recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2005 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Henrik Pedersen Henrik Pedersen skrev:

Hej Lars og Carser

Jeg har de seneste dage med jævne mellemrum fulgt lidt med her på site'et og idag stillet et par spørgsmål - og er imponeret over at få så hurtige svar (og så virker de bestemt kompetente)

Tak for de rosende ord.

Når HDTV kommer vil man vel kunne købe en boks til at sætte ind foran sin recorder/sit TV så man stadig kan bruge sit gamle udstyr...

Ja, men spørsmålet er om det

1. Er til at se HDTV med (det kan du nemlig ikke) eller
  2. Er til at se HD ændret til 3-4 gange dårligere opløst SD (og så kunne du jo bare få dig en sat box eller en Selector, begge udmærkede digitale modtagere til SD).  

Prøv at besøge en TV-forhandler, der via parabol og HD-tuner modtager HDTV og viser det på en dyr HD-plasmaskærm - det taler for sig selv.

Det omvendte: Prøv at reducere opløsningen på den pc-skærm, du ser på nu til et par trin lavere. Det kan bruges, men er du tilfreds med det?

Det korte af det lange er nok, at HDTV herhjemme er et næsten* helt nyt og meget bedre, dyrere og mere krævende TV-system. 

*Jeg har engang i 90'erne set de allerførste prototyper af 36" HDTV hos Philips. 

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2005 kl. 21:46

I øvrigt: Star Wars III i biografversionen er en digital HD-kamerabaseret produktion. Det synes jeg siger lidt om niveauet. Og dobbelt DVD'en, jeg er ved at være igennem den første omgang med at se i er glimrende kvalitet - men selvsagt ikke i HD.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2005 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Når HDTV kommer vil man vel kunne købe en boks til at sætte ind foran sin recorder/sit TV så man stadig kan bruge sit gamle udstyr eller hvad ?

Ikke til HDTV. Det gamle udstyr er til almindelig TV.

Så du skal have nyt TV og ny recorder. Og til den tid kan boksen sikkert være indbygget i hhv. TV'et og recorderen - det er ihvertfald det smarteste.

[

Man behøver vel ikke et ny tv, hvis ens TV er HD-Ready. Det kræver vel bare en ny eksterm tuner ?

Til top
Henrik Pedersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2005
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2005 kl. 08:42

Boksen jeg taler om skulle nu mere bruges til at kunne sætte foran det gamle TV/recorder for at stadig at kunne se TV når stationerne engang kun sender HDTV ud. Jeg tror nemlig ikke jeg bliver en af de første der skifter til HD udstyr.

Kan man få sådan en boks ? sikkert ikke i Danmark idag, men hvad med de lande der har HDTV idag - er der milionvis af recordere og TV der skal udskiftes eller findes boksen, der laver HDTV om til SDTV signal som gamle TV/recordere kan bruge ?

Og som jeg kan forstå gælder dette også for de HDMI recordere idag da de ingen indgang har til HD signalet.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2005 kl. 08:50

Ja du skal have købt en set-top boks som omsætter de digitale signaler til analog PAL signal. De kan allerede købes nu.

Tyskland skifte for ca. 1 år siden alle jordbaserede antenner til at sende digital. Derfor var alle nødt til at købe en boks så de også fremover kunne modtage jordbaserede signaler.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu