recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI, DIVX og Xvid... 499
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI, DIVX og Xvid... 499

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI, DIVX og Xvid... 499
    Sendt: 19-Juni-2006 kl. 17:08
ALDI goes again.


http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_25/OFF16.HTM
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 00:41

Jeg er også lidt på udkig efter en billig DivX-afspiller til stuen. Har kigget på denne: http://dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=201122

Men den lader ik' til at have HD-understøttelse og USB-undersøttelse ligesom Aldi'en...  (hvilket jeg i princippet er ligeglad med, når den er så billig - der går også længe inden vi får et HD-tv alligevel)

Nogen der kender noget til mærket Biostek btw?



Redigeret af ZrednaZ - 20-Juni-2006 kl. 00:43
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 01:04

Oprindeligt skrevet af ZrednaZ ZrednaZ skrev:

Men den lader ik' til at have HD-understøttelse og USB-undersøttelse ligesom Aldi'en...  (hvilket jeg i princippet er ligeglad med, når den er så billig - der går også længe inden vi får et HD-tv alligevel)

Det er første gang i mit liv at jeg ser en DVD afspiller, som er HD Ready. Det som Aldrig åbenbart mener er at DVD afspilleren har HDMI tilslutning. I den prisklasse tror jeg nu, at det kan være ret ligegyldigt om der er HDMI tilslutning eller ej. HDMI som sådan er ikke garanti for en god billedkvalitet.

DVD formatet er 720x576, så det har ikke HD understøttelse (derfor er det meningsløst at kalde en DVD afspiller HD Ready). Jeg tvivler på at denne Aldi afspiller kan opskalere til HD opløsninger, og den type features kan slet ikke laves for den pris.

DVD film leveres normalt ikke på harddiske eller andre USB enheder. USB tilslutningen er nok tiltænkt dem som downloader DivX film fra nettet, aka bootlegs.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 01:47

Hehe ok.. jeg kender dårligt nok forskellen på HD Ready og HDMI...

Men hva' siger du til Biostek-mærket? Tror du den kan klare jobbet ordentligt (afspille DivX)? Jeg ved, at PIXmania.com er noget lort ved at se Kontant, men hvis vi nu antager, apparatet dukker op...

Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 09:01

Selvom DVD formatet ikke er HD, vil man så alligevel ikke få bedre billede på en HD Ready skærm ved at køre via HDMI fremfor via Scart/RGB ? (forudsat at afspilleren er en god kvalitet).

MVH dunlop

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 10:18

Måske, måske ikke. Teoretisk jo, men i praksis ikke altid.

Det afhænger bl.a. af scalerens og D/A konverterens kvalitet i dvd-afspiller kontra scalerens og D/A konverterens kvalitet i den skærm den tilsluttes. Andre faktorer der kan påvirke er eks. om skærmens billedbehandlingskredsløb arbejder på samme måde ved digitale HD Input over HDMI, som den gør ved almindelig analog tilslutning. Det gør de ofte ikke.

Mht. Biostek mærket - så er det ikke et "mærke" - altså en producent som sådan. Men samme princip som alle de andre "chinaboxe" som vi kalder dem. En fabrik i Kina (eller lignende) producerer et prisbillig stykke elektronik, som derefter sælges i containere til forskellige større kæder der derefter sælger dem med forskellige navne/designs. Samme indmad, forskellig indpakning. Den samme maskine kan sikkert fåes hos 10 andre under 10 andre navne.

Det er umuligt at sige noget om kvaliteten, til prisen er den sikkert ganske udmærket, og vil man have noget der kan afspille alle disse divx/xvid varianter, anbefaler jeg altid at man køber sådan noget billigt så man nemt kan skifte næste gang der skal understøttelse af et nyt format, men personligt ville jeg aldrig handle en sådan dvd-afspiller fra pixmania i frankrig - når en tilsvarende afspiller kan købes fra stort set ethvert supermarked eller elektronikkæde herhjemme. Samme afspiller kan sikkert købes i Elgiganten under navnet Targa, Packard Bell eller noget andet med 30 dages returret. 



Redigeret af spawn - 20-Juni-2006 kl. 20:15
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
ZrednaZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 11:26

Tak for info'en. Jeg snupper nok bare maskinen i Aldi, så - det er altid rart at kunne bytte uden at betale porto til Frankrig. Aldi kører også med mulighed for returret.

 

"Vi siger tak for din loyalitet. Derfor tager vi også varer tilbage uden diskussion og refunderer pengene, hvis du har købt en vare, som af en eller anden grund ikke lever op til dine forventninger." -www.Aldi.dk

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 12:01

Jeg ville nok også bare snuppe den i Aldi - de er altid flinke til at tage retur hvis det ikke er noget alligevel

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 13:55
Jeg tror modellen fra ALDI  er en Bluetinum ( http://bluetinum.dk/ ). Den har været anmeldt et sted med mildt sagt dårlige karakterer. Imidlertid ser det for mig ud som om nogle enkelte  har fået udleveret reparerede og tilbageleverede eksemplarer og at det var grunden til den dårlige omtale.  Har faktisk sådan en Bluetinum til et extra fjernsyn og jeg er ret tilfreds med den. Den kan det den lover. Kan ikke genkende kritikken. Men man skal måske bare levere tilbage hvis den ikke er ny eller fejler noget og få en bytter. Det skulle særlig være kortlæseren der kunne være problemer med.

Med hensyn til USB indgang og downloadede divx film er det måske rigtigt at det henvender sig til folk der downloader film, men jeg bruger nu usb til en udvendig harddisk og optagelser på PC fra en selector. Det virker da ok.


ken

Redigeret af Ken_T - 20-Juni-2006 kl. 13:58
Til top
dunlop Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 14:28

Har du prøvet at køre JPG billeder på den, f.eks. fra USB stick eller SD kort ?

Jeg har faktisk overvejet at købe den som suplement til min Philips harddiskoptager. Den kan ikke vise JPG, dvs. det kan den hvis jeg brænder JPG filerne til en SVCD, men det er træls og resultatet er ikke særlig godt.

MVH dunlop

Til top
Nicolai20 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 14:34
[QUOTE=JesperLund]

 

DVD formatet er 720x576, så det har ikke HD understøttelse (derfor er det meningsløst at kalde en DVD afspiller HD Ready).

[/QUOTE=JesperLund]

Meen nu kan afspilleren også vise klip fra usb eller flash kort og disse kan jo være i HD opløsning

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Nicolai20 Nicolai20 skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

DVD formatet er 720x576, så det har ikke HD understøttelse (derfor er det meningsløst at kalde en DVD afspiller HD Ready).

Meen nu kan afspilleren også vise klip fra usb eller flash kort og disse kan jo være i HD opløsning

Måske. Det afhænger af om chippen understøtter det. Jeg vil ikke forvente HD processor kraft til den pris. 

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu