recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI Audio Output
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI Audio Output

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chronaden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-April-2009
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chronaden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI Audio Output
    Sendt: 03-December-2012 kl. 21:21
Jeg kører lyden via grafikkortes HDMI udgang (Nvidia Geforce 670), over i min receiver. Problemet er at Win7 automatisk sætter det op sådan at receiveren er en skærm, dvs. windows tror jeg har 2 skærme tilsluttet, som er irriterende af 2 årsager:

1) Lyden forsvinder når min PC skærm går i strømspare mode, dvs. slukker.
2) Irriterende at musen pludselig forsvinder på den ikke-eksisterende skærm.

Kan man ikke sætte det op sådan at jeg tvinger Win7 til at fatte det er ren audio uden en fiktiv skærm koblet på?
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 13:50
Hvis du højreklikker på skrivebordet og klikke på Skærmopløsning. Hér kan du under "Flere skærme" vælge "Vis kun skrivebordet på 1/2" alt efter hvilken skærm som er 1 og 2.

Det løser 2, men kan ikke rigtig se hvordan du vil undgå 1 hvis lyden kommer fra computeren.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chronaden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 20:02
Desværre nej, jeg har mulighed for at klone dem og extende til, ikke disable individuelle skærme på skrivebordet, udover at disable min surround receiever helt, men så ryger lyden med.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af chronaden chronaden skrev:

Desværre nej, jeg har mulighed for at klone dem og extende til, ikke disable individuelle skærme på skrivebordet, udover at disable min surround receiever helt, men så ryger lyden med.

Er måden du har din opsætning på følgende

PC -->  AVR --> TV altså passthrough til TV eller

PC --> AVR og PC --> TV det vil sige du bruger to udgange fra grafikkortet
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chronaden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 20:09
Neither, det er: PC --> AVR

Bruger det som sagt kun til lyd!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu