recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI problemer

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
KM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI problemer
    Sendt: 25-August-2013 kl. 11:10
Hej kære forum. 

Jeg mangler et rigtigt godt bud på, hvad der kan være galt med dit setup. 

Den korte version.... 
Min a/v receiver er koblet til både mit tv og min projektor. Til tv er der aldrig problemer, men til projektoren oplever jeg næsten hver gang jeg ser 
lange film at billedet falder ud. Et sted mellem 1.45 og 1.55 bliver der blå skærm i ca to sek, og så kommer billedet tilbage. Det sker igen ca to min 
senere, for derefter at virke fint igen. 

Jeg har prøvet at skifte produkter for at lokalisere fejlen, og nu bliver det mærkeligt, fordi... 

Jeg har prøvet med tre forskellige a/v receivere, fire forskellige mediebokse/blu-Ray afspillere, to forskellige projektorere og tre forskellige HDMI 
kabler. Ikke i alle kombinationer, men alle enheder i kæden er prøvet skiftet, uden udfaldet har ændret sig. 
Der er et ti meter HDMI til projektoren, og det er selvfølgeligt langt, men det burde jo ikke være umuligt. 
Jeg har også købt en HDMI repeater, for at booste signalet. (Selvom min a/v reciever også har en indbygget). Men uanset om den er på, eller om den 
er i afsender eller modtager enden, ændre det ikke på problemt... 

Hvad har jeg overset? Jeg synes jeg har været det hele igennem, og jeg er ved at blive sindsyg... 

Håber der er nogle der har et godt bud...
www.headgear.dk
Et helt rent høretelefonsite.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 11:15
Nå det setup? Prøv at skrive hvilke ting du har...
Til top
KM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 11:25
Lige nu består setuppet af:
Afspillere: Apple tv3, PS3, Popcorn Hour. -Samme problem fra alle tre.
A/V receiver: Denon AVR 4520
Projektor: BenQ w1000
HDMI: Argon 10m

Jeg har tidligere brugt en NAD T775HD, og har også haft lånt en Denon AVR 2310. -Samme problem.
Jeg har prøvet med en dyrere version af Argon HDMI og et QED. -Samme problem.
Lige nu sidder min CYP HDMI repeater i projektorenden. Det gør ingen forskel om den er på, eller om den er i den ene eller den anden ende... 
www.headgear.dk
Et helt rent høretelefonsite.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2013 kl. 11:29
Har du prøvet en anden projektor? Tyder på det er den der er problemet

Ok, ja det har du. Så har jeg ikke umiddelbart et bud...

Redigeret af Kampus - 25-August-2013 kl. 11:30
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 18:06
Det lyder mystisk, har du mod på at låne en anden receiver og prøve at se om det hjælper? f.eks. en Yamaha, Onkyo osv.
Til top
KM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 18:19
Ja, jeg har prøvet med en Optoma HD-et-eller-andet...

Jo, jeg har da mod på at prøve en anden receiver, men på den anden side har jeg allerede prøvet både NAD og Denon..

Jeg er selv løbet tør for gode idéer, da jeg synes jeg har prøvet alt hvad jeg kunne komme i tanke om... 
www.headgear.dk
Et helt rent høretelefonsite.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 19:15
Det kabel på 10m.. Hvad er det for et? Oplever du lilla glimt? Oplever du støj? Når billedet ryger, så ryger alt - både lyd og billede - ik?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
KM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 19:44
Kablet er et Argon. Men har som sagt prøvet med to andre også.
Der er ingen støj i billedet, og heller ikke "bloked by purple".
Når billedet forsvinder går projektoren i, "søger input"-mode.
Den fanger billedet igen efter ca tre sek. Lyden falder ikke ud...
www.headgear.dk
Et helt rent høretelefonsite.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 20:01
Hmm.. Handshake og lignende er stort set udelukket så... Sgu mystisk.. Ville også byde på projekteren, men det har du prøvet.. Det efterlader receiveren.. Oplevede noget af det samme med en anthem mrx 700, dog havde jeg alle tegnene som lilla glimt osv. og lyden røg sammen med billedet.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 18:10
Har du løst problemet?
Til top
KM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 19:24
Nej, jeg er løbet tør for gode ideer.
Synes jeg har været alle produkter og kabler igennem, og håber nu at der er nogle der har et godt bud på noget jeg har overset.

Redigeret af KM - 27-August-2013 kl. 19:25
www.headgear.dk
Et helt rent høretelefonsite.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 19:57
Lad os se bort fra hdmi kablernes pris, og sælgerens lovprisninger. Dine hdmi kablers certificering er forskellig alt efter længde. Dine kabler overholder uden tvivl certificeringen ved fem meter, men gør det måske ikke ved ti meter. Der kan måske være tale om et båndbredde problem, du har jo stort set afprøvet alle muligheder. Du skal sikre dig, at kablets certificering (1.3 / 1.4 ) er i kablets fulde længde.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu