recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI er fortid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI er fortid

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 11:26

Har gået og ventet med at købe nyt AV til HDMI 1.4 kom ud. Nu ser det ud til at jeg venter et års tid længere, HDBaseT ser godt nok spændende ud.



Redigeret af theman7979 - 19-Juli-2010 kl. 11:33
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Så du kan ikke køre det igennem en alm switch.


Nej, det kræver selvfølgelig en "switch" der kender til deres protokol.

Efter at have nærlæst og set ordentligt efter i demo videoen er jeg dog blevet en smule mere skeptisk. Dokumentet påstår at der kan slæbes 100W gennem kablet. Det øjeblik man forsøger at slæbe 100W gennem 100 meter kabel, finder man nok nogle begrænsninger. Måske derfor manden i demoen siger 30W i stedet for 100W.

In dtil videre kun en hardware producent af chipsættet til "komprimering" tyder heller ikke på at det bliver billigt at implementere og så gætter jeg på at i de første 3-4 år bliver der masser af opgraderinger.

Ikke en vogn jeg ville satse på lige med det første.


Klaus

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 13:22

Lidt mere info her - det lader til at sammenhængen mellem HDMI og HDBaseT er blevet lidt fordrejet. HDBaseT er tænkt som en udvidelse af HDMI protokollen, mere end en afløser af HDMI. Jeg kan dog ikke lige gennemskue om det gør nogen forskel for slutbrugeren.

Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 13:44
for forbrugeren burde det da ikke have nogen betydning om der sidder et HDMI chipset i "afsender" og "modtager" , forbruger kan jo kun se kablet.
HDMI forsvinder jo ikke, kun stikket. eller hvad?
 
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 14:11
Selvom det ikke er en erstatning for HDMI er det jo stadig en ny transportprotokol i de fysiske lag. Som i gamle dage da vi gik fra BNC til Twisted Pair, så var det jo en klar fordedring selvom det stadig var TCP/IP pakker vi smed rundt mellem computerne. Nu er det HDMI vi smider rundt mellem apparater, men på en tilsyneladende meget mere praktisk måde. Thumbs up!

Redigeret af danji - 20-Juli-2010 kl. 14:12
Mvh dan.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu