recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI - RGB sync
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI - RGB sync

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 16:28
Du skal tilsyneladende kopier linket manuelt!!!?  :(
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 16:56

Det kommer an på din Browser, og dens indstillinger. Havde også problemet i IE10, men et flueben på rette plads i funktioner rettede problemet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bassekat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2012
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af 8sen 8sen skrev:

Du skal tilsyneladende kopier linket manuelt!!!?  :(

Jeps, har set den.

Har undersøgt den lidt og der er ikke den sync jeg eftersøger 

Redigeret af Bassekat - 22-Juni-2013 kl. 19:02
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Bassekat Bassekat skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Og du har prøvet via bnc og med compsite sync på det stik lige ved siden af rgb og så ændret clamp?

Tænker du der hvor det hvide stik sidder i på billedet ?

Jeps

Det prøves lige lidt senere Wink

Har prøvet begge sync, ændret clamp og det hjælper intet 

Redigeret af Bassekat - 22-Juni-2013 kl. 18:57
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Så det er sync den er gal med. 
Nu laver jeg en sync sep. af en LM 1881 og bruger de bedste komponenter jeg kan opdrive og giver den batteridrift. 

Hej. Bassekat.

Jeg tror ikke på at 5 volt er for lidt. Men du ændrer selvfølgelig også DC niveu'et ved at ændre forsyningsspændingen.

En ide kunne være at bruge COMPOSITE sync i stedet for GRØN. Det vil selvfælgelig give forkerte farver, men så kan du checke om den sync'er rigtigt når du ikke længere kortslutter COMPOSITE SYNC og GRØN?

Men på dit eget diagram over LM1881N på side 4 står der COMPOSITE sync OUTPUT ved PIN 1. Jeg mener at du rent faktisk skulle bruge en kreds med Horisontal sync OUTPUT i stedet.

Hilsen Carsten.

Det giver præcis samme resultat, så det ER sync out fra scart, der skal separeres 

Så jeg prøver mig igen med den LM 1881 med lidt højere og mere stabil spænding og de bedste komponenter Wink 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 19:31
Hej.

Når jeg kigger på databladet til 1881:

Kom jeg til at tænke på noget jeg lavede for 15-20 år siden. Jeg skulle forbinde en 28" Barco VGA monitor til en IBM PS2. PS2'en skiftede polaritet på Vertical sync for at fortælle en IBM monitor om den skulle vise VGA eller SVGA. Det kunne Barco VGA monitoren ikke finde ud af. Jeg lavede et lille interface print med en CD 4070 EX OR gate:

Hvis en 2 input EX OR gate har input A og B vil udgangen følge B hvis A er Lav.
og udgangen vil vil være det inverterede  af B hvis A er Høj. Så jeg kunne styre om
den skulle invertere vertical sync alt efter om A var Lav eller Høj.

På side 7 i 1881 databladet vises hvordan Composite Sync Output på pin 1 ser ud ( 1b ).
og nedenuder vises Vertical sync output ( 1c )

Min ide er, at hvis man bruger Vertical Sync ( 1c ) til at styre om composite sync ( 1b ) skal inverteres eller ikke så får man noget der er meget lig med et rent vertikalt sync. 

Jeg brugte nogle af de andre EX OR gates i IC'en til at invertere signalerne så de fik den polaritet de skulle have. Og jeg kan huske at jeg strømforsynede cd 4070'en  fra en 5V regulator 78L5.

Hilsen Carsten. 

Redigeret af csell - 22-Juni-2013 kl. 19:33
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2013 kl. 20:04
Jo, men sync sep. som jeg lavede med 1881 virkede såment ok, men jeg tror resultatet kan blive bedre ved at hæve spændingen, gøre den mere stabil og bruge bedre komponenter.

Synes jeg har set at den 1881 helst skal have 5,2 V og jeg gav den 4,9 V 

Det der skete med den 1881 jeg brugte, er egentlig lidt spøjst;

Langsomt blev billedet mørkere og mørkere (over 1 til 2 år) og underligt nok faldt poweren på Blå mere end på de andre, det var ikke noget jeg lige umiddelbart lagde mærke til (nok pga det vat over så lang tid)
Jeg var meget tæt på at skifte det blå rør (har 3 af hver at ligge), men:

Pludselig døede den 1881 helt og selvfølgelig var der ikke billed længere, andet end streger.

Jeg prøvede så kort (for i det hele taget at kunne se noget) at sætte S-Vhs på og det blev det sgu BEDRE af ConfusedShocked

Så den 1881 er på en eller anden måde blevet dårlige og dårligere og jeg synes at kunne huske at lige da jeg havde lavet den, var billedet langt bedre end S-Vhs - hvad de her forsøg der er lavet i disse dage egentlig også viser, trods dårlig sync og sløring.

Men alt i alt er der noget mere lys/power med RGB indgangen end med S-Vhs.

Hvordan det kan lade sig gøre at billedet bliver mere og mere mørkt uden at det er ude af sync (med den 1881 der brændte af), aner jeg ikke - men det var tydeligt at da jeg satte S-Vhs på, kom blå op på niveau med rød & grøn igen.

Spøjst.

Har godt nok skrevet at sync med 1881 aldrig blev helt godt, men jeg tror det er fordi jeg kun husker den sidste tid med den og bliver overrasket over at S-Vhs var bedre til sidst.

Ja jo, så leder man jo nok efter den bedste løsning LOL
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 19:13
En lille update.

For de interesserede kan jeg sige at den sync separator virker helt perfekt.

Denne gang har den fået en reguleret forsyning (sidst var den ureguleret) og spændingen ligger denne gang på 10,5 Vdc, istedet for tidligere 4,9 Vdc

Der er brugt nogle bedre kondensatorer og flere små istedet for en eller 2 større.
Om det ændrer noget ved jeg faktisk ikke, men det virker ihvertfald over al forventning Big smile

Så om det er højere spænding, bedre kondensatorer eller ? Det vides ikke, måske det hele Big smile

Eneste komponent der ikke kan ses er en modstand i scartstikket.

Lidt billeder:

Redigeret af Bassekat - 29-Juli-2013 kl. 21:44
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bassekat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 20:36
Det er ikke nemt at tage billeder Smile

Men jeg synes da nemt det kan ses 

Signal via S-Vhs

Signal RGB fra scart og sync gennem den viste sync separator og ind i RGB/sync på projektoren

Redigeret af Bassekat - 29-Juli-2013 kl. 21:45
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu