recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdmi kabeltræk lang afstand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHdmi kabeltræk lang afstand

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Emne: Hdmi kabeltræk lang afstand
    Sendt: 17-April-2011 kl. 22:53
Hej Folkens.

Jeg har lige et problem her, jeg har haft en Onkyo tx-608 ( har den stadigvæk, men til salg )  men da jeg havde den var der sat et langt 10m Standard HDMI kabel fra Onkyoen til Projektoren og det virkede fint faktisk, så skiftede jeg ud med en ny Denon Reciever med 2 HDMI udgangen , 1 til tv'en og 1 til Projektoren,  til tv'et er der ingen problemer , men nu er der problemer med signal forstyrrelsen , sne og dårligt billede til min projektor.

Først troede jeg det var HDMI udgangen på Denonen  , men prøvet så dem anden udgang, tv udgangen til projektoren , og det var præcis det samme, så må det vel være HDMI kablet er vi vel enige om ?  måske er Denon mere følsom, aner jeg ikke.

SKal jeg op i et meget bedre HDMI kabel ved lange træk 12-15 m.?    fordi det Standard jeg har koster jo 160kr for 10m, og de siger jo det ikke understøtter 1080p og div. andre ting med sådan et Standard HDMI kabel , selvom jeg hørt nogle sige der er fuldstændigt ligemeget ????

Tænkte på sådan et her ville vel være mere end godt? 

Håber på nogle kloge svar Smile

Mvh SKyeagle

Redigeret af skyeagle - 17-April-2011 kl. 22:59
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 23:38
slet ingen ?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

men nu er der problemer med signal forstyrrelsen , sne og dårligt billede til min projektor.

Jeg har ellers altid haft indtryk af, at ved HDMI er der enten "hul igennem" eller også er der sort skærm.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2011 kl. 23:46
ok tak Kaizer.

Jeg har nu hul igennem , men den står dårligt , så undre mig meget , bliver nok nød til prøve købe et nyt langt HDMI kabel.

Confused
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 00:04

ok tak Kaizer.

Jeg har nu hul igennem , men den står dårligt , så undre mig meget , bliver nok nød til prøve købe et nyt langt HDMI kabel.

Confused

Ja, det er det jeg mener med at der enten er hul igennem eller intet billede. Snak om sne og andet skidt på billedet troede jeg ikke var aktuelt med HDMI kabler, så det virker underligt.

Jeg har et Clicktronic kabel på 10-12 meter i samme prisklasse som det du linker til, og det fungerer fint.  
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

men nu er der problemer med signal forstyrrelsen , sne og dårligt billede til min projektor.

Jeg har ellers altid haft indtryk af, at ved HDMI er der enten "hul igennem" eller også er der sort skærm.

Det lader til at være en udbredt misforståelse at der enten er perfekt billede eller slet intet. Jeg har selv et billigt kabel der virker delvist ved bestemte indstillinger på min WD tv live. Jeg har også ved flere lejligheder lagt mærke til tydelige fejl i radiobutikkernes udstillinger, der med sikkerhed stammede fra deres digitale video distributionsystemer. Helt enten eller er det altså ikke, men det er som regel meget tydeligt hvis der er et problem.

tvkartoffel
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 00:14
Køb det her. Det er certificeret til 1080p og virker uden problemer på 10m afstand. Har 20m på mit uden problemer. Dvs har 10m fra mediecenter til min denon avr-2310 og igen 10m til min W6000 igennem en hdmi splitter. Har aldrig haft problemer med dem, og det ene kabel nærmer sig 3-4år efterhånden.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5150&Grp=&n=10
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 00:29
tvkartoffel ok så kan man altså godt "få" et dårligt HDMI selvom hørt mange sige, er digitalt så ligemeget.

Men tror nu selv de helt billige ikke altid er så gode.

Tak skal du have JordanDK , det ser godt ud og er virkeligt billigt, men skal 12,5 meter , da mit gamle kabel kun var 10  m, men med adapter samling og et lille forlænger kabel.

Thumbs Up
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 00:37
Skal du ha et kabel der ikke fejler så køb et Supra. De er lidt dyrere end så mange andre, men de virker.
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-August-2008
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 06:58
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

og det ene kabel nærmer sig 3-4år efterhånden.

Ja så er det da ved at være godt slidt.LOL
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 07:17

Kvaliteten af HDMI kablet har absolut noget at sige ved de længere træk. Når det virker på den gamle men ikke den nye receiver, så kan der være forskellige årsager til det. Én af dem kan være at Onkyo'en var sat til at sende signalet igennem uden behandling, mens Denon'en måske tilfører Deep Color til signalet. Det hæver båndbredden, og sætter større krav til kablet. Det er kun et gæt, det kan også være at signal-niveauet bare er en smule anderledes, og at du har været heldig at kablet lige præcist har virket i dén opstilling du havde før.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 07:18
Da jeg satte min projektor op for ca. 1 år siden, købte jeg et 15 m kabel til ca. 600 kr. Det virkede ikke. Så det endte med at jeg købte et til 1600 kr i Hifiklubben og det virker.

Så det du beskriver passer meget godt med min oplevelse. Der er forskel på HDMI kabel.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu