recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD DVD gruppen aflyser Pressemøde på CES
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD DVD gruppen aflyser Pressemøde på CES

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kikkomaniac Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: HD DVD gruppen aflyser Pressemøde på CES
    Sendt: 05-Januar-2008 kl. 11:48

Det ser ud som ren desperation fra HD-DVD gruppen. Er det virkelig slut for HD-DVD nu?

Den 2 timer lange pressekonference som skulle afholdes på CES messen med deltgere fra bla. Toshiba, Paramount, Universial er blevet aflyst.

LINK:

http://www.highdefdigest.com/news/show/CES_2008/HD_DVD_Promo _Group_Cancels_CES_Press_Conference/1331

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 11:56
Næh nej, det er bestemt ikke slutningen for HD DVD. Der kommer med garanti modtræk. Måske er det derfor at mødet blev aflyst. Jeg mener bestemt, at man overvurdere Warners beslutning
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 12:04

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Næh nej, det er bestemt ikke slutningen for HD DVD. Der kommer med garanti modtræk. Måske er det derfor at mødet blev aflyst. Jeg mener bestemt, at man overvurdere Warners beslutning

hmmm, modtræk? Hvad kan de komme med? 

en xbox360 med indbygget HD-DVD?

Begynde at FORÆRE deres afspillere væk?

Nej du, det ændrer ikke på at BLU-RAY sidder på 70% af ALLE film. Der går rygter om at selv Universial vil gå neutralt hvilket er det sikre død for HD-DVD - men DET er selvfølgelig kun rygter

Men, warners beslutning er længe ventet- nu får vi kun 1 format til gavn for hele industrien, inkl forbrugerne. Krigen har dog været god for at få priserne ned på afspillere.

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 12:08
Mon det er Bill Gates ham selv der skal stå og præsentere X-box HD-DVD med røde ører, som dengang hans windows brød sammen ved præsentationen
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 12:10

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har godt nok også svært ved at se hvad de skulle hive op af hatten nu. Mon ikke også de selv har det og derfor aflyste mødet

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 12:20

He, he, jeg skal love for at vclarke er fremme i alle tråde med slet skjult skadefro!! Det er lidt sjovt..!!

Nå, det jeg ville sige: Jeg er glad for at have en hd-dvd afspiller fordi der stadig kommer RIGTIG MANGE eksklusive titler fra Universal, osv!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 12:25

Det er altid skønt at vinde. Du skulle ha' set mig da Paramount lavede deres stunt

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Det er altid skønt at vinde. Du skulle ha' set mig da Paramount lavede deres stunt

Bare rolig, jeg kan IKKE forestille  mig at Paramount IKKE har et klausul om at de "må" skifte tilbage til BLU hvis HD-DVD bliver svækket betragteligt.

og med WB udmelding, så er det bare et spørgsmål om tid. Jeg vil æde min gamle hat på at der ikke er noget som hedder HD-DVD d. 01-01-2009

Redigeret af kikkomaniac - 05-Januar-2008 kl. 12:29
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 12:28

Warners beslutning har kæmpe betydning, HD-DVD kan på ingen måde vende markedet til deres fordel nu.

Toshiba er et meget stort og klogt firma, og de vil selvfølgelig ikke blive ved med, at stoppe penge i noget som på forhånd er tabt.

Bare se deres årsrapport for i år, alene på det Japanske marked var HD-DVD optager markedet med til, at nedbringe deres resultat med 4 %.

At Universal og Paramount begynder, at udgive på Blu-ray det sker i år. Så kan Toshiba lave en kombi-player så alle med HD-DVD stadig kan nyde deres film.

Personligt synes jeg, at Warner skulle have kommet med udmeldingen under HD-DVD's presse konference, så skulle I have set lange hovedet  

Redigeret af Iron Man - 05-Januar-2008 kl. 12:31
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 12:38

Oprindeligt skrevet af kikkomaniac kikkomaniac skrev:

Men, warners beslutning er længe ventet- nu får vi kun 1 format til gavn for hele industrien, inkl forbrugerne.

Hvordan er manglende konkurrence til gavn for forbrugerne?
Fortæl, fortæl...

Redigeret af Non-Desperado - 05-Januar-2008 kl. 12:39
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Hvordan er manglende konkurrence til gavn for forbrugerne?

Konkurrence mellem de forskellige producenter af Blu-ray.

Ligesom med DVD.

På computermarkedet er der også konkurrence mellem de individuelle PC producenter. Der hedder det heller ikke PC mod Mac.

Format krigen har efterladt forbrugere i tvivl, flere uanhængige markedsundersøgelser i USA fra november, viser at 50 % af dem som køber et HDTV, vil ikke have Blu-ray eller HD-DVD, fordi der er format krig.

Hvis den ikke stopper får man aldrig udnyttet economies of scale, og det giver lavere priser.

Redigeret af Iron Man - 05-Januar-2008 kl. 12:43
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Hvis den ikke stopper f�r man aldrig udnyttet economies of scale, og det giver lavere priser.

Gad vide om blu-ray afspillerne ville være salget i pris som vi har set henover de sidste par måneder, hvis det ikke havde været for brandudsalget på hd-dvd-afspillerne.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu