Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tommyaxen
Guld medlem
Oprettet: 28-December-2007
Status: Offline
Point: 540
|
Sendt: 18-April-2011 kl. 23:36 |
http://www.bluejeanscable.com/store/hdmi-cables/hdmi-cable.htm bjc1 til lange træk
|
|
skyeagle
Super bruger
Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 00:01 |
Tommyaxen takker, nu har jeg jo bestilt , men er det nogle kabler du har prøvet selv? de ser gode ud og hvis jeg skulle have et der skulle jeg have et på 40-45 fod ( 12-14 meter ca) og prisen er ikke speciel dyr, nu ved jeg ikke hvad det koster at få hjem selvfølgelig.
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 08:11 |
Ikke dyrt? - dette virker ved min opstilling:
|
|
tommyaxen
Guld medlem
Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 09:33 |
ja jeg har selv bjc1, dog har jeg skiftet dem ud da jeg kun har korte kabler nu så det ikke er nødvendigt og de er tykke og lidt stive i det, men hvis jeg skulle trække lange kabler havde jeg helt sikkert brugt bjc1 løvrigt er bluejeanscables kabler og deres tilgang til at lave kabler i top og intet voodoo, du får super kabler til fornuftig pris
|
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Point: 412
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 13:16 |
kaizer skrev:
Lexicon forever skrev:
Men hvad så rent billedmæssigt, på HDMI kabler. Kan man se forskel på kablerne der..? Hvis der er hul igennem, så er der hul igennem, forskel eller ej..? |
Jeg kan ikke se nogen forskel mellem mit Clicktronic og mit noget dyrere Audioquest. Begge er over 10 meter lange. |
Præcis. Men lydmæssigt er det ikke helt ligegyldigt.
|
|
Ullum
Guld medlem
Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 14:05 |
Lexicon forever skrev:
kaizer skrev:
Lexicon forever skrev:
Men hvad så rent billedmæssigt, på HDMI kabler. Kan man se forskel på kablerne der..? Hvis der er hul igennem, så er der hul igennem, forskel eller ej..? |
Jeg kan ikke se nogen forskel mellem mit Clicktronic og mit noget dyrere Audioquest. Begge er over 10 meter lange. |
Præcis. Men lydmæssigt er det ikke helt ligegyldigt. |
Øh nå - du mener du kan høre forskel på lyden eller hvad ?
|
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 14:28 |
JEG tro at der teoretisk kan være forskel. jeg har ladet mig fortælle, at hvis der er indbygget et anti-jitter kredsløb, vil signalet være mindre sart over for kabler - drev - etc . jeg har aldrig prøvet og hører om der er forskel...såh det. jeg ved at på min Anthem processor er der gjordt meget for at eliminere jitter. så mon ikke at der kunne være noget at hente.
|
|
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Point: 412
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 14:32 |
Ullum skrev:
Lexicon forever skrev:
kaizer skrev:
Lexicon forever skrev:
Øh nå - du mener du kan høre forskel på lyden eller hvad ? |
Det er hvad jeg har hørt hvertfald. Om der så er hold i det. Men tror jeg nu godt du kan.
|
|
Ullum
Guld medlem
Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 14:43 |
Lexicon forever skrev:
Ullum skrev:
Lexicon forever skrev:
kaizer skrev:
Lexicon forever skrev:
Øh nå - du mener du kan høre forskel på lyden eller hvad ? |
Det er hvad jeg har hørt hvertfald. Om der så er hold i det. Men tror jeg nu godt du kan. |
Hvis du tror du kan høre forskel er der nok også større chance for at du kan (placebo effekt) - jeg er ikke bekendt med en eneste blindtest som entydig har dokumenteret en lydforskel på digitalkabler.
|
|
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 15:24 |
Lexicon forever skrev:
kaizer skrev:
Lexicon forever skrev:
Aner det ikke. Kablerne er monteret mellem afspillere og projektor, så der kommer kun billede.
|
|
Jonas_h
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 21:56 |
Lexicon forever skrev:
kaizer skrev:
Lexicon forever skrev:
Hvis det er ligegyldigt billedmæssigt, hvorfor har det så betydning for lyden? En bit er en bit - uanset om den bruges til billede eller lyd, så hvis billedet kommer igennem perfekt, må lyden nødvendigvis også.
|
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 19-April-2011 kl. 22:18 |
Jonas_h skrev:
Lexicon forever skrev:
kaizer skrev:
Lexicon forever skrev:
Hvis det er ligegyldigt billedmæssigt, hvorfor har det så betydning for lyden? En bit er en bit - uanset om den bruges til billede eller lyd, så hvis billedet kommer igennem perfekt, må lyden nødvendigvis også.
| Jitter bla optræder ikke på billedsiden. Uden jeg dog vil sige at der er forskel.
|
|
|