recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-DVD eller Blu-ray, hvem holder du med?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-DVD eller Blu-ray, hvem holder du med?

Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 17:06
Øøh, kan man ikke kun stemme, hvis man er tilmeldt og derefter kun én gang?
Nå, hmm, det går over min forstand

Venligst
Søren

PS. Jeg har læst alle fem sider, men jeg har faktisk ikke rigtigt set nogle egentlige argumenter for det ene eller andet format. Det har alt sammen været noget om den ene eller anden producent og deres anstødsvækkende handlinger.
Der har måske været noget i retning af: 'Jeg stemmer på BD, fordi der er mere plads til ekstramateriale', men der er ingen, der anfægter behovet fx.

Hvorfor skal der vælges? Hvad er omkostningerne ved et valg? Hvad betinger valget?
Jeg synes, det er et interessant (& for mig endnu lidt hypotetisk) spørgsmål, men fem sider giver godt nok underholdning - men meget få fakta at basere sin evt. afstemningsbeslutning på, når man nu ikke vil foretage et ukvalificeret valg.

Venligst
Søren
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 18:09

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Nogen har fundet den mulighed der er i systemet for at misbruge det. Latterligt og lavt at man overhovedet gider.

PS. Jeg har læst alle fem sider, men jeg har faktisk ikke rigtigt set nogle egentlige argumenter for det ene eller andet format. Hvorfor skal der vælges? Hvad er omkostningerne ved et valg? Hvad betinger valget?
Jeg synes, det er et interessant (& for mig endnu lidt hypotetisk) spørgsmål, men fem sider giver godt nok underholdning - men meget få fakta at basere sin evt. afstemningsbeslutning på, når man nu ikke vil foretage et ukvalificeret valg.

Det er jo det som er det underholdende i de to formater. De er temmelig ens hvad angår billedkvalitet. Det er ekstra materiale de adskiller sig ved, og så det fænomen, at den ene kan rumme lidt mere data. Det btyder også, at det er meget svært at argumentere for og imod det ene format, samtidig med at man skal undgå at ramme det man selv helst hælder til. Det er jo svært, når de er meget ens.

Den eneste årsag jeg kan komme på for at man skal vælge, det er udelukkende for at vi kan få stoppe det her medie cirkus med to næsten ens formater. Det er DVD+-R formatet om igen. Præcis det samme man får, men nogle skulle bare være smarte. Det er der mig bekendt ikke nogen der vil tør stå frem og påstå, at de fik en hel masse ud af.

Mens fløden bliver skummet af nogle få, så sejler hele medie cirkuset til stadighed i rygter og ren og skær underholdning. Og det ville ikke undre mig, om det er mange af de samme personer som står bag (virkelig står bag), men blot har set en fidus i at spille flere giganter (filmselskaber) ud mod hinanden. Pt. ville det ihvertfald have været en rigtig god ide, at spille på begge heste, som udvikler. Det giver penge i kassen

Det skal lige siges.. Al ovenstående er ren og skær spekulationer og gætterier. Men det ville sgu være totalt underholdning, hvis det var rigtigt.

Jeg selv en PS3, fordi jeg på det tidspunkt syntes PS3 var interessant. Jeg ville gerne have en HD afspiller (uanset om det var det ene eller det andet format), og jeg ville gerne have (knægten og jeg ville ) en ny spilledåse.. Så hvorfor ikke slå to fluer med et smæk, og nappe en PS3. Dengang i marts, der kunne denne kombination på ingen som helst måde findes på anden vis, til samme pris. Ikke engang en Xbox, selvom jeg overvejede den, alene pga. HD DVD drevet.
Var PS3éren kommet med HD DVD drev, så havde det været mit valg i dag.

Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 18:52

Nå, hmm, det går over min forstand

Venligst
Søren

Jeg har lige undersøgt sagen lidt nærmere. Det er faktisk temmelig nemt at snyde, når man ved, hvor lidt der egentlig skal til.

På den baggrund må jeg konkludere, at alle afstemninger på recordere.dk reelt set ikke er en dyt værd, da der snildt kan være fusket med stemmerne i dem alle, hvor end barnlig det så er, at nogen måtte kunne finde på at gøre det, som i tilfældet med denne afstemning.

Jeg har kontaktet Lars desangående. Den programmør der har lavet afstemningssystemet på recordere.dk har ikke tænkt sig godt nok om. Det bør laves om helt om, hvis vi skal kunne regne med stemmeresultaterne. Ellers kan vi lige så godt undvære afstemningsfunktionen.

/Tarkin

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 20:20
Krige er ikke hvad de har været.

Det siger vist alt om niveauet i den debat, at nogen gider bruge deres
dyrebare tid på at snyde i en internetafstemning

Til top
mosede Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Krige er ikke hvad de har været.

Det siger vist alt om niveauet i den debat, at nogen gider bruge deres
dyrebare tid på at snyde i en internetafstemning

Tjah, der er nogle der mangler lidt indhold i tilværelsen.

Det er et almindeligt problem i newsgroups også. Bare lidt kedeligt at det skal ødelægges for andre.

Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 18:44

Tja der er måske bare nogen der ærgrer sig over at de havde købt en dyr Hd/bd afspiller og så skulle stemme på deres format et par gange eller 10.

det var ellers ret spændende.

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 19:04

Det bliver den ikke mindre dyr af. Så jeg forstår ikke ideen med det, hvis det skulle være det.

Det virker mere som om nogen synes det var sjovere at sabotere debatten. Og der er da også ihvertfald et navn der popper op i mit hoved i den her debat.

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2007 kl. 20:51

Det viser så bare endnu engang hvor desperate HD-DVD er, først bliver en masse enige om at købe en HD-DVD film på samme dag for at løfte statistikken, så "køber" HD-DVD Paramount ex. Spielberg og Bay er vist heller ikke tilfreds og så nu saboterer en afstemning på recordere... tsk. tsk. tsk.

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 12:03
Efter at have været stille i forum siden min indmeldelse, de fleste af de spørgsmål jeg har haft har jeg altid kunnet finde på siden, eller andre steder på nettet, og tak for det i øvrigt, har jeg alligevel nu fået lyst til at skrive et indlæg i denne tråd.

Hd-dvd eller BD, tjae... som udgangspunkt, så vinder Hd-dvd inde i mit hoved på den manglende regionskode, jeg har aldrig forstået hvorfor man skulle have den i det hele taget. Kan i det hele taget ikke forstå hvorfor det kan betale sig (i gamle dage) at lave 4-5 forskellige udgaver af den samme skive som så kan sælges i forskellige dele af verden, udelukkende fordi filmene ikke har release samtidig... det er sådan jeg ser det, hvis nogen kan forklare hvorfor det kan betale sig, hører jeg gerne?

Når det er sagt, så vurderer jeg i sidste ende nok mere på den afspiller jeg helst vil bruge, og af 360 (som jeg har) og ps3 (som er på vej) må jeg nok sige at ps3 virker som et meget mere lækkert system at bruge, mere lydløst og smartere med det indbyggede drev...

Det er klart en meget følelesesladet debat, men når støvet er faldet, kan jeg ikke se at det slutteligt ender ligesom dvd-r og dvd+r de to formater er i sidste ende så tæt på hinanden, at det teknisk (og efterhånden praktisk) er muligt at lave afspillere der kan klare begge formater, så jeg tænker at det er der den ender. Som brugere af recordere.dk er vi vel alle first movers i større eller mindre grad, og når HD får sin daglige gang på det store consumer-marked, så tror jeg at krigen er blevet til våbenhvile, da ingen af formaterne har lyst til at give sig, og hr. og fru danmark kommer til at have en maskine der kan klare dvd/hd-dvd/bd

Det var mine 2 cents

nåja
P.s. Bluray har da bare totalt meget det sejeste logo!
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 13:07

P.s. Bluray har da bare totalt meget det sejeste logo!
[/QUOTE]

Og totalt meget det bedste film udvalg...

Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 13:11
Det bedste af 2 dårlige meget begrænsede udvalg 
Til top
Quasi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-August-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 18:53
Er faktisk ret ligeglad...bare de snart finder ud af det, så skal jeg nok købe "vinderen"...
Til top

Besvar Besvar Side  <1 5678>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu