recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kabel til 49 kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI kabel til 49 kr

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Men kabler og vægbeslag skal helst være discount til helst ikke over 100 kr.


Nej, ikke når vi taler analoge signaler - men med digitale signaler er det tæt - men ikke helt - på ligegyldigt.

Er det noget du ved noget om, eller har du bare fyldt dit setup med billige kabler, og ved ikke at mange gange kan du forbedre kvaliteten ved at opgradere til en bedre kabel kvalitet.

Mht. Kabler er der meget wodoo, men en del er også ok.

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 15:55

CSN1903 - hvad i alverden bilder du dig ind - at vi taler som vi har forstand til! Jeg har beskæftiget mig med disse områder meget længe, og har afprøvet HDMI-kabler og andet utroligt mange gange.

HDMI kabler til normalt brug er normalt ikke afhængig af særlige mange forhold. I længere længder - ja - men ikke til en normal forbindelse fra f.eks. et TV til en HDD.

For fremtiden være rar at behandle os andre ordentligt - vi er hverken uerfarne eller dumme 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Det er pudsigt.
Følger man med på dette forum, kan man læse, at der bruges ganske store beløb på skærme og optage/afspilleenheder i høj kvalitet.

Men kabler og vægbeslag skal helst være discount til helst ikke over 100 kr.



Arh, det er da vist en selektiv læsning. Trods det faktum at HDMI er digitalt, så foretrækker jeg da Supra i stedet for no-name fra AV-Connection. Selvom der ikke er noget videre i vejen med sidstnævnte.

Det er helt korrekt, at det må være selektiv læsning. for her er lige så mange andre som køber billigt og skriver om det, ligesom flere skriver om Aldi netværks boksen som kan streame til deres 42" tv, og gengiver en rimlig ringe kvalitet selvom de da syntes det står rimlig godt.
Eller at vi bruger nokia n73 eller en PSP til at rekode vores dvd film så de kan ses derpå... eller endnu bedre at folk henter "pirat" kopier at helt nye film i diverse biograf optage kvaliteter og ser på deres store flotte 20.000 kroners tv, og så er den film set men ikke nydt.

Kvalitet er en smags sag eller et spørgsmål om design for nogle andre.
og derfor er kabler vel så i den sidste ende også et spørgsmål om de kan ses forskellen når de kommer hjem, for hvis de ikke ved hvad de skal se efter, så kan de ikke kritisere det.
I butikkerne ser nogle på skarpheden på tv som de står i butikken, og bliver imponeret uden at vurdere at personen før kunne have pillet ved fjernbetjeningen og gjort kontrast lidt anderledes, og sådan gør ekspedienterne i tv butikkerne jo også for at sælge dem, så langt det nu er muligt.

kabler/film/tv, medie oplevelser generelt er en smagssag.

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

CSN1903 - hvad i alverden bilder du dig ind - at vi taler som vi har forstand til! Jeg har beskæftiget mig med disse områder meget længe, og har afprøvet HDMI-kabler og andet utroligt mange gange.

HDMI kabler til normalt brug er normalt ikke afhængig af særlige mange forhold. I længere længder - ja - men ikke til en normal forbindelse fra f.eks. et TV til en HDD.

For fremtiden være rar at behandle os andre ordentligt - vi er hverken uerfarne eller dumme 

Undskyld hvis jeg har trådt dig over fødderne, det var ikke min mening. og undskyld til alle andre hvis jeg har fornærmet nogen, det var ikke meningen, men nogen af de svar der kommer er helt ude i skoven.

Du skriver at det analoge (scart) signal er følsomt over for støj, mener du ikke at HDMI er det??

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Det er pudsigt.
Følger man med på dette forum, kan man læse, at der bruges ganske store beløb på skærme og optage/afspilleenheder i høj kvalitet.

Men kabler og vægbeslag skal helst være discount til helst ikke over 100 kr.



Arh, det er da vist en selektiv læsning. Trods det faktum at HDMI er digitalt, så foretrækker jeg da Supra i stedet for no-name fra AV-Connection. Selvom der ikke er noget videre i vejen med sidstnævnte.

Det er helt korrekt, at det må være selektiv læsning. for her er lige så mange andre som køber billigt og skriver om det, ligesom flere skriver om Aldi netværks boksen som kan streame til deres 42" tv, og gengiver en rimlig ringe kvalitet selvom de da syntes det står rimlig godt.
Eller at vi bruger nokia n73 eller en PSP til at rekode vores dvd film så de kan ses derpå... eller endnu bedre at folk henter "pirat" kopier at helt nye film i diverse biograf optage kvaliteter og ser på deres store flotte 20.000 kroners tv, og så er den film set men ikke nydt.

Kvalitet er en smags sag eller et spørgsmål om design for nogle andre.
og derfor er kabler vel så i den sidste ende også et spørgsmål om de kan ses forskellen når de kommer hjem, for hvis de ikke ved hvad de skal se efter, så kan de ikke kritisere det.
I butikkerne ser nogle på skarpheden på tv som de står i butikken, og bliver imponeret uden at vurdere at personen før kunne have pillet ved fjernbetjeningen og gjort kontrast lidt anderledes, og sådan gør ekspedienterne i tv butikkerne jo også for at sælge dem, så langt det nu er muligt.

kabler/film/tv, medie oplevelser generelt er en smagssag.

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 16:12
csn1903 - din undskyldning taget ad notam - og nej jeg mener ikke at HDMI på nogen måde er nær så modtagelig for udefra kommende støj som f.eks. scart.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mooens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2007 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Da der er tale om digital overførsel, ville jeg tro, at det var lige meget med guldstik og anden luksus. Jeg mener, jeg har aldrig benyttet guld-RJ45-stik :)

Der findes dog forskellige kvaliteter mht. RJ45 stik. F.eks. cat 3, 5 og 6. Jo højere cat-værdi, jo hurtigere transmission kan kablet håndtere.

Det kunne dog være rart, hvis vi i stedet for kun at høre hvad de kloge mener/synes, også kunne få at vide HVORFOR der skulle være forskel på et billigt og et dyrt HDMI kabel. (Ud over kvaliteten af samlingen af kablet)

VH.

Mogens

 

Mvh.

Mogens



Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 00:54

Mange billigere kabler er ikke testet til en given båndbredde, som du selv er inde på med cat5 cat5e cat6 osv. alle de standarder er er lavet for at kablet skal overholde nogle retningslinier mht. den båndbredde der sendes i gennem kablet.

 nogle kabler vil så være mere følsomme for en given frekvens grundet deres opbygning og evne til at lede et signal, deres skærm, så de er beskyttet imod indstrålning af støj ude fra.

Det er meget få HDMI kabler af en billige kvalitet der fx. kan klare at overføre 1080p. ved 10m. nogen vil måske sende et signal igennem andre ikke, nogen vil opleve pixelfejl, eller farverne i billedet vælter. De bedre kabler er alle blevet testet til fx.720p./1080p. ved en given længde. der er kabler på markede der kan klare 15m med 1080p. prøv det med et billigt, det kan da kun være fordi at forskellen på de enkelte kabler og deres ledere/skærm/stik er der. Hvis der ikke var forskel så lavede alle de billigere fabrikanter 15 eller 20m. kabler til 150 eller 250 kr. så kunne jeg spare de 750 kr. for mit supra kabel.

Pris og kvalitet hænger nogen gange sammen.

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 01:07

Jeg tror ikke du finder en 10 m HDMI til 49 kroner.

Leif

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af csn1903 csn1903 skrev:

Mange billigere kabler er ikke testet til en given båndbredde, som du selv er inde på med cat5 cat5e cat6 osv. alle de standarder er er lavet for at kablet skal overholde nogle retningslinier mht. den båndbredde der sendes i gennem kablet.

 nogle kabler vil så være mere følsomme for en given frekvens grundet deres opbygning og evne til at lede et signal, deres skærm, så de er beskyttet imod indstrålning af støj ude fra.

Det er meget få HDMI kabler af en billige kvalitet der fx. kan klare at overføre 1080p. ved 10m. nogen vil måske sende et signal igennem andre ikke, nogen vil opleve pixelfejl, eller farverne i billedet vælter. De bedre kabler er alle blevet testet til fx.720p./1080p. ved en given længde. der er kabler på markede der kan klare 15m med 1080p. prøv det med et billigt, det kan da kun være fordi at forskellen på de enkelte kabler og deres ledere/skærm/stik er der. Hvis der ikke var forskel så lavede alle de billigere fabrikanter 15 eller 20m. kabler til 150 eller 250 kr. så kunne jeg spare de 750 kr. for mit supra kabel.

Pris og kvalitet hænger nogen gange sammen.

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 10:33

Sorry, jeg læste eller tænkte forkert. Men jeg bruger en billig kort HDMI og har ikke nogle problemer.

Leif

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 10:55

Hvar du prøvet at skifte med et rigtigt godt et, og se om der er en forskel

Jeg kender et par teknikere der har lavet en test med HDMI kabler og nogle advancerede billed generatore, og selv ved små længder af forskellige billigere kabler var der forskel på det signal de sendte ind i kablet, og det signal de modtog i den anden ende.

Dem der gik igennem testen med højeste ros var MIT og Wireworld. Selv ved længder over 10m. var der ingen forskel på dem.

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu