed for skaleret binding til forskellige priser - eks. man får en måneds prøvetid for 100,- herefter kan man friviligt gentegne og binde sig til længere perioder, eks. 6 mdr. til 80,- pr. mdr. eller 12 mdr. til 70,- kr. pr. mdr. - jeg kræver ikke at få en prøvetid gratis, jeg vil bare gerne have mulighed for at afprøve produktet i en begrænset periode før jeg beslutter om jeg vil binde mig i længere tid. Den model fjerner også en evt. risiko for at kunder blot kører gratis ved at tegne nye prøveperioder med nye mailadresse hele tiden.


Redigeret af spawn - 01-November-2012 kl. 17:39
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mufcdk1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 17:41

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:


Nej, det ved "Vi" ikke

Det kan godt være du har et billede af det, men jeg vil vove den påstand at langt flertallet af de potentielle nye kunder i Norden, som ikke tidligere har haft adgang til HBO, ikke har nogen anelse om hvad HBO "står for" eller hvad deres bagkatalog er - hvor skulle de vide det fra ?

De kan måske huske at have set HBO's logo i forbindelse med 2-3 serier de har set på de normale kanaltjenester - men udover det kan jeg ikke se hvorfra de skulle have et klart overblik over hvad varen indeholder.

Det er en ny tjeneste til et nyt kundeunderlag, man kan ikke bare tage som en selvfølge at et nyt kundeunderlag "ved hvad HBO står for" og derfor uden videre binder sig i 6-12 mdr. til et produkt - man kan jo ikke have erfaring med kvaliteten af en tjeneste der ikke har været tilgængelig før.

Vi er på vej til et generations skifte hvor udvalget af mulige tjenester udvides væsentligt - lige fra gammeldags kanalpakke levering, til disse forskellige streaming tjenester - for at finde ud af hvilke former og tjenester der fungerer for den enkelte i praksis fremover, er man nødt til at shoppe lidt rundt og prøve dem af, men hvis man nu skulle binde sig 6-12 mdr hos samtlige muligheder blot for at prøve dem af giver det ikke ret meget mening.

Så skulle de hellere lave mulighed for skaleret binding til forskellige priser - eks. man får en måneds prøvetid for 100,- herefter kan man friviligt gentegne og binde sig til længere perioder, eks. 6 mdr. til 80,- pr. mdr. eller 12 mdr. til 70,- kr. pr. mdr. - jeg kræver ikke at få en prøvetid gratis, jeg vil bare gerne have mulighed for at afprøve produktet i en begrænset periode før jeg beslutter om jeg vil binde mig i længere tid. Den model fjerner også en evt. risiko for at kunder blot kører gratis ved at tegne nye prøveperioder med nye mailadresse hele tiden.


Bedste indlæg i lang tid på det her forum Smile


Redigeret af mufcdk1974 - 01-November-2012 kl. 17:41
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
3000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Status: Offline
Point: 1406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Vi ved godt, i store træk, hvad vi kan forvente at få.


Nej, det ved "Vi" ikke

Det kan godt være du har et billede af det, men jeg vil vove den påstand at langt flertallet af de potentielle nye kunder i Norden, som ikke tidligere har haft adgang til HBO, ikke har nogen anelse om hvad HBO "står for" eller hvad deres bagkatalog er - hvor skulle de vide det fra ?

De kan måske huske at have set HBO's logo i forbindelse med 2-3 serier de har set på de normale kanaltjenester - men udover det kan jeg ikke se hvorfra de skulle have et klart overblik over hvad varen indeholder.

Det er en ny tjeneste til et nyt kundeunderlag, man kan ikke bare tage som en selvfølge at et nyt kundeunderlag "ved hvad HBO står for" og derfor uden videre binder sig i 6-12 mdr. til et produkt - man kan jo ikke have erfaring med kvaliteten af en tjeneste der ikke har været tilgængelig før.

Vi er på vej til et generations skifte hvor udvalget af mulige tjenester udvides væsentligt - lige fra gammeldags kanalpakke levering, til disse forskellige streaming tjenester - for at finde ud af hvilke former og tjenester der fungerer for den enkelte i praksis fremover, er man nødt til at shoppe lidt rundt og prøve dem af, men hvis man nu skulle binde sig 6-12 mdr hos samtlige muligheder blot for at prøve dem af giver det ikke ret meget mening.

Så skulle de hellere lave mulighed for skaleret binding til forskellige priser - eks. man får en måneds prøvetid for 100,- herefter kan man friviligt gentegne og binde sig til længere perioder, eks. 6 mdr. til 80,- pr. mdr. eller 12 mdr. til 70,- kr. pr. mdr. - jeg kræver ikke at få en prøvetid gratis, jeg vil bare gerne have mulighed for at afprøve produktet i en begrænset periode før jeg beslutter om jeg vil binde mig i længere tid. Den model fjerner også en evt. risiko for at kunder blot kører gratis ved at tegne nye prøveperioder med nye mailadresse hele tiden.

Thumbs Up
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:



Nej, det ved "Vi" ikke



Jo vi gør sgu da så. Folk der er interesserede i HBO og deres udbud ved godt, i store træk, hvilke serier de står for.

At ALLE ikke ved ALT om det de vil tilbyde på nuværende tidspunkt behøver vi jo ikke begrave dem for; det er der masser af tid til at fortælle folk om. Netflix har jo haft det en del nemmere, hvor udvalget jo bare har været 'en bid af næsten alt'.

Så snart HBO kiggede frem og annoncerede deres intentioner om at lave en nordisk streaming-tjeneste var interessen da enorm; det er i hvert fald sådan jeg tolkede det dengang. Dét betyder da også at folk har en god fornemmelse af hvad de kan forvente, selvom det står lidt hen i det uvisse hvad man får ud over HBOs egne serier.

Du spørger hvor folk skal vide fra hvad HBO 'står for'. Dét tror jeg at mange har fundet ud af når de har set The Sopranos, The Wire, Rome, Band of Brothers, osv. på tv over årene. HBOs streaming-tjeneste er ikke til laveste fællesnævner (ikke her ment som noget decideret negativt), som bare tænder for tv og ser hvad end der er på, på de 10 til 100 forskellige kanaler de har. Det er til folk der er lidt mere end almindeligt interesserede i godt tv.

Inde på deres midlertidige hjemmeside får man da en god fornemmelse af hvad det går ud på. Man ser 'covers' fra True Blood, Boardwalk Empire, Entourage og Game of Thrones, og så står det jo frit for folk yderligere at undersøge hvad de tilbyder. Det kunne godt gøres mere tydeligt, men mon ikke det sker som de kommer tættere på at launche? Derudover får man også at vide, at man vil kunne se serierne umiddelbart efter de kommer i USA, helt lovligt, hvilket jo er næsten banebrydende på det danske/nordiske marked. De nyeste HBO-afsnit lige efter de bliver vist i USA! Ydermere får man også at vide, at det kan ses på 'alle' platforme. Den formulering går sikkert lige nu fordi Samsung laver både tv, tablets og telefoner, men man kan jo håbe at de også udvider til Apple TV og andre gængse streaming-apparater.


Redigeret af Naiera - 01-November-2012 kl. 18:39
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 18:38
Jeg ved langt fra alt om HBO, men har set flere af deres serier, og har hørt en del om andre. Men det med 6 måneders binding, det synes jeg, er noget crap.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
miki35 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Oktober-2012
Sted: Vallensbæk
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miki35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 18:40
Jever skriver:

"Hvordan hulen fik du dog smidt Apple-fanboy ind i denne HBO debat???
    Confused
Lad mig gætte, du bruger ikke Apple produkter??

Men ellers ja, 6 mdr. binding er heller ikke min kop the, tvivler stærkt på jeg gider binde mig så længe.
Og jeg er ellers glad bruger af Apple produkter, så jeg forstår det ikke, jeg burde jo være ellevild med 6-12 måneders binding iflg. din teori.... Wink"




jo har selv iphone4 og ipad2, købt brugt. Hvorfor siger jeg brugt, jo det er der fanboys kommer ind i billedet. De er villige til at købe en lort med apples logo (endda til overpris), ligesom de er med til at skruen prisen op på apples produkter fordi de ikke er kritiske. Og det er der jeg sammenligner  fanboy og folk som bare ukritisk tager imod HBO tilbud om 6 mdr. binding.

Hvis vi står sammen fra begyndelsen af, så kan vi måske få HBO til at rykke sig.

(den med lorten har jeg bare haft lyst til at sige længe Big smile)




Redigeret af miki35 - 01-November-2012 kl. 18:45
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 19:02
WTF ??? Den var sq langt ude.. 
Nå, de 6 måneder skræmmer mig ikke. Jeg er helt overbevist om at indholdet bliver helt i top. Det er mere den totale tavshed der skræmmer. 
De har slet ikke været aktive på Facebook i dag ? 
Tror de har store problemer med platforme! Apple enheder uden airplay, ellers kun Samsung TV/ BD og pc/mac og telia tv. Det gør altså kundesegmentet temmeligt begrænset.

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

slap lige af vi snakker kun om 79kr pr måned værre er det jo ikke det er da det samme med kanel udbydere og parabol osv. har i aldrig set tv før?


Det har ikke noget med sagen at gøre - det er princippet

Men skal vi tale økonomi, så giver det heller ikke meningen at jeg skal købe et produkt ubeset og uprøvet, betale kr. 474,- for 6mdr bundet, og så finde ud af efter 3 uger at jeg ikke er tilfreds enten fordi udbuddet, eller den tekniske kvalitet eller stabilitet eller tilgængelighed ikke lever op til det forventede eller lovede.

Derudover at pointen med disse streaming tjenester netop at det skal være en forbedring og en ændring i forhold til de gamle forstokkede metoder vi tidligere har været vant til at købe tv indhold på. Det skal ikke blot være mere af samme skuffe.

Først og fremmest vil jeg gerne sige at jeg er ikke er tilhænger af 6 måneders binding. Det virker først og fremmest tåbeligt når konkurrenterne (netflix, viaplay og de mange kommende) ikke benytter sig af denne metode.

Og til quote, dit argument med at betale for et produkt i 6 måneder ubeset og uprøvet er vel ikke meget anderledes end at tegne et abonnement hos  fx Yousee ? 

En del af kritikken her på siden går på at udbudet og det faktum at man ikke ved hvad de har at tilbyde. Nu er de jo heller ikke gået i luften endnu eller fastlagt hvad det egentlig er vi får. Det kan man til gengæld kalde dårlig markedsføring. Så vidt jeg ved kan man heller ikke se hele kataloget hos Netflix før man tegner abonnement ?
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af miki35 miki35 skrev:

Jever skriver:

"Hvordan hulen fik du dog smidt Apple-fanboy ind i denne HBO debat???
    Confused
Lad mig gætte, du bruger ikke Apple produkter??

Men ellers ja, 6 mdr. binding er heller ikke min kop the, tvivler stærkt på jeg gider binde mig så længe.
Og jeg er ellers glad bruger af Apple produkter, så jeg forstår det ikke, jeg burde jo være ellevild med 6-12 måneders binding iflg. din teori.... Wink"




jo har selv iphone4 og ipad2, købt brugt. Hvorfor siger jeg brugt, jo det er der fanboys kommer ind i billedet. De er villige til at købe en lort med apples logo (endda til overpris), ligesom de er med til at skruen prisen op på apples produkter fordi de ikke er kritiske. Og det er der jeg sammenligner  fanboy og folk som bare ukritisk tager imod HBO tilbud om 6 mdr. binding.

Hvis vi står sammen fra begyndelsen af, så kan vi måske få HBO til at rykke sig.

(den med lorten har jeg bare haft lyst til at sige længe Big smile)



Og du køber en brugt lort Big smile
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2012 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:


Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

slap lige af vi snakker kun om 79kr pr måned værre er det jo ikke det er da det samme med kanel udbydere og parabol osv. har i aldrig set tv før?


Det har ikke noget med sagen at gøre - det er princippet

Men skal vi tale økonomi, så giver det heller ikke meningen at jeg skal købe et produkt ubeset og uprøvet, betale kr. 474,- for 6mdr bundet, og så finde ud af efter 3 uger at jeg ikke er tilfreds enten fordi udbuddet, eller den tekniske kvalitet eller stabilitet eller tilgængelighed ikke lever op til det forventede eller lovede.

Derudover at pointen med disse streaming tjenester netop at det skal være en forbedring og en ændring i forhold til de gamle forstokkede metoder vi tidligere har været vant til at købe tv indhold på. Det skal ikke blot være mere af samme skuffe.


Først og fremmest vil jeg gerne sige at jeg er ikke er tilhænger af 6 måneders binding. Det virker først og fremmest tåbeligt når konkurrenterne (netflix, viaplay og de mange kommende) ikke benytter sig af denne metode.

Og til quote, dit argument med at betale for et produkt i 6 måneder ubeset og uprøvet er vel ikke meget anderledes end at tegne et abonnement hos  fx Yousee ? 

En del af kritikken her på siden går på at udbudet og det faktum at man ikke ved hvad de har at tilbyde. Nu er de jo heller ikke gået i luften endnu eller fastlagt hvad det egentlig er vi får. Det kan man til gengæld kalde dårlig markedsføring. Så vidt jeg ved kan man heller ikke se hele kataloget hos Netflix før man tegner abonnement ?

Jeg køber ikke et ukendt yousee produkt af yousee.
Jeg køber kabel TV som indeholder alle de kanaler jeg i forvejen kender fra stofa eller viasat eller what ever.
Jeg køber heller ikke et ukendt produkt når jeg bestiller en internet forbindelse med 6 måneders binding. Jeg ved naturligvis ikke om udbyder x har styr på sit lort men jeg kender inholdet af produktet.

Det er meget fint at vi er nogen her inde som kender noget af HBO katalog men det er altså ikke noget den brede befolkning gør. Det er dybt fustrerende at se at HBO tror de kan nå andre end et par nørder når de kræver 6 måneders binding.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2012 kl. 19:41
Jeg forstår ikke det skaber så meget debat. Enten køber folk deres produkt og betingelserne, og det er så fint.

Eller de gør ikke, og så må HBO jo finde på noget andet... ret simpelt. Så hvis alle bare lader være med at købe produktet, løser problemet sig selv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu