recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDTV udnævner året bedste TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDTV udnævner året bedste TV

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 21:47
Seriøst, hvordan kan man kun vægte billedkvalitet med 50% i samlet bedømmelse?

Citat flatpanels:

Samlet score vægtet som: 50% Billedkvalitet, 25% Features, 25% Brugeroplevelse
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 21:47
[QUOTE=Naiera]Jeg vidste, at der var en årsag

Det giver absolut ingen mening at en som Hother ikke læser Flatpanels. Han køber nye TV lige så ofte som vi andre køber film at se på vores.[/QUOTE

Jeg har ikke brug for nogen AV- side ved køb af TV eftersom jeg selv tester et TV før et køb. Ofte har jeg købt et TV før de første test er på publiseret. Det som jeg bruger en AV-side til er primært om siderne i det store hele når til samme resultater som jeg på billedsiden. 


Redigeret af Hother - 11-November-2020 kl. 22:01
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

[QUOTE=Naiera]Jeg vidste, at der var en årsag

Det giver absolut ingen mening at en som Hother ikke læser Flatpanels. Han køber nye TV lige så ofte som vi andre køber film at se på vores.[/QUOTE

Jeg har ikke brug for nogen AV- side ved køb af TV eftersom jeg selv tester et TV før et køb. Ofte har jeg købt et TV før de første test er på publiseret. Det som jeg bruger en AV-side til er primært om siderne i det store hele når til samme resultater som jeg på billedsiden. 
Men i dem optik er HDTV vel ikke meget anderledes end Flatpanels.
Men selvfølgelig en smagssag hvad man søger
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 22:57
Den ene side udelukker vel ikke den anden. Bruger mest Flatpanels omend der ikke er så mange anmeldelser mere, men synes bestemt HDTV er lige så god.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Den ene side udelukker vel ikke den anden. Bruger mest Flatpanels omend der ikke er så mange anmeldelser mere, men synes bestemt HDTV er lige så god.

Jeg læser heller ikke alle aviser - uden at drage sammenligninger i øvrigt. Jeg læser de aviser som skriver om de emner som interessere mig. Det er sådan jeg prioritere også AV- sider.  

Jeg er sikker på at Flatspanels skriver om ting som interessere mange af jer, og det er fint. Men tag AVFORUMS som jeg også benytter meget, de skriver også om film og højtalere. Og jeg får dækket mine interesser her og på HDTVTEST.


Redigeret af Hother - 12-November-2020 kl. 00:00
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2020 kl. 20:02
Jeg sætter lige flere popcorn over - det tragikomiske giver altid plads til en håndfuld mere.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2020 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Den ene side udelukker vel ikke den anden. Bruger mest Flatpanels omend der ikke er så mange anmeldelser mere, men synes bestemt HDTV er lige så god.

Jeg læser heller ikke alle aviser - uden at drage sammenligninger i øvrigt. Jeg læser de aviser som skriver om de emner som interessere mig. Det er sådan jeg prioritere også AV- sider.  

Jeg er sikker på at Flatspanels skriver om ting som interessere mange af jer, og det er fint. Men tag AVFORUMS som jeg også benytter meget, de skriver også om film og højtalere. Og jeg får dækket mine interesser her og på HDTVTEST.

AVforums er jeg også glad for - netop fordi de anmelder meget forskelligt og så var deres kalibreringsindstillinger til et af mine sony tv en my bedre hvad flatpanels indstillinger gav.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 00:56
Jeg bruger som udgangspunkt meget gerne flatpanels og recordere - især fordi de er Danske, men er absolut også meget glad for HDTV test og Digital Foundry (de 2 der oftest rammer min egen interessesfære) og kan da også finde på at søge information i AVForums.

Skal jeg endelig komme med konstruktiv kritik, så er det at jeg oplever lige lovligt meget slagside hvad angår opmærksomhed på og favorisering af Apple og Playstation på de benævnte Danske sites og jeg også hører til dem der syntes at det er lidt ekstremt at brugeroplevelse skal fylde så meget som hele 25% og billede kun 50% i anmeldelsen af et billedapparat som et TV - Det er i hvert milevidt fra hvad jeg selv lægger vægt på i den forbindelse, hvor billedkvaliteten ville være næsten altafgørende, hvilket andre så naturligvis ville kunne opleve som ekstremt. Men nuvel præferencer og hvilke brugersegmenter man søger at komme i møde kan jo have ganske velbegrundede motiver. Der er jo sikkert en udmærket grund til at man har valgt at lade brugeroplevelse frem for mere rendyrket teknisk ydelse fylde så meget som man gør og hvorfor ret udbredte mærker i Danmark som Playstation og Apple får så uforholdt megen opmærksomhed og vedholdende kærlighed og promovering i forhold til andre. Det er vel ikke kun fordi at de ret åbenlyst har vundet nogle af skribenternes hjerter og hverdag, men vel også fordi der er mange læsere til den slags stof om ret udbredt hardware i Danmark og mange læsere i dag måske i realiteten går mere på i brugeroplevelsen end den tekniske kvalitet - hvilket vel gør det til en helt fair prioritering at man lader disse ting fylde så [imh men private o] uforholdsmæssigt meget?  

Redigeret af TBC1 - 13-November-2020 kl. 01:08
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 10:33
Man kan diskutere til evighed, hvordan man skal vurdere et TV, men det fremgår jo tydeligt af anmeldelserne på flatpanels, hvilken karakter de enkelte vurderingskriterier giver. Jeg går fx. gerne - i hvert fald i et vist omfang - på kompromis med billedkvaliteten, hvis det betyder, at jeg får et TV med et styresystem, der er hurtigt og driftssikkert.

For mig er flatpanels uundværligt, og jeg er enormt glad for, at jeg kan få al den information gratis. Og så er det også prisværdigt, at Rasmus er så aktiv på diskussionsforummet og gerne besvarer spørgsmål der.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4429
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 12:50
Ift. vores karaktersystem, så vægter billedkvalitet ganske rigtigt 50% ift. udregning af total-scoren. Dvs. at billedkvalitet vægter det samme, som alt andet (lyd, brugervenlighed osv.) sammenlagt. Det tror vi er en rimelig god indikator for TV-købere generelt.

Men vi har jo 3 del-karakterer, som lægger grund for total-karakteren. Har man udelukkende fokus på billedkvalitet, så skal man jo bare kigge på den del-karakter, og ignorere de andre. Det er vores idé med at have del-karakterer. Når vi klart redegører for, hvordan vi vægter del-karakterer, så kan man også nemt lave sin egen vægtning, såfremt det ønskes. Vi synes, at vi er ret åbne om fremgangsmåden Smile


Men det var ikke for at starte en kamp mellem forskellige medier. HDTVTest og AVForums er begge rigtig dygtige indenfor feltet TV/AV. Det kan der ikke være nogen tvivl om. Jeg stak bare lidt til Hother. Han kan godt klare det. Selvfølgelig elsker jeg, når folk deler vores indhold rundt omkring.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 17:38
Jeg er glad for begge medier. På TV fronten er flatpanels lysår foran recordere, der til gengæld  er betydeligt bedre på hi-fi / surround-anlæg / hjemmebiografen. Godt de begge er der. 😀
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg er glad for begge medier. På TV fronten er flatpanels lysår foran recordere, der til gengæld  er betydeligt bedre på hi-fi / surround-anlæg / hjemmebiografen. Godt de begge er der. 😀

Lidt sjovt. Det var slet ikke det emne som tråden handlede om. Tråden blev effektivt ødelagtConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu