recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI kable til 59 kroner versus 199?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI kable til 59 kroner versus 199?

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

sjovt nok er der tydelig forskel på HDMI kabler på HIFI4ALL:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=2659&zoneid=3
hvilket undrede mig, da det trods alt er et seriøst site. Måske er AM kablerne godt skærmet i et støjfyldt miljø?!?!

Du skulle prøve at få en til at hjælpe dig med at lave en blindtest :) Når jeg har haft problemer med dårligt afskærmede kabler har det givet hvide glimt og hvide streger hvilket jeg synes giver meget god mening. Men et slør må jeg indrømme jeg ikke tror på :)

Men prøv en blindtest du har jo ikke noget at tabe da du jo ligegyldigt hvad har det billede du synes (bilder dig selv ind Wink ) er best!

Var det ikke også på Hifi4all der har været anmeldelser hvor der var kæmpe forskel i lyden efter de fik afkoblings fødder på en DA konverter....... 

edit: glemte at læse det var et citat så har skrevet en kommentar til anmeldelsen :)

Redigeret af Briam - 14-November-2011 kl. 14:55
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 14:57

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=2659&zoneid=3
hvilket undrede mig, da det trods alt er et seriøst site. Måske er AM kablerne godt skærmet i et støjfyldt miljø?!?!

Jeg ville nok tage den test med et kæmpe gran salt.  Wink

M.v.h.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det har jeg, og jeg har også set, hvad det kan gøre ved billedet!

Har også set hvor forfærdeligt rodede bitmønstre kan se ud, men det har ALTID skyldtes kilden selvom kablet var det absolut billigste. Har arbejdet i elektronik firma hvor jeg testede sådan noget (uden at det skal gøre mig til ekspert Big smile, har bare prøvet en masse forskelligt).

Man kan få "sne" i billedet, hvis HDMI-kablet ikke er ordentlig afskærmet (og af er langt)!
Og nej, det skyldes ikke fejl i kilden, men derimod i kablets afskærmning.

M.v.h.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 15:01

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Vil lige indskyde, at guldbelægning IKKE forbedrer lede evnen, da den er en væsentlig dårligere leder end kobber, som er en næstbedste leder. Guldbelægning er kun til for at beskytte mod ir og deslige.
--------------
Og derfor altid mega morsomt når "kloge" folk blære sig med at de har guld kabler til både højttalere og cd´n LOL 

Hvilke guld højttaler- og CD-kabler kender du? Det er altid kun stikkene som er forgyldt.
Derimod benyttes ofte sølv(belagte) kabler...

M.v.h.
--------------------
Hr. Moderator.... du skal da vist lige læse mit indlæg een gang til ;)
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Dette spørgsmål er diskuteret til hudløshed tidligere. Der er ingen forskel på lyd og billede på et dyrt og billigt HDMI kabel. Forskellen består alene i det kosmetiske og eventuelt i relation til holdbarhed, da ikke alle kabler er samlet lige godt.

Flemming 

Det er  ikke korrekt! Der kan være forskel på lyden ved et HDMI-kabel, lige så vel som der kan være forskel på lyden ved forskellige coax digitalkabler!
Forskellen består desuden ikke kun af kosmtiske og holdbarhedsmæssig årsager, men i høj grad også af kvaliteten af afskærmningen..

M.v.h.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 15:04

henningdalgaard - Kunne det tænktes at det medfølgende kabel har været defekt fra start? Kunne det tænkes at det ødelagde bitmønstre pga. dets elendige ledeevne og derfor viste et gråt skær/hinde?

Nej, det kan ikke lade sig gøre. Skribenten vrøvler.

Redigeret af Otto J - 14-November-2011 kl. 15:05
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 15:15
Det kunne nu være sjovt hvis der var en seriøs test med lærde folk alá fotografer samt "alm." mennesker i en test af hdmi kabler. Og nej, Rasmus fra Flatpanels og lign. steder på nettet er ikke seriøst. Det pudsige er jo at hi-fi blade stadig siger der er forskel. Men en ISF calibratør kan måske også måle en forskel ved sådan en test!?!?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 15:17

hvilket undrede mig, da det trods alt er et seriøst site. 

Dét er der så delte meninger om. Under alle omstændigheder så er det ikke et "seriøst site" mht. billed-produkter. Dette er mig bekendt første gang anmelderen har forsøgt sig ud i dén genre, og det har han ikke været heldig med. Desværre er anmelderen uimodtagelig overfor kritik, så det er umuligt at pointere dette på hans eget site, og umuligt at overbevise ham om at han tager fejl. 
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 15:18

Det kunne nu være sjovt hvis der var en seriøs test med lærde folk alá fotografer samt "alm." mennesker i en test af hdmi kabler. Og nej, Rasmus fra Flatpanels og lign. steder på nettet er ikke seriøst. Det pudsige er jo at hi-fi blade stadig siger der er forskel. Men en ISF calibratør kan måske også måle en forskel ved sådan en test!?!?

Jeg synes at du skal holde Rasmus (Flatpanels) helt ude af denne diskussion!

M.v.h.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 15:24

Der er da masser af seriøse tests med "lærde folk" der har lavet tests af HDMI kabler. Resultatet er bare "kedeligt". Og nej en alm. ISF calibrator som mig kan ikke måle forskel ved sådanne tests, af den simple årsag at der ikke er nogen forskel at måle. Man kan med det rigtige udstyr godt måle et kabels maksimale båndbredde, og dermed påvise at der ER forskel på kablernes kvalitet - men denne kvalitetsforskel har ingen indflydelse på billedkvalitet. Det har indflydelse på om der er hul igennem, og så er der mange der argumenterer for at det har betydning for lydkvaliteten, hvilket jeg ikke har know-how nok til at afvise.

Og til dem der siger "hvorfor prøver du ikke bare selv", så har jeg nok "prøvet selv" mere end de fleste (det ville være fint rent økonomisk for mig, hvis jeg kunne påvise en billedkvalitets forskel, det kan jeg bare ikke). Jeg forsøger så bare at argumentere lidt tungere end at sige "jeg kan altså ikke se forskel". Det kan jeg ikke, og dét kan man så kombinere med at jeg ved hvorfor det er umuligt at generere sådan en forskel.
Til top
Thomasjn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Der er da masser af seriøse tests med "lærde folk" der har lavet tests af HDMI kabler. Resultatet er bare "kedeligt". Og nej en alm. ISF calibrator som mig kan ikke måle forskel ved sådanne tests, af den simple årsag at der ikke er nogen forskel at måle. Man kan med det rigtige udstyr godt måle et kabels maksimale båndbredde, og dermed påvise at der ER forskel på kablernes kvalitet - men denne kvalitetsforskel har ingen indflydelse på billedkvalitet. Det har indflydelse på om der er hul igennem, og så er der mange der argumenterer for at det har betydning for lydkvaliteten, hvilket jeg ikke har know-how nok til at afvise.

Og til dem der siger "hvorfor prøver du ikke bare selv", så har jeg nok "prøvet selv" mere end de fleste (det ville være fint rent økonomisk for mig, hvis jeg kunne påvise en billedkvalitets forskel, det kan jeg bare ikke). Jeg forsøger så bare at argumentere lidt tungere end at sige "jeg kan altså ikke se forskel". Det kan jeg ikke, og dét kan man så kombinere med at jeg ved hvorfor det er umuligt at generere sådan en forskel.

Jeg tror ikke det kan siges bedre.

Placebo effekten spiller nok også ind her.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2011 kl. 17:54

Det har jeg, og jeg har også set, hvad det kan gøre ved billedet!

Har også set hvor forfærdeligt rodede bitmønstre kan se ud, men det har ALTID skyldtes kilden selvom kablet var det absolut billigste. Har arbejdet i elektronik firma hvor jeg testede sådan noget (uden at det skal gøre mig til ekspert Big smile, har bare prøvet en masse forskelligt).

Man kan få "sne" i billedet, hvis HDMI-kablet ikke er ordentlig afskærmet (og af er langt)!
Og nej, det skyldes ikke fejl i kilden, men derimod i kablets afskærmning.

M.v.h.

Man kan ikke få sne på billedet forstået i traditionel forstand. Man kan få "misfarvede" pixels. Altså pixels der ikke har den farve der var tiltænkt dem. Og det kan skyldes RIGTIG MANGE ting. Når jeg skriver det har været kilden hver gang, mener jeg det har været en DVD-skive, en blu-ray skive, en afspiller osv. ALDRIG har det været kablet skyld, det betyder dog ikke at der ikke findes dårlige kabler der kan forårsage det.

Ja det KAN skyldes MEGET elendig skærmning, som jeg ikke er stødt på endnu, og det KAN MED SIKKERHED skyldes kilden, som jeg er stødt på nogle gange i forbindelse med fejlsøgninger.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu