|
HDMI kable til 59 kroner versus 199? |
Besvar | Side <12345 7> |
Forfatter | |||
Slettet_120331
-- Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
Sendt: 14-November-2011 kl. 14:54 | ||
Du skulle prøve at få en til at hjælpe dig med at lave en blindtest :) Når jeg har haft problemer med dårligt afskærmede kabler har det givet hvide glimt og hvide streger hvilket jeg synes giver meget god mening. Men et slør må jeg indrømme jeg ikke tror på :) Men prøv en blindtest du har jo ikke noget at tabe da du jo ligegyldigt hvad har det billede du synes (bilder dig selv ind ) er best! Var det ikke også på Hifi4all der har været anmeldelser hvor der var kæmpe forskel i lyden efter de fik afkoblings fødder på en DA konverter....... edit: glemte at læse det var et citat så har skrevet en kommentar til anmeldelsen :)
Redigeret af Briam - 14-November-2011 kl. 14:55 |
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 14-November-2011 kl. 14:57 | ||
Jeg ville nok tage den test med et kæmpe gran salt. M.v.h.
|
|||
Bruger udmeldt 38
Sendt: 14-November-2011 kl. 14:59 | ||
Man kan få "sne" i billedet, hvis HDMI-kablet ikke er ordentlig afskærmet (og af er langt)! Og nej, det skyldes ikke fejl i kilden, men derimod i kablets afskærmning. M.v.h.
|
|||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Sendt: 14-November-2011 kl. 15:01 | ||
-------------------- Hr. Moderator.... du skal da vist lige læse mit indlæg een gang til ;)
|
|||
Bruger udmeldt 38
Sendt: 14-November-2011 kl. 15:02 | ||
Det er ikke korrekt! Der kan være forskel på lyden ved et HDMI-kabel, lige så vel som der kan være forskel på lyden ved forskellige coax digitalkabler! Forskellen består desuden ikke kun af kosmtiske og holdbarhedsmæssig årsager, men i høj grad også af kvaliteten af afskærmningen.. M.v.h.
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 14-November-2011 kl. 15:04 | ||
Nej, det kan ikke lade sig gøre. Skribenten vrøvler.
Redigeret af Otto J - 14-November-2011 kl. 15:05 |
|||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Sendt: 14-November-2011 kl. 15:15 | ||
Det kunne nu være sjovt hvis der var en seriøs test med lærde folk alá fotografer samt "alm." mennesker i en test af hdmi kabler. Og nej, Rasmus fra Flatpanels og lign. steder på nettet er ikke seriøst. Det pudsige er jo at hi-fi blade stadig siger der er forskel. Men en ISF calibratør kan måske også måle en forskel ved sådan en test!?!?
|
|||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 14-November-2011 kl. 15:17 | ||
Dét er der så delte meninger om. Under alle omstændigheder så er det ikke et "seriøst site" mht. billed-produkter. Dette er mig bekendt første gang anmelderen har forsøgt sig ud i dén genre, og det har han ikke været heldig med. Desværre er anmelderen uimodtagelig overfor kritik, så det er umuligt at pointere dette på hans eget site, og umuligt at overbevise ham om at han tager fejl.
|
|||
Bruger udmeldt 38
Sendt: 14-November-2011 kl. 15:18 | ||
Jeg synes at du skal holde Rasmus (Flatpanels) helt ude af denne diskussion! M.v.h.
|
|||
Otto J
Sendt: 14-November-2011 kl. 15:24 | ||
Der er da masser af seriøse tests med "lærde folk" der har lavet tests af HDMI kabler. Resultatet er bare "kedeligt". Og nej en alm. ISF calibrator som mig kan ikke måle forskel ved sådanne tests, af den simple årsag at der ikke er nogen forskel at måle. Man kan med det rigtige udstyr godt måle et kabels maksimale båndbredde, og dermed påvise at der ER forskel på kablernes kvalitet - men denne kvalitetsforskel har ingen indflydelse på billedkvalitet. Det har indflydelse på om der er hul igennem, og så er der mange der argumenterer for at det har betydning for lydkvaliteten, hvilket jeg ikke har know-how nok til at afvise. Og til dem der siger "hvorfor prøver du ikke bare selv", så har jeg nok "prøvet selv" mere end de fleste (det ville være fint rent økonomisk for mig, hvis jeg kunne påvise en billedkvalitets forskel, det kan jeg bare ikke). Jeg forsøger så bare at argumentere lidt tungere end at sige "jeg kan altså ikke se forskel". Det kan jeg ikke, og dét kan man så kombinere med at jeg ved hvorfor det er umuligt at generere sådan en forskel.
|
|||
Thomasjn
Junior bruger Oprettet: 26-Juni-2011 Status: Offline Point: 48 |
Sendt: 14-November-2011 kl. 16:26 | ||
Jeg tror ikke det kan siges bedre. Placebo effekten spiller nok også ind her. |
|||
Hessi
Guld medlem Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Sendt: 14-November-2011 kl. 17:54 | ||
Man kan ikke få sne på billedet forstået i traditionel forstand. Man kan få "misfarvede" pixels. Altså pixels der ikke har den farve der var tiltænkt dem. Og det kan skyldes RIGTIG MANGE ting. Når jeg skriver det har været kilden hver gang, mener jeg det har været en DVD-skive, en blu-ray skive, en afspiller osv. ALDRIG har det været kablet skyld, det betyder dog ikke at der ikke findes dårlige kabler der kan forårsage det. Ja det KAN skyldes MEGET elendig skærmning, som jeg ikke er stødt på endnu, og det KAN MED SIKKERHED skyldes kilden, som jeg er stødt på nogle gange i forbindelse med fejlsøgninger.
|
|||
Besvar | Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |