recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI problemer

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 20:02
Kablet er i ti meter "kun" et standard HDMI.
Det er svært at finde et hi-speed 10 meter kabel.
I hvert fald et der er det i virkeligheden. Men standard burde også være nok, i om med det jo kun indeholder billede og ingen lyd.
Måske jeg skal have fat på et aktivt HDMI. Udvalget er bare ikke så stort....
www.headgear.dk
Et helt rent høretelefonsite.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 20:20
Og handshake/hdcp problem kan vel udelukkes, med alle de forskellige komboer der er foretaget. Sidder kablet ordentligt fast hele tiden? Prøv et kabel der spændes fast, det bør eliminere løse forbindelser. Dette forudsætter, at projektor har skruefæste, samt et kabel med denne mulighed.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 20:22
Jeg har et 10 meter langt Harald Nyborg kabel mellem mit TV og reciever. Har haft et fint og dyrt kabel før, men det gik i stykker.
Billidet er, til min overraskelse, bedst på det billige!

Mvh. Michael
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 20:37
Jeg har haft 3 sæt hdmi kabler igennem mit grej, fra billige Argon til dyrt Chord - jeg bruger Supra til daglig. Jeg oplever en forskel i samlekvalitet, og jeg oplevede at Chord kablet skilte sig mht. stabilitet - til det negative.. Men bedere billede, du fik et flottere billede, er det sådan jeg skal forstå det?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af KM KM skrev:

Kablet er i ti meter "kun" et standard HDMI.
Det er svært at finde et hi-speed 10 meter kabel.
I hvert fald et der er det i virkeligheden. Men standard burde også være nok, i om med det jo kun indeholder billede og ingen lyd.
Måske jeg skal have fat på et aktivt HDMI. Udvalget er bare ikke så stort....


Er fejlen periodisk eller kan du stille uret efter den? Måske er det noget du har slået til der konflikter? CEC eller lignende..

Firmware updated?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
KM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Oprindeligt skrevet af KM KM skrev:

Kablet er i ti meter "kun" et standard HDMI.
Det er svært at finde et hi-speed 10 meter kabel.
I hvert fald et der er det i virkeligheden. Men standard burde også være nok, i om med det jo kun indeholder billede og ingen lyd.
Måske jeg skal have fat på et aktivt HDMI. Udvalget er bare ikke så stort....


Er fejlen periodisk eller kan du stille uret efter den? Måske er det noget du har slået til der konflikter? CEC eller lignende..

Firmware updated?
 
Det er semi-periodisk, hvis der er noget der hedder det.
Udfaldet sker typisk mellem 1.40-1.55 inde i en film. Derfor er der heller ikke på alle film jeg oplever udfald. (Hvis ikke filmen er lang nok).
Tidligere skete det efter kortere tid, men efter jeg skiftede fra NAD til Denon blev problemet "udast" 10-20 min. Jeg kan ikke helt vurdere om det har gjort nogen forskel efter jeg har købt en repeater.
Når udfaldet kommer, er det til gengæld helt sikkert at der kommer et udfald mere efter ca to min.
 
Det mærkelige er, at hvis jeg ser tre afsnit af en serie, hvor hvert afsnit tager 45-50 min, så er der i reglen ikke udfald. Det sker dog, men det er meget mere sjældent.
www.headgear.dk
Et helt rent høretelefonsite.
Til top
KM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 20:53
Firmware...
Er updated på afspillere og amp.
Ved sgu ikke lige hvordan jeg skulle gøre det på projektoren, men det må jeg heller undersøge.
www.headgear.dk
Et helt rent høretelefonsite.
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 20:58
De dyre kabler er klart mere lækre og bedre samlet. Enig!

Jeg blev bare nærrig, da stikket på det dyre kabel gik i stykker og købte hos Harald.
Stikkene på Harald kabler er stive og trælse.....

Mvh. M.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 20:59
Reset hele skidtet til default. Får tjekket firmware på projector.. Hvor lang tid har du haft den?
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
KM Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-August-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 21:04
Den er nok ved at være 3-4 år. Måske det er der hunden ligger begravet. Men havde samme oplevelse med en Optoma jeg havde lånt.
Jeg tjekker op på firmwaren på den...
 
www.headgear.dk
Et helt rent høretelefonsite.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Dichael Dichael skrev:

De dyre kabler er klart mere lækre og bedre samlet. Enig!

Jeg blev bare nærrig, da stikket på det dyre kabel gik i stykker og købte hos Harald.
Stikkene på Harald kabler er stive og trælse.....

Mvh. M.


Kan sgu godt forstå du blev nærrig. Jeg havde som nævnt en del vrøvl med handshake tidligere på året, og det endte i en fin kabel test. Min konklusion er: så længe vi er under 5m (mit længste træk er 5m) er den eneste forskel finnish på kablet..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Reset hele skidtet til default. Får tjekket firmware på projector.. Hvor lang tid har du haft den?


Det er da forsøget værd.. Ellers må du vist "bite The bullit" og prøve en anden receiver
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu