|
HBOMax pludselig opsagt |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Svar fra HBO:
Hej Tak for din henvendelse. Jeg har undersøgt sagen og kan se, at vi ikke har kunnet trække betalingen fra dit kort, og at dit abonnement dermed er blevet lukket den 26/06/23. Abonnementet blev oprettet under vores 50% for livet kampagne, og her gælder det, at man desværre mister retten til tilbuddet hvis faktureringscyklussen bliver brudt, eller abonnementet bliver opsagt. Men eftersom at du kontakter os så hurtigt, vil jeg i dit tilfælde gerne gøre en undtagelse, og tilbyde dig en kampagnekode, således at du kan komme tilbage på vores 50% for livet kampagnetilbud. Det er vores bogholder, der genererer de her kampagnekoder, jeg sender derfor sagen videre til dem med det samme. Vores kampagnekoder er i øjeblikket udløbet, men vi arbejder på højtryk for at få løst udfordringen, derfor er ventetiden på en ny kode længere end normalt. Så snart jeg har hørt tilbage fra bogholderiet, sender jeg dig en mail, med den nye kampagnekode og en guide til, hvordan du får den indløst. Hvis du har yderligere spørgsmål i mellemtiden, er du meget velkommen til at kontakte os igen. Rigtig god dag. Helt ærligt. Kampagnekoder! Undtagelse! De kan da bare sende mig et link eller lign. hvor jeg kan opdatere mine betalingsoplysninger, og så kører det igen. Det lyder som ligegyldig snak, bare for at skrive et eller andet. Gad vide om jeg var heldig og få en ny kampagnekode hvis jeg havde ventet en dag mere?! Ville det også have været hurtigt?
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 5070 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sådan en gang hø! De trækker bare tiden
![]() |
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg fik et stort set enslydende svar fra dem. Det er tydeligt at HBO målrettet går efter at flytte så mange kunder væk som muligt fra deres “halv pris” abonnement. Ingen anden abonnementsvirksomhed ville handle på samme måde, og HBO har heller ikke tidligere benyttet denne fremgangsmåde. Ret usmageligt - specielt når de forsøger at lægge “skylden” over på kunden, for derefter at tilbyde enkelte kunder en “undtagelse” og en “kampagne kode”. Som jeg iøvrigt ikke har modtaget endnu.
|
|
![]() |
|
Brian E ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 238 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er komplet åndssvagt at pisse deres kunder (og dem der læser med her) af med den form for kommunikation. De har lovet 50% rabat på livstid, og det skal naturligvis ikke forsvinde, fordi de ikke har en indbygget funktion, hvor kunderne bliver bedt om at opdatere betalingsoplysninger. Og hvor mange vil reelt betale fuld pris? Hos os er prisen på 39,50 fair, men vi ville opsige, hvis vi skulle betale 79, for vi bruger det ikke ret meget. Og det er vel meget bedre for dem at have kunder, der betaler 39,50 uden at bruge tjenesten ret meget end ikke at have disse kunder.
|
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På overfladen kan det måske virke åndsvagt, men HBO har helt styr på sine kunders ageren, og ved præcis hvornår de tilmelder og afmelder deres abonnementer. Deres handlinger sker på baggrund af en iskold kalkule. De skulle få så mange som muligt med på “HBO Max” vognen med deres intro tilbud. Derefter ved de hvor mange der ryger af grundet naturlig afgang og når f.eks. der er problemer med betalingen. Ja, kunder bliver irriteret når deres “livslange” abonnement bliver opsagt, men så kommet House of Dragon S2, og så signer de op igen - denne gang til fuld pris. |
|
![]() |
|
Brian E ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 238 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det åndssvage er jo at skrive på den måde til kunderne. Hvorfor ikke bare skrive pænt og sige, at naturligvis gælder den rabat stadig, når de alligevel giver den? Jeg ved ikke, om de har erfaring med, hvor mange der fortsætter abonnementet, når prisen fordobles. Mit gæt vil være, at rigtig mange opsiger og tegner et abonnement i en måned eller to om året, hvor de så kan binge det, de gerne vil se. Men jeg ved jo kun, hvordan jeg selv ville agere.
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis jeg ikke får rabatten tilbage bliver det som du beskriver det: Jeg melder fra og vil melde til igen 1-2 mdr/årligt. Det var samme fremgangsmåde som jeg brugte da det hed HBO Nordic.
|
|
![]() |
|
Brian E ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 238 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og så er det jo en dårlig forretning for dem, for i stedet for en indtægt på 474 om året, ender de med 159.
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Absolut. Jeg tror dog de kalkulerer med at folk glemmer at afmelde.
|
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er med i deres beregning, ligesom deres viden om hvor mange afmeldte de kan hive tilbage igen (resurrected - som det hedder i ”fagsprog”) Læg dertil at de spreder indhold ud med et nyt afsnit pr uge, samt lægger deres store serier med sæson premiere i forlængelse af hinanden. Som sagt - ikke åndsvage. Men voldsomt kalkulerende. Også i denne sag. Jeg fik iøvrigt min kode, så jeg får mit abonnement tilbage. Igen fik de understreget hvordan dette var min egen skyld (det er det ikke), og at de bare er et mega sødt og forstående firma, der knus-elsker deres kunder, og kun vil dem det bedste (det er de ikke). De ansatte hos kundeservice var til gengæld super flinke.
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt. Så er der håb for jeg også får en kode.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |