|
HBO nyt - 12 mdr. bindingstid |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | |||
Fuzhi
Bruger Oprettet: 13-Maj-2006 Status: Offline Point: 73 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ifølge artiklen fra Hardware.no fra første post her i tråden, så har de annonceret på facebook at der bliver tale om 1080p og 5.1 surround-lyd.
Jeg mener dog tidligere at de har meldt ud at det i starten ville blive 720p og senere 1080p, så hvad der er rigtigt tør jeg ikke sige. |
|||
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nej, det ved "Vi" ikke Det kan godt være du har et billede af det, men jeg vil vove den påstand at langt flertallet af de potentielle nye kunder i Norden, som ikke tidligere har haft adgang til HBO, ikke har nogen anelse om hvad HBO "står for" eller hvad deres bagkatalog er - hvor skulle de vide det fra ? De kan måske huske at have set HBO's logo i forbindelse med 2-3 serier de har set på de normale kanaltjenester - men udover det kan jeg ikke se hvorfra de skulle have et klart overblik over hvad varen indeholder. Det er en ny tjeneste til et nyt kundeunderlag, man kan ikke bare tage som en selvfølge at et nyt kundeunderlag "ved hvad HBO står for" og derfor uden videre binder sig i 6-12 mdr. til et produkt - man kan jo ikke have erfaring med kvaliteten af en tjeneste der ikke har været tilgængelig før. Vi er på vej til et generations skifte hvor udvalget af mulige tjenester udvides væsentligt - lige fra gammeldags kanalpakke levering, til disse forskellige streaming tjenester - for at finde ud af hvilke former og tjenester der fungerer for den enkelte i praksis fremover, er man nødt til at shoppe lidt rundt og prøve dem af, men hvis man nu skulle binde sig 6-12 mdr hos samtlige muligheder blot for at prøve dem af giver det ikke ret meget mening. Så skulle de hellere lave mulighed for skaleret binding til forskellige priser - eks. man får en måneds prøvetid for 100,- herefter kan man friviligt gentegne og binde sig til længere perioder, eks. 6 mdr. til 80,- pr. mdr. eller 12 mdr. til 70,- kr. pr. mdr. - jeg kræver ikke at få en prøvetid gratis, jeg vil bare gerne have mulighed for at afprøve produktet i en begrænset periode før jeg beslutter om jeg vil binde mig i længere tid. Den model fjerner også en evt. risiko for at kunder blot kører gratis ved at tegne nye prøveperioder med nye mailadresse hele tiden. Redigeret af spawn - 01-November-2012 kl. 17:39 |
|||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|||
mufcdk1974
Guld medlem Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Bedste indlæg i lang tid på det her forum Redigeret af mufcdk1974 - 01-November-2012 kl. 17:41 |
|||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
|||
3000
Guld medlem Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: SORØ, DK Status: Offline Point: 1406 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12325 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo vi gør sgu da så. Folk der er interesserede i HBO og deres udbud ved godt, i store træk, hvilke serier de står for. At ALLE ikke ved ALT om det de vil tilbyde på nuværende tidspunkt behøver vi jo ikke begrave dem for; det er der masser af tid til at fortælle folk om. Netflix har jo haft det en del nemmere, hvor udvalget jo bare har været 'en bid af næsten alt'. Så snart HBO kiggede frem og annoncerede deres intentioner om at lave en nordisk streaming-tjeneste var interessen da enorm; det er i hvert fald sådan jeg tolkede det dengang. Dét betyder da også at folk har en god fornemmelse af hvad de kan forvente, selvom det står lidt hen i det uvisse hvad man får ud over HBOs egne serier. Du spørger hvor folk skal vide fra hvad HBO 'står for'. Dét tror jeg at mange har fundet ud af når de har set The Sopranos, The Wire, Rome, Band of Brothers, osv. på tv over årene. HBOs streaming-tjeneste er ikke til laveste fællesnævner (ikke her ment som noget decideret negativt), som bare tænder for tv og ser hvad end der er på, på de 10 til 100 forskellige kanaler de har. Det er til folk der er lidt mere end almindeligt interesserede i godt tv. Inde på deres midlertidige hjemmeside får man da en god fornemmelse af hvad det går ud på. Man ser 'covers' fra True Blood, Boardwalk Empire, Entourage og Game of Thrones, og så står det jo frit for folk yderligere at undersøge hvad de tilbyder. Det kunne godt gøres mere tydeligt, men mon ikke det sker som de kommer tættere på at launche? Derudover får man også at vide, at man vil kunne se serierne umiddelbart efter de kommer i USA, helt lovligt, hvilket jo er næsten banebrydende på det danske/nordiske marked. De nyeste HBO-afsnit lige efter de bliver vist i USA! Ydermere får man også at vide, at det kan ses på 'alle' platforme. Den formulering går sikkert lige nu fordi Samsung laver både tv, tablets og telefoner, men man kan jo håbe at de også udvider til Apple TV og andre gængse streaming-apparater. Redigeret af Naiera - 01-November-2012 kl. 18:39 |
|||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24766 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg ved langt fra alt om HBO, men har set flere af deres serier, og har hørt en del om andre. Men det med 6 måneders binding, det synes jeg, er noget crap.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
miki35
Ny bruger Oprettet: 31-Oktober-2012 Sted: Vallensbæk Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jever skriver: "Hvordan hulen fik du dog smidt Apple-fanboy ind i denne HBO debat??? Lad mig gætte, du bruger ikke Apple produkter?? Men ellers ja, 6 mdr. binding er heller ikke min kop the, tvivler stærkt på jeg gider binde mig så længe. Og
jeg er ellers glad bruger af Apple produkter, så jeg forstår det ikke,
jeg burde jo være ellevild med 6-12 måneders binding iflg. din
teori.... " jo har selv iphone4 og ipad2, købt brugt. Hvorfor siger jeg brugt, jo det er der fanboys kommer ind i billedet. De er villige til at købe en lort med apples logo (endda til overpris), ligesom de er med til at skruen prisen op på apples produkter fordi de ikke er kritiske. Og det er der jeg sammenligner fanboy og folk som bare ukritisk tager imod HBO tilbud om 6 mdr. binding. Hvis vi står sammen fra begyndelsen af, så kan vi måske få HBO til at rykke sig. (den med lorten har jeg bare haft lyst til at sige længe ) Redigeret af miki35 - 01-November-2012 kl. 18:45 |
|||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
WTF ??? Den var sq langt ude..
Nå, de 6 måneder skræmmer mig ikke. Jeg er helt overbevist om at indholdet bliver helt i top. Det er mere den totale tavshed der skræmmer. De har slet ikke været aktive på Facebook i dag ? Tror de har store problemer med platforme! Apple enheder uden airplay, ellers kun Samsung TV/ BD og pc/mac og telia tv. Det gør altså kundesegmentet temmeligt begrænset.
|
|||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|||
Prospect
Guld medlem Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Først og fremmest vil jeg gerne sige at jeg er ikke er tilhænger af 6 måneders binding. Det virker først og fremmest tåbeligt når konkurrenterne (netflix, viaplay og de mange kommende) ikke benytter sig af denne metode. Og til quote, dit argument med at betale for et produkt i 6 måneder ubeset og uprøvet er vel ikke meget anderledes end at tegne et abonnement hos fx Yousee ? En del af kritikken her på siden går på at udbudet og det faktum at man ikke ved hvad de har at tilbyde. Nu er de jo heller ikke gået i luften endnu eller fastlagt hvad det egentlig er vi får. Det kan man til gengæld kalde dårlig markedsføring. Så vidt jeg ved kan man heller ikke se hele kataloget hos Netflix før man tegner abonnement ?
|
|||
Peter49
Super bruger Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og du køber en brugt lort
|
|||
gensplejs
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 557 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg køber ikke et ukendt yousee produkt af yousee. Jeg køber kabel TV som indeholder alle de kanaler jeg i forvejen kender fra stofa eller viasat eller what ever. Jeg køber heller ikke et ukendt produkt når jeg bestiller en internet forbindelse med 6 måneders binding. Jeg ved naturligvis ikke om udbyder x har styr på sit lort men jeg kender inholdet af produktet. Det er meget fint at vi er nogen her inde som kender noget af HBO katalog men det er altså ikke noget den brede befolkning gør. Det er dybt fustrerende at se at HBO tror de kan nå andre end et par nørder når de kræver 6 måneders binding. |
|||
Rolf Lemmike
Guld medlem Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg forstår ikke det skaber så meget debat. Enten køber folk deres produkt og betingelserne, og det er så fint.
Eller de gør ikke, og så må HBO jo finde på noget andet... ret simpelt. Så hvis alle bare lader være med at købe produktet, løser problemet sig selv. |
|||
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |