recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI - RGB sync
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI - RGB sync

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Med de tilslutningsmuligheder du har, så anvendes der den bedste.

Mener du at S-vhs er det bedste ???

Det er modsat af hvad alle andre siger ?

I mangel af Digital tilslutning (HDMI), og ej heller Component, så er S-Video det bedste.

Nå ja, i mangel af ---- Så er der jo ikke andre muligheder, så ja det er den bedste løsning, men så også den eneste 
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 08:40
Jeg ved ikke om din TDC boks kan smide RGB signal ud via SCART, men kan den det, burde du få bedre billede via SCART til RGB på din projektor. Du vil dog ikke få HD-billede ud den vej.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg ved ikke om din TDC boks kan smide RGB signal ud via SCART, men kan den det, burde du få bedre billede via SCART til RGB på din projektor. Du vil dog ikke få HD-billede ud den vej.

Jo, der er RGB out, men sådan en adaptor virker ikke, da der ikke er sync med.

Har prøvet og billedet er bare en masse striber i en milliard farver.
Til top
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 12:17
Kan composit ikke bruges som sync??
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Kan composit ikke bruges som sync??

Jo måske, men der er både H&V sync og så skal der bruges en sync separator.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 13:19
OK, jeg troede den kunne modtage sync via RGB (på G).

Redigeret af Hans j - 20-Juni-2013 kl. 13:24
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 13:47

RGB input via BNC -->> R - G - B - Sync/VD - HD

Udover det elendige S-Vhs har jeg disse:Jeg vil idag prøve at "skrue" et kabel sammen som går fra Scart til den indgang på billedet herover (RGB IN ANALOG) og se om det kan snakke sammen.

Redigeret af Bassekat - 29-Juli-2013 kl. 21:40
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:

RGB input via BNC -->> R - G - B - Sync/VD - HD

Udover det elendige S-Vhs har jeg disse:

Jeg vil idag prøve at "skrue" et kabel sammen som går fra Scart til den indgang på billedet herover (RGB IN ANALOG) og se om det kan snakke sammen.

Der står da G/G-sync ?

Og i manualen er der listet div. sync muligheder.
Men jeg er langt fra ekspert Embarrassed.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 14:11

Jeg er på ingen måde CRT ekspert, men et hurtigt kig i manualen antyder at den burde kunne modtage RGB med sync på composite, som er dét Yousee boksen sender. Det ser ud til at være noget med at du skal ændre i "Clamp" indstillingen, men det er ikke noget jeg ved noget om Smile

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 14:12

Altså på BNC indgangene, H/C betyder Horisontal ELLER Composite Sync. (Det er fra manualen, på projektoren står der Sync/HD, hvilket vel betyder enten Sync alene, eller HD som skal kombineres med VD = Horisontal + Vertikal)

Sync på Grøn er noget helt tredje, som jeg aldrig har mødt i praksis, som sagt sender Yousee boksen RGB med sync på composite.

Redigeret af Otto J - 20-Juni-2013 kl. 14:14
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 14:29
Jeg ved ikke om der er forskel, men den TDC box jeg bruger er den til Hometrio

Redigeret af Bassekat - 29-Juli-2013 kl. 21:41
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 14:34

Nu skrev jeg at den bruger RGBs - det skriver jeg under den forudsætning at den HAR RGB overhovedet, i så fald er det RGBs (sync på composite). Om den overhovedet har RGB, ved jeg ikke noget om.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu