recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI - RGB sync
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI - RGB sync

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 09:24

Hej Bassekat.

I SCART stikket har du 2 udgange ( Video Comp out og Grøn ), Dem kortslutter du når du forbinder dem begge til samme indgang i VGA stikket. Du kan måske blande dem ved at sætte 2 modstande i serie, en med hver?
Eller du skal måske bruge en forstærker med 2 separate indgange.

Ellers vil jeg forslå at du prøver at måle på dine sync signaler. Det må kunne gøres med en af de simple Oscilloscope kredsløb der bruger lydindgangen på en PC ( prøv at google, eller der er måske en her inde der kender et godt link ).

Jeg går ud fra at det er en skrivefejl når du i din sidste post skriver fv: 50.0 K Hz, det er forhåbentlig 50 Hz.

Hilsen Carsten.

Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2012
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej Bassekat.

I SCART stikket har du 2 udgange ( Video Comp out og Grøn ), Dem kortslutter du når du forbinder dem begge til samme indgang i VGA stikket. Du kan måske blande dem ved at sætte 2 modstande i serie, en med hver?

Ja evt, men hvilken modstand ? Big smile En kondensator ? Men hvilken ? Big smile
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 10:56
Hej.

Hvilken modstand vil afhænge af 'udgangsimpedanserne' i SCART stikket og 'Indgangsimpedancen' i VGA stikket. Jeg ville prøve med 1Kohm til 10Kohm, men det er rent gætteri.

Hilsen Carsten.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 14:15

Hej.

Hvilken modstand vil afhænge af 'udgangsimpedanserne' i SCART stikket og 'Indgangsimpedancen' i VGA stikket. Jeg ville prøve med 1Kohm til 10Kohm, men det er rent gætteri.

Hilsen Carsten.

Modstande ændrer ikke på det til det bedre.

Prøvede med 820 ohm = samme som ingen forbindelse. Højere ohm = selvf det samme.

100 ohm, stort set det samme som direkte på.

Så det er sync den er gal med.

Nu laver jeg en sync sep. af en LM 1881 og bruger de bedste komponenter jeg kan opdrive og giver den batteridrift.

Det burde være ok Big smile

Sidst samlede jeg den af stumper jeg lige havde at ligge, men kørte med præcis 5 Vdc og måske er det lige i underkanten ?
Denne gang giver jeg den 6-7 Vdc.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 14:26
Og du har prøvet via bnc og med compsite sync på det stik lige ved siden af rgb og så ændret clamp?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Og du har prøvet via bnc og med compsite sync på det stik lige ved siden af rgb og så ændret clamp?

Tænker du der hvor det hvide stik sidder i på billedet ?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:

Nu laver jeg en sync sep. af en LM 1881 og bruger de bedste komponenter jeg kan opdrive og giver den batteridrift. 

Hej. Bassekat.

Jeg tror ikke på at 5 volt er for lidt. Men du ændrer selvfølgelig også DC niveu'et ved at ændre forsyningsspændingen.

En ide kunne være at bruge COMPOSITE sync i stedet for GRØN. Det vil selvfælgelig give forkerte farver, men så kan du checke om den sync'er rigtigt når du ikke længere kortslutter COMPOSITE SYNC og GRØN?

Men på dit eget diagram over LM1881N på side 4 står der COMPOSITE sync OUTPUT ved PIN 1. Jeg mener at du rent faktisk skulle bruge en kreds med Horisontal sync OUTPUT i stedet.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 22-Juni-2013 kl. 15:32
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 15:38

Jeps

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 15:44

Hej. Bassekat.

Jeg tror ikke på at 5 volt er for lidt. Men du ændrer selvfølgelig også DC niveu'et ved at ændre forsyningsspændingen.

En ide kunne være at bruge COMPOSITE sync i stedet for GRØN. Det vil selvfælgelig give forkerte farver, men så kan du checke om den sync'er rigtigt når du ikke længere kortslutter COMPOSITE SYNC og GRØN?

Men på dit eget diagram over LM1881N på side 4 står der COMPOSITE sync OUTPUT ved PIN 1. Jeg mener at du rent faktisk skulle bruge en kreds med Horisontal sync OUTPUT i stedet.

Hilsen Carsten.

Prøver lige lidt senere at pille grøn fra og sætte Comp på der Wink

Det jeg kørte med førhen var dette og for at være helt præcis, så var spændingen 4,9 Vdc Big smile

Redigeret af Bassekat - 22-Juni-2013 kl. 15:47
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 15:45

Jeps

Det prøves lige lidt senere Wink
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 16:25
Nu har jeg ikke læst hele tråden, men jeg har en CYP Scart to Y-U-V konverter liggende, hvis det skulle have interesse. Geek

Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 16:27
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu