|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | |
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det tror jeg ikke man skal lægge nogetsomhelst i - for det første er salgstallene for HD titler uanset om det er BD eller HDDVD så forsvindende lille at det er helt umuligt at udlede noget af det, for det andet skyldes den marginale overvægt at solgte titler på BD sikkert mange andre årsager, eks. salges af PS3 som dog samtidig har vist sig at være enormt skuffende ved slet ikke at have haft den impact på BD film fronten som man havde håbet. I forhold til hvor mange PS3 der er solgt - er det meget få BD titler der er solgt. For det tredie har priserne på HD afspillerne indtil nu sat en meget effektiv bremseklods for udbredelsen overhovedet. Først når priserne kommer ned i et mere tåleligt leje for den almindelige bruger vil vi se hvad majoriteten vælger at adoptere. Når/hvis fru Jensen kan købe en HDDVD afspiller i kvickly for 1500,- så vil hun vælge det format fremfor BD hvis en afspiller her koster 3000,- - Indtil nu er det kun entusiasterne der er villige til at lægge kassen for de første afspillere samt de der alligevel har købt en PS3 spillekonsol og lige skal prøve de der BD film - der har domineret markedet. Dagligdags forbrugeren er ligeglad om det er BD eller HDDVD, de køber det der er billigst - så formatspørgsmål bliver ikke afgjort før priserne bliver sådan at dagligdags forbrugeren for alvor begynder at købe HD. |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det var da en pudsig konstatering. Kunne det slet ikke være, at folk har købt en PS3, fordi de netop ville have en temmelig god og ikke mindst billig Blu ray afspiller? Taget i betragtning af hvad en PS3 kan og koster, så er det faktisk en ekstrem billig Blu Ray afspiller. Så prisen er bestemt ikke blevet dyrer med en BD drev i. Jeg er lige ved at påstå, at jeg tror Sony har tabt temmelig mange penge på det. Omvendt får de disse penge hjem igen ved bla. salg af film. Jeg er glad for min PS3, og jeg føler ikke på eet eneste tidspunkt, at jeg er blevet presset til noget. På udgivelsesdatoen (PS3 dagen), der kunne du ikke finde et tilnærmelsesvis ligende alternativ til en Blu Ray (eller HD DVD) afspiller, til bare noget der lignede samme økonomi. Så din konstatering er efter min mening så gal og ubegrundet som den overhovdet kan være.
|
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
![]() |
Har sat min stemme på HD DVD. Har selv HTPC med HD DVD addon, og synes HD DVD har virket som et mere færdigt format fra start end bu-ray. Største grund for mig til at støtte HD DVD udover billigere afspillere er helt klart regionsfrihed, så man slipper for begrænsninger på den front. Men regner med at satse på dualformat den dag LOTR EE engang udkommer i HD;) Redigeret af Bjur - 22-August-2007 kl. 11:02 |
|
![]() |
|
mhelt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-April-2005 Status: Offline Point: 220 |
![]() |
Prøv lige at forklare hvordan hd-dvd er mere "færdigt" end BD og hvordan det påvirker oplevelsen af at se film?? EDIT: Og jeg køber i øvrigt stort set alle film i US så regionskodning er ikke et reelt problem - heller ikke på BD Mvh Redigeret af mhelt - 22-August-2007 kl. 11:48 |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2565 |
![]() |
Bl.a. HD DVD har haft deres specifikationer på plads et stykke tid. Kan man ligeledes sige tilsvarende om Blu-ray, der efterhånden har været lang tid om at få specifikationerne på plads til BD+? Jeg er udmærket klar over at mange BD er multiregionskodet, men selvom det ikke er et problem på efterhånden mange udgivelser, sætter det stadig en begrænsning ift. HD DVD. Gider ikke at skulle bekymre mig om regionskodning, og slipper heldigvis også for det indtil videre. Og danske undertekster er underordnet. Redigeret af Bjur - 22-August-2007 kl. 12:41 |
|
![]() |
|
![]() |
HD-DVD interaktivtet? Hvad er det? Og hvad har det med BD+ at gøre som er kopibeskyttelse? Edit: Hov det oprindelige indlæg er vist blevet redigeret og BD+ virker faktisk i alle BD-afspillere. Det er så rigtigt at BDA (organisationen bag BD) er i gang med at tilføje elementer til specifikationerne som kommer til udtryk ved at der kommer nye releases (1.1, 2.0, 3.0). Disse ting kan man så vælge at drage i anvendelse på _ekstra_ materialet - men alle afspillere fra dag 1 kan afspille alle nuværende og kommende BD-film. Det er rigtigt at BD har et minus med regionskode i forhold til HD-DVD. I praksis er problemet heldigvis ikke så stort - af mine 15 titler er der 2 med regionskode. Mvh Redigeret af mhelt - 22-August-2007 kl. 12:50 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, sorry indholdet stod forkert i første omgang. Stod op på det forkerte ben imorges, så tingene blev rodet sammen. Nåede hurtigt at læse det igennem og rette det til. Det der er humlen som jeg ser det er, at Blu-ray først lige er begyndt med nye afspillere, der der kan håndtere de strengere krav til BD+. De har med andre ord først lige fået deres standard på plads. Det problem er HD DVD kommet over så vidt jeg er orienteret. Redigeret af Bjur - 22-August-2007 kl. 12:55 |
|
![]() |
|
![]() |
Det er forkert at BD+ kun virker i nye afspillere. BD+ virker i alle afspillere fra dag 1. Til gengæld kommer der så nye features til BD (profile 1.1, 2.0 og 3.0) som ikke nødvendigvis er med i de første afspillere. Fælles for disse features er at de påvirker mulighederne interaktivitet i ekstramaterialet, men ikke evnen til at afspille filmen. Mvh |
|
![]() |
|
![]() |
Det der menes med færdigt er, at de forskellige elementer der tilføjes til Blu-ray specifikationerne, har jeg ikke i samme grad set til HD DVD. Jeg har ikke nævnt noget om der påvirker filmomlevelsen, men personligt så jeg hellere at de elementer er på plads, og da jeg ikke ser samme former for tilpasninger til HD DVD, mener jeg det er et mere færdigt produkt. Correct me if I'm wrong EDIT: Til sidste post: Så vidt jeg kan se, har jeg heller ikke skrevet nogen steder at BR med BD+ skiver ikke kan afspilles i gamle afspillere. Men som du også skriver, kan der blive problemer med de "gamle" afspillere og ekstra materialet, og da det jo også en vigtig del for nogen, der giver i dyre domme for en skive og ikke mindst en "forældet" afspiller på nogen punkter Redigeret af Bjur - 22-August-2007 kl. 13:24 |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
![]() |
Jeg har Valgt at stemme på BD, Begrundelse: PS3, billig afspiller samt at spillene bliver lavet på mediet siger i sig at de vil forsætte med at bruge det lige meget hvad. Stor udbredelse af de film jeg kan li, i hvert fald største delen kommer på BD ca. 75 % af de film jeg vil have. plus hvis jeg køber dem i fx i US så koster de ikke mere end 142 kr pr stk. hvilket jeg vil sige er meget billigere end jeg ville kunne købe dem for her i landet. Og hvis man vurdere på hvad der er af plads på en BD skive, så er der altid mulig for at bygge mere på dem. Og når Ps3'eren er online kan den altid opdateres til at kunne bruge de nye features. hvilket jeg synes er udemærket. Bare sig jeg er en nar, men det er disse grunde jeg har til det. På Den anden side kan jeg godt se at HD DVD har nogle få fede titler. samt er små 10 kr billigere i US pr stk. samt ingen regioner. ellers ville jeg ikke mene at der var så meget mere at komme efter. Men hvad faen de skal jo nok finde ud af det inden ikke længe eller 10 år. |
|
![]() |
|
![]() |
Vedr. produktets færdighed: Jamen det er da rigtigt at det selvfølgeligt er en smule besværligt at formatet udvikles - lige som det fx er langt fra er alle CD-afspillere der understøtter CD+text og så vidt jeg husker kom DTS muligheden også først et par år efter DVD-specifikationerne blev færdiggjort. Jeg er faktisk for at formatet videreudvikles i takt med den tekniske udvikling - så længe det ikke sker på bekostning af kompatibilitet med den grundlæggende film. Mvh Redigeret af mhelt - 22-August-2007 kl. 13:46 |
|
![]() |
|
DrRetina ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2006 Status: Offline Point: 279 |
![]() |
Vedr. produktets færdighed:
HD-DVD's "window of opportunity" for nye specs er så godt som ovre. Bly-Ray specs er langt fra færdige. Der kommer nye ting til (hvilket man kan se som noget positivt hvis man vil) men som "gamle" afspillere oftest ikke kan understøtte. Så at sige at de to formate er lige færdige/ufærdige er noget vås. |
|
Rygning ødelægger dit syn.
![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |