|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Jamen jeg syntes bare det virker mærkeligt, når Hifi4all, har en artikel fra 2004 omkring at SUPRAs HDMI kabler på 10 meter er blevet godkendt af et Autoriseret HDMI testcenter, hvorfor man må gå ud fra at det overholder de regler der skal til får at blive godkendt.
![]() Og her snakker vi altså 2004, der er ved at være et par år siden, så der er sikkert sket meget mere siden da! ![]() MEd venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Fonzelius ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Status: Offline Point: 87 |
![]() |
Kan det ikke være DVI Sigida snakker om, som kun kan trækkes op til 5 meter, og derefter falder i kvalitet?
|
|
Mvh Fonzelius
Panasonic TH42PX80E - Samsung SMT-H3106 - LG RH188B - Sony PS3 - Yamaha RXV620RDS - Cayin CD252 - Cayin 252B - Dynaudio Audience 52SE |
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
nej fik afvide hdmi dvi scart osv var kun godkendt op til 5meter.. eneste kable man kunne trække langt var s-vhs ;)... og nu er den lærer jeg har haft nok en meget respekteret person inden for elektronik...
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Ok, jamen så forstår jeg intet...
Kan godt forstå at du holder dig til det din lærer har undervist dig i. Nu har jeg så af personlig erfaring (kald det en respektabel lærer eller ej), lært at man gerne må tænke selv, og aldrig helt stole på hvad en lære siger. Og jeg underviser selv, og jeg vil meget nødigt svare på noget jeg ikke ved så meget om. Men nogle gange bliver det nødvendigt, og de elever jeg har, har da også vist mig at jeg tager fejl. SElv den bedste kan jo fejle, ISÆR idenfor undervisning hvor udviklingen går SÅ hurtigt! ![]() Mange hilsner |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
tjaa han lærer alle radiohandler i hele danmark og det har han nok gjort i 30år.. han er den person som nok ved mest om eletronik i danmark... som sagt findes der kun en radiohandlerskole... han ved alt ;).. og dem der sad i lokalet var rigtig hifi nørder fra tc hifikluben hifiimport osv, og ingen af dem sagde ham imod ;)
|
|
![]() |
|
![]() |
Jamen jeg kan da godt forstå dig!
![]() Jeg syntes bare det er mærkeligt... Men det kan være vi snakker om to forskellige standarter! ![]() Men vil dog stadig påstå at man kan få 720p/1080i/1080p signaler på op til 15 m. HDMI. Og det er testet. Standarter, andet eller ej... ![]() Så derfor kan det stadig lykkedes at leverer minimum 720p på 15 meter, hvis man gider betale prisen for det! ![]() Mange hilsner |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
For DVI, ja. For HDMI, nej. HDMI kan officielt trækkes 10m, men i praksis er 15-20m ikke noget problem (hvis man benytter ordentlige kabler). Hvis din lærer har brug for at opdatere sin viden, kan han checke FAQ'en på hdmi.org (det officielle site). /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
![]() |
hehe tak lars :D skal lige give min lærere en næse til næse ophold.. ikke så tit det sker :p
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak Lars, der skal åbenbart lidt til, selvom der nu lå beviser på at HDMI går op til 10 meter, men ingen problemer har i at gå op til 15-20 meter!!
![]() Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
![]() |
sådan har fået snakket med min lærer om det.. han sagde den information havde han fået fra produktchefen fra philips holland, som er en af dem som er bag hdmi... men han sagde også det var for hdmi 1.0 så han sagde den kunne godt været udvidet til 10meter med 1.3.. Asklepios han sagde du kan sagtens trække 20meter men det var bare ikke godkendte kabler så man har ingen sikkerhed for det var noget kinesisk lort :p...
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej, jeg sagde at jo længere kablerne skulle være, jo dyrere skulle de være. Pris og længde er proportionelle størrelser... ![]() Samtidig nævnte jeg Supra, Nordöst og WireWizard - hviket ikke er Kinesisk lort, men kvalitetskabler - der også koster langt mere end 300 kr. for bare 1 m!! ![]() Med venlig hilsen |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
Sigida: Det er ikke andet end volapyk. Ved ikke hvad du præcis mener, men hdmi kabler kan udemærket vise 1080p over 5 meter, hvis de er af super kvalitet. Lad dig ikke tro på alt hvad du hører uanset hvilken lærer. Synes det er meget morsomt det her, at en lærer låser sig fast i sin viden. Redigeret af smiletime - 16-Oktober-2007 kl. 03:49 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |