recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDD boks: Hvor mange har problemer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDD boks: Hvor mange har problemer?

Besvar Besvar Side  <1234 16>
Afstemningsspørgsmål: Angiv om I har problemer med boksen
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
253 [88.77%]
32 [11.23%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Panfan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

En anden i dette forum startede en tråd med en titel om at yousee er useriøse. Det er de ikke. Det er overordentligt seriøse i deres udnyttelse af monopolsituationen. Vores eneste redning er når boxer forhåbentligt giver yousee konkurrence med digital-bokse, der rent faktisk fungerer.

Det var pointen i mit indlæg - men jeg ændrer gerne rubrikken til "YouSee er uforskammede".

Jeg bliver i øvrigt nødt til at skuffe dig. Boxer bliver ikke nogen konkurrent - i hvert fald ikke når det kommer til HD-kanaler. Der kommer nemlig ikke nogen. Der vil være mulighed for at sende enkelte udsendelser - eller begivenheder som OL i HD - men der er ikke plads til regulære HD-kanaler. http://www.comon.dk/news/ingen.hd-kanaler.til.danskerne_3541 0.html

Vi kan med andre ord ikke gøre andet end at krydse fingrene for at YouSee opper sig.

Suk...

PanFan

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 23:16

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Har prøvet at optage fodbold delt op i flere portioner og vil så prøve, om jeg kan fremprovekere den fejl du (Stampe) skriver om, når du trykker på play.

Ikke fra TV2 SPORT HD, men TV2 SPORT:
1 stk. fodboldkamp optaget i fire dele via manuel optagelse.
Første del afspillet med at spole m.m.
Anden del afspillet med at spole m.m - herefter tryk på play og den fortsætter med at afspille anden del. Har også afspillet tredje og fjerde del med samme resultat.
Vil en af dagene prøve med TV2 SPORT HD.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2008 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Da der heller ikke er resume play, er jeg nødt til manuelt at dele optagelsen til 2 timer ad gangen, så jeg slipper for at spole i 15/20/25 minutter for at komme til hvor jeg stoppede. [snip]

Jeg synes dog man må skelne mellem deciderede fejl, og utilfredshed med designet.

Fejl er f.eks. hakken i billeder, fejl i optagelser, fejl i brugergrænsefladen, og det skal selvfølgelig ikke eksistere.

Men at f.eks. resume play ikke findes er jo ikke en fejl, men et design valg/afgrænsning. Og mht. design kan man aldrig stille alle helt tilfredse. Dog er jeg da enig i at der savnes flere nice-to-have funktioner i boksen. Men jeg ville langt hellere have en boks der bare virker, uden nogen nice-to-have funktioner, end omvendt.

Og det håber jeg at yousee indser, så vi ikke får en masse nye funktioner (start forfra er vist på trapperne) og ingen forbedring af det som det i første omgang handler om; nemlig helt almindelig TV-kiggeri og zapperi, og for HDD boksens vedkommende; problemfri optagelse og afspilning.

Mvh. Martin
Til top
mrots Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-November-2008
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 02:28
Jeg har hakkeri på SD, et ur der taber tid, og knald i lyden. Det er fundamentale fejl, som gør at boksen er upålidelig - og derfor reelt værdiløs i forhold til at kunne optage udsendelser for at se dem senere - man ved jo aldrig hvornår en optagelse er hakkemad garneret med lynkinesere. Så jeg har stemt JA til at jeg har problemer med boxen.

Dertil kommer at den som udgangspunkt er designet som om den optog på video-bånd og ikke en harddisk - mulighederne (eller rettere mangel på samme) for at springe rundt i en optagelse er da dybt godnat i år 2008.

Og der er NUL feedback fra fjernbetjeningen på langsomme operationer - hvilket er højst irriterende når den samtidig er så retningsfølsom at den ofte misser et tastetryk i ny og næ. Fx.
- Det tager adskillige sekunder før power-lampen skifter fra rød til grøn efter man har trykket på STB, og trykker man igen er boxen så flink at huske det og slukke igen.
- Når man sletter en optagelse kunne den godt lige sige "sletter optagelse - vent..."

Desuden er 160 GB alt alt for lidt til digitalt tv - det var hvad man brugte for 5 år siden på analoge HDD optagere. Så disken løber fuld hver anden dag - men det er der jo en anden tråd, der beskiver en løsning på.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 08:00

Oprindeligt skrevet af SandSand SandSand skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Da der heller ikke er resume play, er jeg nødt til manuelt at dele optagelsen til 2 timer ad gangen, så jeg slipper for at spole i 15/20/25 minutter for at komme til hvor jeg stoppede. [snip]

Jeg synes dog man må skelne mellem deciderede fejl, og utilfredshed med designet.

Fejl er f.eks. hakken i billeder, fejl i optagelser, fejl i brugergrænsefladen, og det skal selvfølgelig ikke eksistere.

Men at f.eks. resume play ikke findes er jo ikke en fejl, men et design valg/afgrænsning. Og mht. design kan man aldrig stille alle helt tilfredse. Dog er jeg da enig i at der savnes flere nice-to-have funktioner i boksen. Men jeg ville langt hellere have en boks der bare virker, uden nogen nice-to-have funktioner, end omvendt.

Og det håber jeg at yousee indser, så vi ikke får en masse nye funktioner (start forfra er vist på trapperne) og ingen forbedring af det som det i første omgang handler om; nemlig helt almindelig TV-kiggeri og zapperi, og for HDD boksens vedkommende; problemfri optagelse og afspilning.

Mvh. Martin

Enig i at manglende resume play ikke er en fejl men en funktionalitet man har besluttet at udelade. Og jeg ville helle ikke savne den hvis:
1) man kunne spole betydeligt hurtigere eller
2) der blev sat kapitelmærker hvert 10 minut eller
3) man kunne spole i en efterfølgende optagelse uden problemer

Ang. spoleproblemet i to på hinanden følgende optagelser, så efter at tænkt mig om tror jeg ikke den kommer i to manuelle optagelser men i en manuel optagelse som boxen deler i flere dele pga guiden. Fx mandags NFL kampen der stopper 05.30. Her starer så en ny optagelse med titlen "ophold i sendeflade" og hvis jeg spoler i denne starter den første del så forfra.

Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Panfan Panfan skrev:

Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

En anden i dette forum startede en tråd med en titel om at yousee er useriøse. Det er de ikke. Det er overordentligt seriøse i deres udnyttelse af monopolsituationen. Vores eneste redning er når boxer forhåbentligt giver yousee konkurrence med digital-bokse, der rent faktisk fungerer.

Det var pointen i mit indlæg - men jeg ændrer gerne rubrikken til "YouSee er uforskammede".

Jeg bliver i øvrigt nødt til at skuffe dig. Boxer bliver ikke nogen konkurrent - i hvert fald ikke når det kommer til HD-kanaler. Der kommer nemlig ikke nogen. Der vil være mulighed for at sende enkelte udsendelser - eller begivenheder som OL i HD - men der er ikke plads til regulære HD-kanaler. http://www.comon.dk/news/ingen.hd-kanaler.til.danskerne_3541 0.html

Vi kan med andre ord ikke gøre andet end at krydse fingrene for at YouSee opper sig.

Suk...

PanFan

At jeg henviste til din tråd var dog ikke et udtryk for, at jeg havde misforstået din pointe,  jeg havde bare lyst til at bruge titlen i min pointe :o).

Ja, desværre kommer der ikke HD med boxer, men hvis de er i stand til at levere digitalbokse, der "bare virker", kan det jo være at nogle menesker vil vælge at se bort fra manglende HD-kanaler.

Men GUD hvor yousee trænger til konkurrence. Telia/stofa er en sørgeligt konkurrent - de er ikke bedre selv, og det er ret sjældent at man verhovedet har valget mellem de to (hvem kan i øvrigt vælge mellem pest eller kolera?).

Til top
sbache Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af mrots mrots skrev:

Og der er NUL feedback fra fjernbetjeningen på langsomme operationer - hvilket er højst irriterende når den samtidig er så retningsfølsom at den ofte misser et tastetryk i ny og næ. Fx.
- Det tager adskillige sekunder før power-lampen skifter fra rød til grøn efter man har trykket på STB, og trykker man igen er boxen så flink at huske det og slukke igen.

Hehe...ja, der gik noget tid før jeg havde vendet mig til dette (eller rettere: lært at leve med det, for det er godt nok stadig irriterende). Det er grotesk dårlig feedback
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 13:28
Med de priser som yousee tager for deres digital TV og især HDTV, så
burt deres boxe virker uden problmer, og med de problmer der er med
disse boxe, tro jeg ikke er god for digital TV i DK.
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2008 kl. 14:06

Jeg kom desværre til at stemme (Ingen problemer her)

Og det var en fejl fra min side af, fordi alle de fejl som bliver beskrevet her i tråden, har jeg mere eller mindre også.

Boksen i sig selv er egentlig ok, men der er alligevel alt for mange fejl/manglende features i boksen, Og kan derfor kaldes for utilregnelig hjemme hos mig.   Man kan ihvertfald aldrig vide sig sikker på om den optagelse man nu har lavet, er afspilnings værdig,   hvis jeg kan se at den begynder at hakke i afspilningen, begynder jeg at spole, og kan derefter se at den bliver ved med at hakke,  ja så sletter jeg den. 

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 01:15
Jeg har denne boks, og har også haft deres Samsung boks uden HDD.

Man kan sige mange grundlæggende ting, men en sætning er rimelig rammende.
"Boksen er simpelthen ikke færdigbagt".

Det svare til, hvis man køber 10 rundstykker også modtager 8 rundstykker og 2 klumper dej.

Jeg døjer med flg.

- Periodiske HAK i optaget udsendelser. Jeg kan optage f.eks 5 ting uden problemer også, kan jeg komme ind i en periode, hvor den hakker i 2 udsendelser.
Det er fuldstændig uforudsigeligt, hvilket gør den skide upålidelig.
- Uret går som vinden blæser.
- TV guiden virker ofte ikke.
- Fjernbetjeningen justere lyden som den lyster, hvis man skifter kanal og bladre rundt.
- HD hakker af helvedes til, og optagning af dette er fuldstændig umuligt.

Derudover der jo en masse "Designmæssige" issues som man kan sige om, hvad man vil.
Vi er vel alle sammen bekendt med vi betaler 59 kr i leje, 50 kr for et digitalt tv abbonement pr månede og ikke mindst deres 199 kr x 2 gebyre om året.
i Alt smider jeg 1708 kr om året eller 142 kr / mdr. for at se digitalt TV.
Derfor er der mange ting, man burde have styr på. Der er som bekendt ikke tale om en billig ting.

Jeg håber snart at HDD boksen vil blive ordnet.

Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 16:41

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Det svare til, hvis man køber 10 rundstykker også modtager 8 rundstykker og 2 klumper dej.

Jeg døjer med flg.

- Periodiske HAK i optaget udsendelser. Jeg kan optage f.eks 5 ting uden problemer også, kan jeg komme ind i en periode, hvor den hakker i 2 udsendelser.
- Fjernbetjeningen justere lyden som den lyster, hvis man skifter kanal og bladre rundt.

Derudover der jo en masse "Designmæssige" issues som man kan sige om, hvad man vil.
Vi er vel alle sammen bekendt med vi betaler 59 kr i leje, 50 kr for et digitalt tv abbonement pr månede og ikke mindst deres 199 kr x 2 gebyre om året.
Derfor er der mange ting, man burde have styr på. Der er som bekendt ikke tale om en billig ting.

Plus det almindelige tv abb på enten grund/mellem/fuld pakken. Så det er sgu mange penge...

DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2008 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Jeg døjer med flg.

Plus det almindelige tv abb på enten grund/mellem/fuld pakken. Så det er sgu mange penge...

Har du også problemer med det almindelige TV? Hvis ikke fatter jeg ikke sammenblandingen.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 16>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu