|
Hdmi kabeltræk lang afstand |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | ||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 18-April-2011 kl. 07:37 | |
det kan da ikke passe....der er jo ingen forskel på hdmi kabler. det har de selv testet i fjernsynet
nå. jeg har også oplevet det. da jeg havde audiolab, og den var den sidste i kæden, inden projektoren, fik jeg noget på billedet som mindede om ildfluer. hvis jeg så satte min dvdo vp 50 som sidste led - ingen problem. |
||
wadia
Super bruger Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
Sendt: 18-April-2011 kl. 07:42 | |
Kik nu lige igen hva Otto skriver.... På lange afstand har det meget at sige !! |
||
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
|
||
keldp
Guld medlem Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
Sendt: 18-April-2011 kl. 07:44 | |
Det kan godt være der ikke er den store forskel på korte kabler 1-3 meter men på længere
kabler er der stor forskel. der går det som regel ikke med et billigt kabel. |
||
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12. |
||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Sendt: 18-April-2011 kl. 07:55 | |
kig nu lige smileyen efter teksten. jeg bruger selv supra af samme årsag |
||
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Sendt: 18-April-2011 kl. 11:21 | |
Det er helt rigtigt at 608 opscaler og derved forbruger mere båndbredde
og derfor bliver signalerne hurtigere og signal til støj forholdet mindre hvis kablet var marginalt før
vil det kunne blive afsløret, som enten helt sort skærm (langt under margin)
støj eller små striber eller små prikker, (tæt på margin)
jo kortere hdmi kablel, jo dårligere og jo billigere type kan man bruge uden problemer,
kombinationer af grej er også medvirkene til at skabe gode eller dårlige marginer,
dvs hvis nogen siger at kabel dit og dat virker for dem i den og den længde,
er det ikke brugbart for dig, med mindre at i begge har samme grejer i begge ender !
impedanser og reflektioner ved gigabit signaler er noget folk bruger hele deres liv på at forstå. Redigeret af TommyBoy - 18-April-2011 kl. 11:21 |
||
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
||
skyeagle
Super bruger Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
Sendt: 18-April-2011 kl. 17:26 | |
Dejligt med nogle svar og råd her
Otto tror du kan have ret ang. det deep colour , men må tiden vise, nu har jeg ihvert fald bestilt dette kabel
Så håber jeg det er godt nok.
Per.W mit kabel koster 689 kr så håber det er fint hvilken projektor har du ? jeg har selv en Optoma -hd87.
P.las nogle siger det er ligemeget bare det er HDMI , men den tror jeg ikke på længere så regner med alt går i orden efter jeg modtage mit nye kabel.
Tommyboy, jeg har netop også striber , lidt farve forstyrrelser osv når jeg smider billede op på projektoren, så håber virkelig dette nye HDMI kabel jeg har bestilt løser problemet.
Min Denon 4311 opskalere jo også ligesom Onkyo 608 gjorder, men jeg har læst noget om Denon har det der HDCP , som skulle betyde noget med copyright http://en.wikipedia.org/wiki/High-bandwidth_Digital_Content_Protection, men om det også er det som er problemet ved jeg ikke.
mange tak folkens for jeres svar
|
||
SoundWave
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Sendt: 18-April-2011 kl. 18:25 | |
Personligt har jeg intet til overs for Clicktronics HDMI kabler. Jeg har haft købt et, og det har ubetinget været det kabel der har gået hurtigst i stykker. De sølvender der sidder på kablet faldte af, og selve endestykkerne er fuldstændig gået i stykker. Alle andre kabler jeg har fungerer fint, og er ikke gået i stykker.
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Sendt: 18-April-2011 kl. 18:42 | |
|
||
Bruger udmeldt 6
Super bruger Oprettet: 19-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 412 |
Sendt: 18-April-2011 kl. 22:32 | |
Men hvad så rent billedmæssigt, på HDMI kabler. Kan man se forskel på kablerne der..? Hvis der er hul igennem, så er der hul igennem, forskel eller ej..?
|
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Sendt: 18-April-2011 kl. 22:45 | |
Jeg kan ikke se nogen forskel mellem mit Clicktronic og mit noget dyrere Audioquest. Begge er over 10 meter lange.
|
||
Aim
Guld medlem Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
Sendt: 18-April-2011 kl. 22:58 | |
Ja hvis kablet virker uden forstyrelser er det ligemeget om det har kostet 500 eller 10.000 kr.
|
||
skyeagle
Super bruger Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
Sendt: 18-April-2011 kl. 23:36 | |
Bliver så spændende imorgen hvis jeg modtager kablet om det virker, jeg har dog allerede Clicktronic nu i mindre udgaver, og de er faktisk dejlige at arbejde med , bøjlige trods de er godt afskæmet, f.eks har jeg også Konig kabler og de er godt nok stive synes jeg.
|
||
Besvar | Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |