Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 17:25 |
DiscomanDK skrev:
Jeg har denne boks, og har også haft deres Samsung boks uden HDD.
Man kan sige mange grundlæggende ting, men en sætning er rimelig rammende. "Boksen er simpelthen ikke færdigbagt".
Det svare til, hvis man køber 10 rundstykker også modtager 8 rundstykker og 2 klumper dej.
Jeg døjer med flg.
- Periodiske HAK i optaget udsendelser. Jeg kan optage f.eks 5 ting uden problemer også, kan jeg komme ind i en periode, hvor den hakker i 2 udsendelser. Det er fuldstændig uforudsigeligt, hvilket gør den skide upålidelig. - Uret går som vinden blæser. - TV guiden virker ofte ikke. - Fjernbetjeningen justere lyden som den lyster, hvis man skifter kanal og bladre rundt. - HD hakker af helvedes til, og optagning af dette er fuldstændig umuligt.
Derudover der jo en masse "Designmæssige" issues som man kan sige om, hvad man vil. Vi er vel alle sammen bekendt med vi betaler 59 kr i leje, 50 kr for et digitalt tv abbonement pr månede og ikke mindst deres 199 kr x 2 gebyre om året. i Alt smider jeg 1708 kr om året eller 142 kr / mdr. for at se digitalt TV. Derfor er der mange ting, man burde have styr på. Der er som bekendt ikke tale om en billig ting.
Jeg håber snart at HDD boksen vil blive ordnet.
|
Ikke alle lejer boksen. Jeg havde en Sagem 81 HD, der i sin tid kostede 1.000 kr. Mod betaling på 500 kr. og returnering af den gamle, betyder det, at 1 stk. Samsung med HDD står mig i 1.500 kr. Afskrevet over 3 år incl. kortafgift må jeg slippe 75 kr. pr. md. Derfor må den da godt virke optimalt.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
|
skyblue
Junior bruger
Oprettet: 30-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 31
|
Sendt: 27-November-2008 kl. 21:38 |
Jeg kan 100% tilslutte mig kritikken. Den her boks er noget hø der aldrig burde være solgt i almindelig handel!
Jeg tror jeg har alle problemer beskrevet her:
1) Hakken i både lyd, billede og HD. 2) Ingen programinformation 3) Ingen optagelser virker
Og som kronen på værket, er alle kanalerne forsvundet her til aften. Kun sort skærm.
- Et opkald til yousee gav følgende muligheder: sluk den i 10 sekunder eller gendan fabriksindstillinger. .. Det virker selvsagt heller ikke :(
|
|
poulsan
Bruger
Oprettet: 18-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
|
Sendt: 28-November-2008 kl. 00:28 |
Observerede et nyt problem med dette makværk her til aften: Havde programmeret en optagelse v.hj. af guiden. Måtte konstatere, at den kun havde optaget sidste time af filmen på TV1000. Til gengæld inkluderede optagelsen de velkendte hak i billedet - på en SD kanal!
Understreger endnu en gang, jeg har fået checket mit signal som iflg. teknikeren er 100% i orden. Fabriks indstillingerne blev gendannet for 3 dage siden. HDD'en er formatteret for 1 uge siden.
Hvad gør man så? Fejlmelder til Yousee? Ja, det skal nok hjælpe...
|
|
DiscomanDK
Guld medlem
Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1422
|
Sendt: 28-November-2008 kl. 20:34 |
Jeg har fremsendt en klage til Yousee, hvor jeg kræver nogle penge tilbage. Dog er jeg klar over at fejlretning af dette stykke udstyr ikke sker over en nat, hvorfor der ej heller er grund til at trække i langdrag.
Jeg vil ha refunderet mit kort gebyr, samt leje af boks indtil den virker tilfredstillende.
|
|
AndyK
Super bruger
Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
|
Sendt: 28-November-2008 kl. 20:42 |
DiscomanDK skrev:
Jeg har fremsendt en klage til Yousee, hvor jeg kræver nogle penge tilbage. Dog er jeg klar over at fejlretning af dette stykke udstyr ikke sker over en nat, hvorfor der ej heller er grund til at trække i langdrag.
Jeg vil ha refunderet mit kort gebyr, samt leje af boks indtil den virker tilfredstillende.
|
Godt initiativ . Jeg har tænkt mig at gøre det samme hvis den jeg får opfører sig på samme måde
|
|
Phil
Bruger
Oprettet: 22-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 71
|
Sendt: 28-November-2008 kl. 22:17 |
Knap 88% oplever fejl i større eller mindre grad......
Det kan jo ikke forsvares på nogen måde, og det hænger ikke sammen med udtalelsen den anden dag fra YouSee, om "at en del oplevede fejl, men langt fra alle"!! Jeg har samme fejloplevelse som der er beskrevet flere gange før. Jeg har skiftet til et dyrere færdigsamlet kabel, og indrømmet, nu går der nogen gange helt op til en halv time før lortet begynder at hakke.....på samtlige kanaler. HD kanaler er helt umulige, ihvertfald hvis man ynder at have lyd på de udsendelser man ser.
Håber godtnok, at den længe ventede opdatering kan afhjælpe bare en lille smule, for ellers ryger den retur når det halve års bindingsperiode er udløbet. Når alle de sure opstød er leveret, så skal det også siges, at når den engang imellem fungerer, så er det dælme et lækkert billede.
Mvh. Phil
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
|
Sendt: 30-November-2008 kl. 13:29 |
Ville det ikke værre et god træk fra Yousee at trække denne box ud af
market, og betale kunder alle deres penge tilbag ?
Og at politiker får en finge ud af et hvis sted, og finder en anden til at
tage sige af digital TV over kable end Yousee, ellers så dør digital kablet
TV.
Et fakta er at Yousee aldrig har kunne få digital TV til at virke, hverken
den komme box eller de ny boxe.
|
|
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
|
Sendt: 30-November-2008 kl. 13:40 |
Startrek skrev:
Ville det ikke værre et god træk fra Yousee at trække denne box ud af market, og betale kunder alle deres penge tilbag ?
Og at politiker får en finge ud af et hvis sted, og finder en anden til at tage sige af digital TV over kable end Yousee, ellers så dør digital kablet TV.
Et fakta er at Yousee aldrig har kunne få digital TV til at virke, hverken den komme box eller de ny boxe. |
Hvad har politikere med den sag at gøre? YouSee er da ikke alene om at levere digitalt TV. Kan du finde et alternativ til digitalt kabel TV, der er bedre end YouSee? God fornøjelse.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
|
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
|
Sendt: 30-November-2008 kl. 13:49 |
Nu er det jo politikere der har bestemt at vi skal havde digital TV i DK, og
det er også dem der kan lægge press på YouSee, for at få det til at virke,
da det som YouSee lave lige nu med digital TV, er den væste reklame som
digital TV kan få.
Men i må gerne komme men nogle god iden, til hvem der kan lev. beder
og billige digital kable TV end YouSee.
Desværre er der mange der er bunde til YouSee´s digital kable TV, på
grund af ejendommen har bunde sig til YouSee kable TV.
Redigeret af Startrek - 30-November-2008 kl. 13:50
|
|
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
|
Sendt: 30-November-2008 kl. 14:16 |
Startrek skrev:
Nu er det jo politikere der har bestemt at vi skal havde digital TV i DK, og det er også dem der kan lægge press på YouSee, for at få det til at virke, da det som YouSee lave lige nu med digital TV, er den væste reklame som digital TV kan få.
Men i må gerne komme men nogle god iden, til hvem der kan lev. beder og billige digital kable TV end YouSee.
Desværre er der mange der er bunde til YouSee´s digital kable TV, på grund af ejendommen har bunde sig til YouSee kable TV. |
Hvis alle i din ejendom er lige så utilfredse som dig, må det da være en smal sag at få vedtaget et leverandørskifte. Inden du går i gang med det, vil det jo være godt, hvis du finder en bedre leverandør først. Vi hører gerne fra dig.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
|
micoep
Bruger
Oprettet: 22-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
|
Sendt: 30-November-2008 kl. 23:39 |
joern.loenborg skrev:
Hvis alle i din ejendom er lige så utilfredse som dig, må det da være en smal sag at få vedtaget et leverandørskifte. |
Det lyder som noget sagt af en, der aldrig har prøvet at få sådan et forslag igennem. Faktum er (i hvert fald i min forening) er at langt de fleste ikke engang ved hvad digital TV er, og sidder og ser det analoge signal, og synes det står "fint nok" på deres gamle TV. Når der så kommer en som mig (og nogle få andre) og brokker os over at det digitale TV ikke virker ordentligt, så er de ikke ligefrem parate til at skulle skifte noget ud :) Så nej, de andre er ikke ligeså utilfredse, fordi de ikke benytter sig af de funktioner der ikke virker. I øvrigt ser det ud til at langt de fleste har problemer på grund af Samsung boksene, så hvis det (stort set) er det eneste problem, så kan jeg ikke fatte at det tager så lang tid at få det ordnet.
|
|
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
|
Sendt: 01-December-2008 kl. 06:21 |
micoep skrev:
et lyder som noget sagt af en, der aldrig har prøvet at få sådan et forslag igennem. Faktum er (i hvert fald i min forening) er at langt de fleste ikke engang ved hvad digital TV er, og sidder og ser det analoge signal, og synes det står "fint nok" på deres gamle TV. Når der så kommer en som mig (og nogle få andre) og brokker os over at det digitale TV ikke virker ordentligt, så er de ikke ligefrem parate til at skulle skifte noget ud :)
Så nej, de andre er ikke ligeså utilfredse, fordi de ikke benytter sig af de funktioner der ikke virker.
I øvrigt ser det ud til at langt de fleste har problemer på grund af Samsung boksene, så hvis det (stort set) er det eneste problem, så kan jeg ikke fatte at det tager så lang tid at få det ordnet.
|
Der tager du fejl. Vores ejerforening (216 ejerlejligheder) havde Stofa og vi skiftede til YouSee. Til din orientering var det mig, der begrunde forslaget om at skifte leverandør på generalforsamlingen, der havde deltagelse af ca. 130 personer.
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
|