recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI, DIVX og Xvid... 499
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI, DIVX og Xvid... 499

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af ZrednaZ ZrednaZ skrev:

Jeg har pakket min op. Den afspiller mine DivX-film ganske fint og leverer et fint billede igennem SCART-kablet (har ikke mulighed for at teste HDMI). Jeg har desuden prøvet at afspille nogle MP3-filer fra min USB-nøgle. Lader til at være en udmærket maskine.

Oprindeligt skrevet af norbert norbert skrev:

Tror du den kan afspille videofiler fra f.eks. en extern harddisk, f.eks. vob, mpeg eller avi?

Naturligvis; hvorfor skulle de ellers lave tilslutningsmuligheden, hvis det ikke kunne bruges til noget? Det skal vist bare være et harddisk der kører med FAT32-filsystemet...

Hvordan er selve dvdafspilleren? Kan den afspille film uden hakkeri. Fortæl.

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af ZrednaZ ZrednaZ skrev:

Oprindeligt skrevet af norbert norbert skrev:

Tror du den kan afspille videofiler fra f.eks. en extern harddisk, f.eks. vob, mpeg eller avi?

Naturligvis; hvorfor skulle de ellers lave tilslutningsmuligheden, hvis det ikke kunne bruges til noget? Det skal vist bare være et harddisk der kører med FAT32-filsystemet...

Grunden til at jeg spørger er, at jeg har læst andre steder i forummet at der problemer med at filmene hakker, når man afspiller fra ext. harddisk. Ved du om det er usb 2 eller usb 1?

Til top
BotNak Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 22:29
Ganske vist er det en billig afspiller ... men ....

Jeg overvejer faktisk allerede at returnere den til Aldi - fordi:

Ganske vist kan den vise undertekster - men desværre er disse hvide, uden kontur skygge eller lignende som gør at de er læsbare på lys baggrund.
Men det værste er faktisk er æøå ikke kan vises - det er lidt ligesom i de gamle MS-DOS dage hvor den slags tegn kom frem som cent tegn m.v.

Borset fra det er den vel hverken bedre eller ringere end hvad man kan forvente af en no-name kine afspiller - altså bortset fra en CD skuffe som kun er beregnet til at være fremme når dækslet til USB/Taster er åbnet.
(Ja - det er lidt svært at forklare - men jeg tror dem der har en Bluetinium ved hvad jeg mener - skuffen kommer ikke langt nok frem hvis dækslet er lukket)




Redigeret af BotNak - 21-Juni-2006 kl. 22:32
Til top
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2006 kl. 23:21
Jeg har et problem... Jeg kan ikke få den til at smide et Dolby Digital signal ud.. Står på kassen at den kan, står i manualen den kan.. Men trods mange forsøg nu kan jeg får min forstærker til at sige at den modtager Digitalt, men kun Digital Stereo. LIge så snart jeg flytter kablet over i min Xbox360 og sætter den samme film i, slår den over og skriver Dolby Digital. 
Til top
plokke Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 15:53

Oprindeligt skrevet af MeLViS MeLViS skrev:

Jeg har et problem... Jeg kan ikke få den til at smide et Dolby Digital signal ud.. Står på kassen at den kan, står i manualen den kan.. Men trods mange forsøg nu kan jeg får min forstærker til at sige at den modtager Digitalt, men kun Digital Stereo. LIge så snart jeg flytter kablet over i min Xbox360 og sætter den samme film i, slår den over og skriver Dolby Digital. 

Du skal ind i lydindstillinger, og ændre den digitale udgang til RAW... Så burde det virke.

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af BotNak BotNak skrev:


Men det værste er faktisk er æøå ikke kan vises - det er lidt ligesom i de gamle MS-DOS dage hvor den slags tegn kom frem som cent tegn m.v.

Virker fint her. Det kan være du ikke har DivX subtitles sat til Western Europe.

Oprindeligt skrevet af BotNak BotNak skrev:


altså bortset fra en CD skuffe som kun er beregnet til at være fremme når dækslet til USB/Taster er åbnet.(Ja - det er lidt svært at forklare - men jeg tror dem der har en Bluetinium ved hvad jeg mener - skuffen kommer ikke langt nok frem hvis dækslet er lukket)

Det havde jeg faktisk ikke rigtig tænkt over, før du nævner det. Jeg synes ikke det er specielt besværligt med dækslet lukket.
Til top
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2006 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af plokke plokke skrev:

Oprindeligt skrevet af MeLViS MeLViS skrev:

Jeg har et problem... Jeg kan ikke få den til at smide et Dolby Digital signal ud.. Står på kassen at den kan, står i manualen den kan.. Men trods mange forsøg nu kan jeg får min forstærker til at sige at den modtager Digitalt, men kun Digital Stereo. LIge så snart jeg flytter kablet over i min Xbox360 og sætter den samme film i, slår den over og skriver Dolby Digital. 

Du skal ind i lydindstillinger, og ændre den digitale udgang til RAW... Så burde det virke.



Tusind tak.. det var squ det.... Eneste punkt jeg selvfølgelig ikke havde prøvet..
Til top
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 17:56
Nu har jeg haft den skilt hel ad, for at se om man ikk godt kunne flytte USBen om bag på, men det kan man ikke.

1. Ledningen er for kort
2. mindre vigtigt, men den sidder på samme print som alle knapperne.

Grunden til jeg vil flytte den derom, er for at sætte en Ekstern HD til med WiFI/Netværk på. Så kan man bare smide sange over på den og så afspille via DVDen.
Til top
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2006 kl. 19:06
Det slog mig lige, hvorfor ikke bare bruge en USB forlængerkabel og det fungerer skam fint.

Resultat:





Redigeret af MeLViS - 26-Juni-2006 kl. 19:08
Til top
erikmj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Maj-2004
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 14:45
Jeg hentede afspilleren i lørdags, og vil lige dele mine erfaringer.

for
- pænt design, og ok fjernbetjening.
- spiller alle regioner (utroligt at man kan købe regionsfri afspillere til 200-300 kr, når diverse butikker vil have 200-300 for at lave langt dyrere afspillere regionsfri)
- bunker af videoudgange : composite, s-video, scart, component, HDMI
- optisk+coax sp-dif + 5.1 og stereo analog
- kan spille mp3 mv. fra dvd-skiver, men så vidt jeg kan se skal de helst være brændt i UDF-format
- kan afspille divx mpeg4 i 720p, sikkert også 1080i (har dog ikke set billedet da jeg venter på et HDMIkabel)
- DD i divx sendes fint videre på sp-dif
- når man sætter den op til at køre RAW på sp-dif (så man får DD og DTS ud til receiveren), kan den godt finde ud af at konvertere mp3/divx-lyd til PCM, med mindre det er DD (jeg kan ikke huske om det var en Denon 1920 eller luxor der også sendte mp3/divx-lyd ud som raw)

imod
- understøtter ikke WMV
- det er træls at klappen på fronten skal være åben for at der kan være en USB-enhed tilsluttet... men til gengæld ser det lækkert ud at alle knapper (undtagen on/off)/stik på fronten er skjult af klappen når den er lukket.

-------

Hakkende billede på dvd-video : jeg har kun konstateret det på NTSC, og som Otto er inde på ser det ud til at skyldes konvertering NTSC->PAL.
Efter jeg i preferences-menuen ændrede tv-type fra PAL til multi, så den ikke konverterer, er hakkeriet væk. Det kræver selvfølgelig at ens skærm kan vise NTSC.

De analoge lydudgange har jeg ikke checket, bruger dem ikke.
Har ikke checket divx med DTS-lyd

Jeg har ikke checket HDMI, da jeg venter på et kabel.
Er der nogen der har gjort sig erfaringer med HDMI på spillen, herunder bla. afspilning af 720p/1080i materiale og opskalering af dvd/divx til 720p/1080i? Er HDMI udgangen af god kvalitet, kan den trække et 15 m kabel ?

Alt i alt, med forbehold for analog lyd og HDMI, synes jeg man får en hæderlig afspiller ift. at den kan erhverves i bytte med et billede af Niels Bohr. Til mit formål, nemlig at udfylde hullet mellem en skrantende KISS 1302, og en kommende Blue-ray/HD-DVD er den brugbar.

mvh Erik
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 15:05

Har ikke selv fået købt en, da jeg allerede har alle mine afspilningsbehov dækket på anden vis, men kan kun tilslutte mig diverse positive kommentarer.

Jeg anbefaler altid løsninger som denne, hvor man for småpenge får utroligt mange muligheder for at afspille forskelligt materiale, fremfor at fokusere på divx afspilning med begrænsede muligheder på sin dyre recorder. Den koster ikke mere end at man med sindsro kan udskifte med en ny model om få måneder hvis behovet opstår.

Samtidig kan jeg ikke andet end forbavses over hvor meget man egentlig kan få for så små penge. Selvom der så skulle være et par småting, er det stadig utroligt.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
MeLViS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2006 kl. 19:28
Upskaling til 1080i af DVDer fungerer fint..

Jeg har faktisk slet ikke skænet tanken at der finds DIVX som 720/1080. Det vil jeg da lige prøve.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu