recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI 1.3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI 1.3

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2006 kl. 13:45

hej

hvorfor tror i at der ikke findes en slags skrueknap på hdmi, som på dvi, synes ikke den sidder så vældig godt fast , og når nu det bliver standard med hdmi hvorfor så dårlig  fæste metode ??.

hilsen agger

Til top
Dani3l Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2006
Point: 142
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2006 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

"men gider ikke rigtig skulle skifte igen næste år for at være med på noderne. "....

Til næste år så dit TV forældet ;-) ;-)

Spøg til side... og så ikke.. Alle os der har en fladskærm nu, har jo en HDMI interface der ikke er 1.3, og vi kommer nok ikke til at græde over det, selvom det vil være coolt at have det nyeste.

Til næste år kan det tænkes at man allerede har 1.4 standard, who knows, så hvis du er bange for at der kommer noget bedre til næste år, så lad være med at købe noget, for der kommer hele tiden noget nyt/bedre. Er derfor HELT enig med BrianJVCs indlæg

Hvorfor skal folk skrive "hvis du er bange for at der kommer noget nyt i morgen, så skal du ikke købe noget" Hvem har det nogensinde hjulpet i et forum? Det er jo ikke engang et råd, bare en dum kommentar. Sorry vil ikke lyde sur, men sys sgu det er fjollet, og hjælper mig bestemt ikke. Er jo heller ikke naiv, ved jo godt der kommer nye ting hele tiden. Jeg ville vide om det kunne betale sig at vente på det nye HDMI, fordi Blu-ray jo kunne gå han og blive en ny standard (måske, og ved det ikke sker overnight) og så hvis de to ting hang sammen kunne det måske godt betale sig at vente til '07.

Otto: der står dette i artiklen på recordere.dk

"Forbindelsen mellem fx en recorder og en skærm bliver fremover forbedret for at leve op til de krav som fx Blu-ray, HD DVD og Sony Playstation3 stiller."

Så da jeg ikke ved meget om det tekniske, troede jeg det hang lidt sammen.

Redigeret af Dani3l - 06-Juli-2006 kl. 21:03
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Dani3l Dani3l skrev:

"Forbindelsen mellem fx en recorder og en skærm bliver fremover forbedret for at leve op til de krav som fx Blu-ray, HD DVD og Sony Playstation3 stiller."

Så da jeg ikke ved meget om det tekniske, troede jeg det hang lidt sammen.

Du spørger godt nok Otto, men jeg tillader mig at svare da jeg har skrevet nyheden.

Otto har selvfølgelig ret i at billedet ikke bliver bedre end det der er på mediet, men med Blu-ray, HD DVD og PS3 er der mulighed for - med tiden - at komme op i opløsninger og billedkvaliteter, som kan få gavn af HDMI 1.3 specifikationerne. At det nok ikke er det første der kommer (er kommet) er da rigtigt nok, men det vil komme med tiden!

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

hvorfor tror i at der ikke findes en slags skrueknap på hdmi, som på dvi, synes ikke den sidder så vældig godt fast , og når nu det bliver standard med hdmi hvorfor så dårlig  fæste metode ??.

hilsen agger

Jamen dog... her gik jeg og troede, at jeg var den eneste, der synes, at et af hovedmålene i udvikling af nye forbindelsesstandarder var forringelsen af selve stikket. HDMI-stikket er noget vakkelvornt bras, der ligger på højde med en anden fejludvikling, nemlig SATA stikket. Lige nu kan jeg dog slet ikke bedømme, hvilket stik er det ringest konciperede af de to.

Hilsen,
az

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Jamen dog... her gik jeg og troede, at jeg var den eneste, der synes, at et af hovedmålene i udvikling af nye forbindelsesstandarder var forringelsen af selve stikket. HDMI-stikket er noget vakkelvornt bras, der ligger på højde med en anden fejludvikling, nemlig SATA stikket. Lige nu kan jeg dog slet ikke bedømme, hvilket stik er det ringest konciperede af de to.

Hilsen,
az

Du har desværre fuldstændigt ret...

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 15:56

hej

hihi den var faktisk god havde glemt hvor gal jeg er på mine sata stik men det er også en gang prut hihi

hilsen agger

Til top
Ziersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2006 kl. 22:14
Hmm.. jeg står nogenlunde i samme problem, og jeg havde nu også besluttet mig for hvad for et fjernsyn det skulle være jeg skulle have, og så kom det her pludselig, men det vil med andre or sige, at man skal ikke være bange for at købe et fladskærms-fjernsyn på nuværende tidspunkt. I sier jo godt nok at udstyret også vil komme som kommer til at understøtte HDMI 1.3 men der går vel nogle år inden det overhovedet kommer ned i en pris hvor man kan være med som almindeligt menneske...!
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu