recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kabel til 49 kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI kabel til 49 kr

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 11:38

Da jeg ikke kan se noget galt skifter jeg ikke, men hvis jeg får problemer skal jeg tænke på det. Jeg tror at hvis noget skal skiftes er det øjnene. Kvalitet på billedet tror jeg ikke jeg kan opdage hvis det bliver lidt bedre.

Leif

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 11:49

- If it works - don't fix it!

Jeg har det faktisk på samme måde: Det er mig fuldstændig umuligt at spore nogen visuel kvalitetsforbedring, når jeg skifter imellem mit billige 80 kroners 'no-name' HDMI-kabel (1,5 m.), og det noget dyrere HDMI-kabel til 500 kr.

Ud over - naturligvis - at guldbelægningen unægtelig ser flottere ud på det dyre kabel.



Redigeret af musicus - 28-Juli-2007 kl. 11:51
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Da jeg ikke kan se noget galt skifter jeg ikke, men hvis jeg får problemer skal jeg tænke på det. Jeg tror at hvis noget skal skiftes er det øjnene. Kvalitet på billedet tror jeg ikke jeg kan opdage hvis det bliver lidt bedre.

Leif

Hvis fladskærmen, tv eller projektor ikke er bedre end en forbedring i billedet ville kunne bemærkes, så har du fuldstendig ret. Så er der ikke den store forbedring at hænte

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

- If it works - don't fix it!

Jeg har det faktisk på samme måde: Det er mig fuldstændig umuligt at spore nogen visuel kvalitetsforbedring, når jeg skifter imellem mit billige 80 kroners 'no-name' HDMI-kabel (1,5 m.), og det noget dyrere HDMI-kabel til 500 kr.

Ud over - naturligvis - at guldbelægningen unægtelig ser flottere ud på det dyre kabel.

Hvis fladskærmen, tv eller projektor ikke er bedre end en forbedring i billedet ville kunne bemærkes, så har du fuldstendig ret. Så er der ikke den store forbedring at hænte

Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 12:04

Jeg tror også øjet har sine begrænsninger specielt når man runder de 60. Jeg kan se forskel på kanaler, nogle har ikke så god bild som andre, men en god kanal og på mit normale afstand ca 4 meter og med mine øjne tror jeg ikke jeg kan få det bedre.

Leif

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2007 kl. 15:13
Fair nok.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Caraculo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-November-2007
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2007 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Det er ligegyldigt med HDMI om kablet koster 50 eller 300kr dog vil jeg sværge til at der skal være guldbelægning på stikket, de fås til omkring 80 kr og opefter.

HOLD DA OP ALLE SAMMEN; HVOR I SNAKKER SOM I HAR FORSTAND

HDMI er et følsomt medie der ikke er glad for at kommer ud over 7-8 meter i en ordentlig kvalitet, så stik den 1080p. Hvorfor er det kun dyrere kabler der kan gendgive et perfekt billede i 1080p. på 12 til 15m. hvis kabelkvaliteten ikke har noget at sige?. Et kabel består af mere end en lakridssnor i midten, der er også gerne 2 til 3 skærme omkring, da det er meget følsom for indstråling af støj, da et kabel virker som en antenne.

Mange af de billige kabler er ikke testet til en given båndbredde hvorfor mon dog?

Som en rigtigt nok nævnte. Hvorfor betale mange tusinde for fladskærm/projektor og afspillere, men binde det sammen med kabler af en ringe kvalitet for at spare lidt. Kæden bliver ikke stærkere end det svageste led. Ved HDMI over længere strækninger kan man også komme ud for at det går ud over evnen til at gengive farverne korrekt.

Så det er ikke ligemeget hvilke kabler der bliver valgt i et setup, både analoge som digitale.



Som jeg læser dit svar er det ligegyldigt om man køber et billigt eller dyrt HDMI-kabel, hvis der er tale om relativ små afstande... som f.eks. under 7 meter (du nævner selv 7-8 meter som grænse).

Så af dit svar kan jeg konkludere at skal man bruge en HDMI kabel på 2 meter er en High-Grade til 89 kr. lige så godt som en Supra High-End kabel til 439,-. Med mindre man selvfølgelig bor op ad en transformerstation eller Barsebäck .
Under alle omstændigheder bør det være rimelig nemt at konstatere om en billigt kabel virker, i og med at der er tale om et digitalt signal.

Køber man kabler over internettet har man i øvrigt ALTID 14 dages
fortrydelsesret, så det er bare et spørgsmål om at købe et af de billige og evt. returnere det, hvis det ikke virker.



Redigeret af Caraculo - 14-November-2007 kl. 23:14
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 00:24

Oprindeligt skrevet af Caraculo Caraculo skrev:



Så af dit svar kan jeg konkludere at skal man bruge en HDMI kabel på 2 meter er en High-Grade til 89 kr. lige så godt som en Supra High-End kabel til 439,-. Med mindre man selvfølgelig bor op ad en transformerstation eller Barsebäck .

Principielt har du ret. I praksis oplever jeg ofte problemer med de billigste kabler, det virker første gang men fjerde gang man hiver stikket ud og ind, eller hvis man bukker kablet lidt for skarpt, begynder problemerne. Jeg løser langt de fleste HDMI-problemer ved at skifte til Supra eller Audioquest kabel. For mig er det ikke et spørgsmål om hvorvidt det ene kabel er X procent mere værd end det andet, for mig er det vigtigste om man vil betale nogle hundrede ekstra for at slippe for (eller i hvert fald drastisk mindske) risikoen for problemer. Det er meget lidt værd at man kan købe 7 billige kabler for de samme penge, hvis forbindelsen ryger midt under dén boksekamp man har betalt 500,- for at se, eller (som det skete for en bekendt af mig) at man pludselig ikke kan se dén landskamp man har inviteret 8 venner over at se på storskærmen. 9 mand om en 14 tommer er efter sigende ikke noget hit... Så kan det godt ske at du kan gå ned i Aldi på mandag og købe 6 nye kabler for de penge du har sparet, det redder ikke lørdag aften.

Noget helt andet er så at det er groteskt ringe at HDMI er lavet på en måde så vi overhovedet kan være nervøse for om det virker eller ej.

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 19:34
Jeg oplever stadig en del af mine kunder får opgraderet deres HDMI kabler til Supra med et bedre billede til forskeld fra de billige, jeg har selv lige opgraderet mit 1 meter kabel fra PS3 til Onkyo 805 receiver. Jeg gik fra et 1000kr. WireWizard kabel til et Nordost silverscreen, det gav en bedre lydgengivelse, men jeg ved godt så bliver det lidt mere high-end for de fleste da Nordost SilverScreen koster 2800kr. for en meter
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 20:23
Enhver forbedring af lyden ved at gå til et andet kabel (med "forbedring" menes her "det lyder bedre/klarere/mere ægte") er rent bedrag.

Det er et DIGITALT signal, der overføres. Kvaliteten på digitale signaler afgør ikke om det lyder bedre/klarere osv., men udelukkende om de individuelle bits når frem eller ej.

Så længe alle bits når frem til endestationen, så er et billigt kabel til 10 kr. lige så godt som et dyrt til 3000. Du får NØJAGTIG samme lyd ud af det ene som det andet.

Forudsat, at de individuelle bits når frem, men hvis de ikke gør det, så får du ikke "dårligere" lyd - du får slet ingen lyd (eller kortvarige lydudfald). Den lyd, der rent faktisk ender med at komme ud af højttalerene er nøjagtigt lige så god hvad enten kablet er lavet af guld eller kobber...

Redigeret af HeartWare - 15-November-2007 kl. 20:26
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Enhver forbedring af lyden ved at gå til et andet kabel (med "forbedring" menes her "det lyder bedre/klarere/mere ægte") er rent bedrag.

Det er et DIGITALT signal, der overføres. Kvaliteten på digitale signaler afgør ikke om det lyder bedre/klarere osv., men udelukkende om de individuelle bits når frem eller ej.

Så længe alle bits når frem til endestationen, så er et billigt kabel til 10 kr. lige så godt som et dyrt til 3000. Du får NØJAGTIG samme lyd ud af det ene som det andet.

Forudsat, at de individuelle bits når frem, men hvis de ikke gør det, så får du ikke "dårligere" lyd - du får slet ingen lyd (eller kortvarige lydudfald). Den lyd, der rent faktisk ender med at komme ud af højttalerene er nøjagtigt lige så god hvad enten kablet er lavet af guld eller kobber...


Jeg må desværre sige jeg er meget uenig, fordi man ikke kan se eller måle det, er ikke ens betydende med det ikke er der.
Kvinders humør kan heller ikke måles, men debetyder ikke at de ikke kan lide af ret kraftige humør svingninger.
Hvad med rødvin god/dårlig det kan vel heller ikke måles

Jeg har skiftet imellem mange forskellige signal kabler til digitalt brug, med stor billed og lydforskel.
Der kan f.eks. opstå jitter mm.

Så det med at sige at der er rent digitalt derfor ikke har noget at sige, kan jeg desværre ikke være enig.

Har du et godt setup kan det godt høres når der skiftes kabler.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
mick-j Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 13:27

Det er et faktum at der er forskel på kabler, også af den digitale slags. Dermed ikke sagt at man altid kan høre/se forskel, selv ved brug af et meget dyrt kabel. Ejheller at det nødvendigvis bliver bedre bare fordi det er dyrere. Min nedgradering fra et 2k sæt Tara Labs højttalerkabler til Vdh Clearwater til 60,-/m var f.eks. klart til det bedre.

Har for nyligt sat projektor op i stuen, og måtte i den forbindelse trække et 10m HDMI fra afspiller til projektor. Det første kabel gav intet billede, hverken i 576P eller 720P. Det næste, noget dyrere, kabel kunne vise 576P, men 720P var fyldt med fejl (så ud som rgb var "brudt igennem billedet", hvis man kan sige sådan). Prøvede derefter HFK's bedste HDMI og så virkede det! Det resulterede i et køb af 10m Supra HT100 som har fungeret perfekt i mit setup siden. En lidt dyr lektie, men fremover køber jeg kun ordentlig kvalitet til de lange kabeltræk. Mit 42" PV70 i soveværelset er dog forbundet til DVD via et billigt 1m kabel og det giver et fint billede. Vil prøve med et Supra HT100 (har det liggende) for at se om det hjælper, men umiddelbart tror jeg ikke forskellen er så stor over så lille strækning.

 

Med venlig hilsen

Mick Johansen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu