recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdmi kabeltræk lang afstand
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHdmi kabeltræk lang afstand

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2011 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Men hvad så rent billedmæssigt, på HDMI kabler. Kan man se forskel på kablerne der..? Hvis der er hul igennem, så er der hul igennem, forskel eller ej..?

Jeg kan ikke se nogen forskel mellem mit Clicktronic og mit noget dyrere Audioquest. Begge er over 10 meter lange.
Præcis. Men lydmæssigt er det ikke helt ligegyldigt.

Hvis det er ligegyldigt billedmæssigt, hvorfor har det så betydning for lyden? En bit er en bit - uanset om den bruges til billede eller lyd, så hvis billedet kommer igennem perfekt, må lyden nødvendigvis også.

Jeg har ikke selv testet HDMI kabler, så jeg ved det faktisk. Som sagt, det er der folk der påstår.
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2011 kl. 16:03
juhuuuu problemet er løst , det nye clicktronic kabel virker 100% perfekt og billede/lyd spiller bare uden problemer, var åbenbart det standard HDMI kabel jeg havdet som var dårligt.

så jeg er en glad mand.  Thumbs Up

God påske.
Mvh skyeagle
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2011 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:

men skal 12,5 meter , da mit gamle kabel kun var 10  m, men med adapter samling og et lille forlænger kabel.

Fint at det nu virker. Har du iøvrigt kun testet med 12.5m eller prøvede du også med 10m? Jeg ku' nemlig godt forestille mig at din adapter kan gøre rigtig meget skade, noget lignende en dårlig samling på et antennekabel.

Edit: Eller prøve at have samlingen i den anden ende.

Redigeret af Steen6400 - 21-April-2011 kl. 14:40
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 00:17
Hej Steen6400.

Jeg har testet med det gamle 10 kabel også , og det var kabel den var gal med, tror det har noget at gøre med Denon og hdcp at gøre , men er ikke sikker, men dette 12,5 clicktronic kabel virker perfekt , desuden synes jeg/vi billedet er blevet meget pænere end før da jeg brugte Onkyoen , om dette er tilfælde er svært at sige, da ikke sat op imod hinanden samtidig.

men nu kører det da perfekt Thumbs Up

Redigeret af skyeagle - 24-April-2011 kl. 00:18
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 17:11
Jeg blev bare lidt nysgerrig om det kunne være adapterens skyld, men det var det så ikke Wink

Det er rart at få problemerne og løsningerne belyst, så andre læsere også kan få glæde at svarene.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 00:58
Steen6400 nysgerrighed er en god ting, ellers bliver man aldrig klogere så det er helt okay Thumbs Up

Jeg synes dette forum er helt kanon og den hjælp man får her af alle mulige flinke mennesker , så det mindste jeg kan give igen , er skrive om problemet er løst , og hvordan , så andre folk måske kan bruge det også, så der er vi enige

Smile

Redigeret af skyeagle - 25-April-2011 kl. 00:58
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu