Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
musicus
Guld medlem
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
|
Sendt: 14-April-2007 kl. 23:23 |
Naiera skrev:
musicus: Jeg fik hentet maskinen i dag, og for lidt siden kom jeg i tanke om at prøve det med 1080p. Den opløsning kan PX60 tilsyneladende godt acceptere Den skriver ikke hvad input-signalet er for et, ligesom med 480/576i over HDMI, men PS3en er i hvert fald overbevist om, at det er sådan et signal den smider ud. Det ser umiddelbart vurderet også fint ud med Blu-Ray. |
Tillykke med nyanskaffelsen. ![](smileys/smiley17.gif) Hvad mener du så om de to HD-formater, sat op imod hinanden?
Mit foreløbige indtryk af det er, at Blu-ray muligvis fører knebent på point - rent billedemæssigt set.
Redigeret af musicus - 14-April-2007 kl. 23:34
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 00:08 |
Nu har jeg jo ikke fået min HD-E1 endnu. Jeg er dog ikke skuffet over Blu-Ray. Talladega Nights, som skulle være en af de dårligere udgivelser, synes jeg ser rigtig godt ud (bortset fra at den er lidt underligt mørk i det), mens MI3, som er blevet rost for at være en af de bedre udgivelser, ikke ser specielt overbevisende ud
|
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 09:01 |
Naiera skrev:
Nu har jeg jo ikke fået min HD-E1 endnu. Jeg er dog ikke skuffet over Blu-Ray. Talladega Nights, som skulle være en af de dårligere udgivelser, synes jeg ser rigtig godt ud (bortset fra at den er lidt underligt mørk i det), mens MI3, som er blevet rost for at være en af de bedre udgivelser, ikke ser specielt overbevisende ud ![](smileys/smiley5.gif) |
Hmm, har selv MI-triologien (hd-dvd) og jeg tror det er en af de bedste mht. farvegengivelse af de titler jeg ejer (Prøv at se scenen ved vatikanet fx.), men den har det der "gritty" dokumentar-look. Det havde den jo også i biografversionen. . Nu glæder jeg mig til at modtage Planet Earth Complete Collection, den skulle være lige i skabet!
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Guests
Gæst
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 14:56 |
Apros skrev:
Mr. Anderson skrev:
Apros skrev:
Mr. Anderson skrev:
... Jeg har sat min XE1 til 1080p i video output og fungere uden probs. Så kan ikke helt forstå dit problem, evt. lav en genstart af din XE1'er og derefter ændre den tilbage til 1080p, måske den hjælper.
Som flg: Setup knap/general/maintenance/initialize/sluk og tænd/format til 1080p igen.
Og det var version 1,3 du har som firmware? tjek update nedenunder initialize.
|
Nu har jeg ikke haft mulighed for at teste dit forslag endnu, men ja det er version 1.3, som jeg bruger. Det var allerede installeret på maskinen, da jeg modtog den.
Står der 1080p i displayet på fronten af din afspiller? ja det gør der
Har et PX70 fuld 1080p panelopløsning? nej den har 1024x768 men modtager 1080p
Kan det ikke kun modtage signalet - og så nedskallere dette? jo det nedskralere, har leget lidt for at finde den bedste skralere og det er XE1'eren i 1080p
Mvh.
Anders
|
|
Kan du fremprovokere en 1080i opløsning, og også vå det vist på maskines display? Og så derefter igen vælge 1080i? Nope, den viser det jeg vælger.
Er det samme HDMI indgang du benytter til både BD og HDDVD? Hvis ikke så byt lige et par gange og se det an.
|
Bedre billede på BD end HDDVD?! det er nu de samme kvaliteter de ligge med da BD ikke benytter begge lag af skriven. Forskellen ligger nok i indspiller og redigering af filmen. Syntes også MI3 er lidt overskruet i kontratsen eller ligende, men stadigvæk skarpt billede. X-Men3 på BD er vildt flot lavet og naturlig i farverne ![](smileys/smiley32.gif)
|
mac6100
Ny bruger
Oprettet: 31-Maj-2006
Point: 13
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 15:34 |
slet
Redigeret af mac6100 - 15-April-2007 kl. 15:36
|