recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI - RGB sync
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI - RGB sync

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2012
Status: Offline
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Nu skrev jeg at den bruger RGBs - det skriver jeg under den forudsætning at den HAR RGB overhovedet, i så fald er det RGBs (sync på composite). Om den overhovedet har RGB, ved jeg ikke noget om.

Jo, der er ægte RGB out i scartstikket, så mon ikke det kan lade sig gøre på en eller anden måde.

Har kørt med denne førhen Men der var billedet ikke overvældende bedre end S-Vhs, men så er der ihvertfald RGB out.

Kører jeg VGA out fra min PC til RGB in (BNC) på projektoren via en BARCO interface (9827629) så er billedet meget bedre.

Men jeg må prøve at se hvad den siger til RGB signalet fra Scart og til D´sun 9pins inputtet.

Redigeret af Bassekat - 29-Juli-2013 kl. 21:41
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 15:55
Nu er denne prøvet:

Og under normale omstændigheder, skriver projektoren "INPUT B - NO SIGNAL" når jeg slår hen på den indgang uden der er sat noget til.
Når det er tilsluttet som på tegningen, så skriver den slet ingenting og der er intet billed eller andet.

Så det skal ihvertfald ikke samles sådan LOL

EDIT og nej det skal det nemlig ikke, for Hans j gjorde mig lige opmærksom på at jeg havde sat modstanden fra 19 til 20 og det skal den self. ikke.

Redigeret af Bassekat - 29-Juli-2013 kl. 21:41
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 16:01
Der står også "Video IN" på de scart pinde. Du skal vel bruge "Video OUT" pindene?

Måske misforstår jeg, men du skriver: "Men jeg må prøve at se hvad den siger til RGB signalet fra Scart og til D´sun 9pins inputtet."

Redigeret af Kampus - 20-Juni-2013 kl. 16:03
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der står også "Video IN" på de scart pinde. Du skal vel bruge "Video OUT" pindene?

Måske misforstår jeg, men du skriver: "Men jeg må prøve at se hvad den siger til RGB signalet fra Scart og til D´sun 9pins inputtet."

In & out er de samme, det er den modstand der bestemmer om det skal være in eller out
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

In & out er de samme, det er den modstand der bestemmer om det skal være in eller out

Så begriber jeg ikke der skal være så mange pinde i et scart stik Confused
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 16:09
Skal den ikke sidde til pin 16?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 16:10
Og dog, du har ret LOL

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 16:11
rettet

Redigeret af Bassekat - 20-Juni-2013 kl. 16:20
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Skal den ikke sidde til pin 16?

Jo, det er da mig der er et fjols.

Selvf. fra 19 til 16 Embarrassed

Tak til Hans j med falkeblikket Big smile

Redigeret af Bassekat - 20-Juni-2013 kl. 16:26
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 21:59
Nå, det ændrede ikke på resultatet desværre.

Nu har jeg så prøvet at gå den lange vej, hvor jeg ved at halvdelen af vejen virker Big smile

Det er den BARCO interface (9827629) box, der laver signalet om fra VGA (fra pc til RGB sync vis BNC) - og det virker glimrende fra PC til projektor.

Fra TDC boksens scart til D´sub ind på den Barco har jeg prøvet dette:

Men nej - Samme resultat - Intet billed og heller ikke denne gang vil den vise "INPUT A - NO SIGNAL" eller andet end sort skærm.

Præcis som da jeg prøvede scart til denne indgang = (nederste billed)

Redigeret af Bassekat - 29-Juli-2013 kl. 21:42
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 22:46
Skal du ikke vælge rgb output i menu på boksen?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Skal du ikke vælge rgb output i menu på boksen?

Nej ikke på den her TDC boks, der ligger RGB fast i scart
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu