recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-XE1 1080p output problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-XE1 1080p output problem

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 11:08

Den lille forskel, som jeg kan se i billedekvaliteten på de to settings, regner jeg med har noget at gøre med, om skaleringen foretages af afspilleren eller af TV'et. Jeg mener at have læst i en anden tråd, at ved indstillingen 1080p er det HD-XE1, som står for skaleringen.

Derfor den lille forskel. (Tror jeg)

Redigeret af musicus - 13-April-2007 kl. 11:10
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 11:18
Jeg forstår stadig ikke hvordan du får billede på skærmen, når du indstiller maskinen til at køre 1080p. Sådan et signal kan PV60 ikke modtage.

Og selvfølgelig skalerer fjernsynet på signalet (ligemeget om det er 720p, 1080i eller 1080p); ellers kan det ikke vises på 1024*768 panelet.

Redigeret af Naiera - 13-April-2007 kl. 11:20
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 11:28

Jeg har desværre ikke nok teknisk indsigt i det, til at kunne komme med en mere præcis redegørelse.   Jeg kan kun gentage, at forskellen er der. Den er ikke kæmpestor - men den er der.

Det samme gør sig i øvrigt også gældende på min splinternye Samsung Blu-ray afspiller. Og så her ses en lille forskel i billedet ved 1080i og 1080p indstillingerne - dog mindre markant, end ved Toshiba'en. Ved indstillingen 1080p virker billedet en anelse skarpere, og der er ligesom også en smule "grums". (Som dog kan modvirkes, ved at sætte skarpheden et hak eller to ned på TV'et)

Det var derfor, at jeg mente at 1080p outputtet formentlig virker som det skal på HD-XE1, og at der er hul igennem.

Redigeret af musicus - 13-April-2007 kl. 11:32

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 11:33
Hvis der stadigvæk står 1080i i displayet i afspilleren, må det jo være fordi maskinen og fjernsynet snakker sammen, og aftaler at 1080p ikke dur. Du burde altså ikke kunne se en forskel.

Men jeg vil da prøve med 1080p når jeg får min PS3 i morgen, og se hvad der sker...
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 11:44

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis der stadigvæk står 1080i i displayet i afspilleren, må det jo være fordi maskinen og fjernsynet snakker sammen, og aftaler at 1080p ikke dur.

P.S.: Jeg glemte at skrive, at det kun er på Toshiba'en, at der står '1080i' i displayet. På Samsung'en står der '1080p', når denne indstilling er valgt.

Du burde altså ikke kunne se en forskel. Men jeg vil da prøve med 1080p når jeg får min PS3 i morgen, og se hvad der sker...

Hehe - det er nok ligesom med teorien om, at hulmebien ikke kan flyve. Men ikke desto mindre har jeg set masser af humlebier flyve omkring. De er nok bare ikke selv klar over det .........

Men er der slet ikke andre Toshiba XE1-ejere end mig, som også har "set syner" i forbindelse med brugen af 1080p versus 1080i på et alm. HD-Ready TV?

Redigeret af musicus - 13-April-2007 kl. 12:27

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

... Jeg har sat min XE1 til 1080p i video output og fungere uden probs. Så kan ikke helt forstå dit problem, evt. lav en genstart af din XE1'er og derefter ændre den tilbage til 1080p, måske den hjælper.

Som flg: Setup knap/general/maintenance/initialize/sluk og tænd/format til 1080p igen.

Og det var version 1,3 du har som firmware? tjek update nedenunder initialize. 

Nu har jeg ikke haft mulighed for at teste dit forslag endnu, men ja det er version 1.3, som jeg bruger. Det var allerede installeret på maskinen, da jeg modtog den.

Står der 1080p i displayet på fronten af din afspiller? ja det gør der

Har et PX70 fuld 1080p panelopløsning? nej den har 1024x768 men modtager 1080p

Kan det ikke kun modtage signalet - og så nedskallere dette? jo det nedskralere, har leget lidt for at finde den bedste skralere og det er XE1'eren i 1080p

Mvh.

Anders

Redigeret af Mr. Anderson - 13-April-2007 kl. 15:06
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg har fået mit op at køre og det fungere perfekt, kanon billede dog er denne her Panasonic TH-42PX70 ikke så overdrevet god som alle snakker om.

Hvad syntes du ikke den er god til ? eller hvad syntes du er bedre ?

Alt med forbehold endnu, da jeg ikke har set og testet nok til at drage nogle seriøs konklusion.

Det jeg er kommet frem til er at, den ikke var så god i sort niveau i forhold til pioneer, men tilgenglæd meget farverig og skrap i billedet i forhold til andre faldskærme. Jeg mangler stadigvæk mere erfaring og vil give en bedre beskrivelse senere.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 18:13
musicus: Jeg fik hentet maskinen i dag, og for lidt siden kom jeg i tanke om at prøve det med 1080p. Den opløsning kan PX60 tilsyneladende godt acceptere Den skriver ikke hvad input-signalet er for et, ligesom med 480/576i over HDMI, men PS3en er i hvert fald overbevist om, at det er sådan et signal den smider ud. Det ser umiddelbart vurderet også fint ud med Blu-Ray.
Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 20:51

musicus: Jeg fik hentet maskinen i dag, og for lidt siden kom jeg i tanke om at prøve det med 1080p. Den opløsning kan PX60 tilsyneladende godt acceptere Den skriver ikke hvad input-signalet er for et, ligesom med 480/576i over HDMI, men PS3en er i hvert fald overbevist om, at det er sådan et signal den smider ud. Det ser umiddelbart vurderet også fint ud med Blu-Ray.

Skriver din HD-XE1 i displayet, at output er 1080p?

Ligegyldigt hvad jeg foretager mig - kan jeg kun få min til at outputte 1080i - også selv efter at have kørt initialize igen. Opløsningen er sat til 1080p, men ligefedt hjælper det.

Jeg har ingen problemer med at få blu-ray i 1080p fra min PS3 (min skærm viser inputsignalet) - så jeg helder snart til en ommer til Toshiba.

Iøvrigt kan jeg oplyse, at deres support virkelig stinker. Seneste tilbagemelding fra dem på mit problem er, at der pt. ikke findes nogen tv-skærme på markedet, der supporterer et 1080p signal - hvorfor HD-XE1 selv vælger 1080i - ja right ...
Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 20:53

... Jeg har sat min XE1 til 1080p i video output og fungere uden probs. Så kan ikke helt forstå dit problem, evt. lav en genstart af din XE1'er og derefter ændre den tilbage til 1080p, måske den hjælper.

Som flg: Setup knap/general/maintenance/initialize/sluk og tænd/format til 1080p igen.

Og det var version 1,3 du har som firmware? tjek update nedenunder initialize. 

Nu har jeg ikke haft mulighed for at teste dit forslag endnu, men ja det er version 1.3, som jeg bruger. Det var allerede installeret på maskinen, da jeg modtog den.

Står der 1080p i displayet på fronten af din afspiller? ja det gør der

Har et PX70 fuld 1080p panelopløsning? nej den har 1024x768 men modtager 1080p

Kan det ikke kun modtage signalet - og så nedskallere dette? jo det nedskralere, har leget lidt for at finde den bedste skralere og det er XE1'eren i 1080p

Mvh.

Anders

Kan du fremprovokere en 1080i opløsning, og også vå det vist på maskines display? Og så derefter igen vælge 1080i?
Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 20:55

Hvis der stadigvæk står 1080i i displayet i afspilleren, må det jo være fordi maskinen og fjernsynet snakker sammen, og aftaler at 1080p ikke dur. Du burde altså ikke kunne se en forskel.

Men jeg vil da prøve med 1080p når jeg får min PS3 i morgen, og se hvad der sker...

Hvordan kan maskinen og skærmen tale sammen, når de ikke begge har hdmi i vers. 1.3 (signalet kører gennem min Denon 2807, der kun kører hdmi vers. 1.1)?
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2007 kl. 23:14

Skriver din HD-XE1 i displayet, at output er 1080p?Ligegyldigt hvad jeg foretager mig - kan jeg kun få min til at outputte 1080i - også selv efter at have kørt initialize igen. Opløsningen er sat til 1080p, men ligefedt hjælper det.Jeg har ingen problemer med at få blu-ray i 1080p fra min PS3 (min skærm viser inputsignalet)

Nej. Min Toshiba HD-XE1 viser også "1080i" i displayet, uanset om maskinen er indstillet til 1080i eller 1080p. Og jeg ville da også selv have troet, at det var præcis det samme signal (1080i) som maskinen spyttede ud i begge tilfælde - hvis det altså ikke lige var for den lille forskel i billedet, som jeg har bemærket og beskrevet:

Et lidt 'blødere' billede ved 1080i, og et noget mere markeret billede ved 1080p.

Og TV'et siger da også '1080i' her når jeg trykket på INFO-tasten, uanset indstillingen i afspilleren. Men jeg tør stadig sværge på, at der på min afspiller er en slags signalforskel. Underligt, at du ikke kan se noget af den slags, med et fuldt HD-TV til rådighed.
Men der kan jo også være en fejl ved dit eksemplar. F.eks. havde mit første eksemplar af Samsung Blu-ray afspilleren nogen problemer med signalet fra HDMI-udgangen - den næste havde det ikke.

Redigeret af musicus - 14-April-2007 kl. 23:17

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu