Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
morten_b
Bruger
Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
|
Sendt: 09-December-2009 kl. 14:11 |
confused skrev:
fltk : ikke den mest opløftende besked ;-)
Men når det nu udelukkende handler om at få dem til at fungere som mediecenter med dertil rettet software, og det rette codec, som f.eks understøtter CUDA som ion'en også understøtter, burde cpu'en vel holdes nogenlunde fri ?
Eller vil du helt anbefale at man holder sig langt væk fra de små maskiner ? det ville jo være synd, i og med at de ellers er ved at være i et prisleje der får folk til, seriøst at overveje mediecentre tror jeg. |
Måske lidt provokerende, men man må vælge software der virker 
Jeg har absolut ingen problemer med de "gratis" danske DVB-T kanaler i Windows Media Center på Windows 7 på en Acer Revo 3610. For mig at se tyder det på, at Mediaportal, DVBViewer mv. anvender codecs forkert.
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 09-December-2009 kl. 14:21 |
Jeg tror også jeg vil prøve med 7MC og en tuner - udelukkende for at se hvordan det spiller, men det er bestemt ikke nogen løsning, idet maskinen skal fungere som klient. Her kunne DVBViewer så være et alternativ til mediaportal.
Det kan jo også være at forskellen på en revo 3600 og en revo 3610 er afgørende for resultatet.
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
|
Sendt: 09-December-2009 kl. 14:28 |
morten_b skrev:
Jeg har absolut ingen problemer med de "gratis" danske DVB-T kanaler i Windows Media Center på Windows 7 på en Acer Revo 3610.
|
Hvis dette også gælder recording fra de nævnte kanaler må jeg sige, at jeg er rimelig imponeret. Ikke at jeg tror det har noget som helst med Windows 7 contra DVBViewer at gøre.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
|
Sendt: 09-December-2009 kl. 14:33 |
Jeg har også microsoft egen h.264 codecs til at virke fint (faktisk bedst).
Det er lyden, der er problemet, det er ude af synk (f.eks. med monogram). Som #mccenterfreak antyder, man kan ikke vælge microsofts codecs som he-aac lyd mulighed i dvbviewer.
Informatioen om den elecard codecs tyder på, der er flere udgaver af he-acc lyd, AAC-HE with LOAS/LATM.
(og dermed versioner af codecs, og nogle som er bedre bedre egnet til at synkronisere billede og lyd).
Særlig ved de små maskiner må det være særligt relevant.
Redigeret af avh - 09-December-2009 kl. 14:49
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
 |
morten_b
Bruger
|
Sendt: 09-December-2009 kl. 14:47 |
fltk skrev:
Hvis dette også gælder recording fra de nævnte kanaler må jeg sige, at jeg er rimelig imponeret. Ikke at jeg tror det har noget som helst med Windows 7 contra DVBViewer at gøre.
|
Der er ikke problemer med optagelser. Hvad skulle forskellen i øvrigt være fra live-tv til optagelser?
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
|
Sendt: 09-December-2009 kl. 15:29 |
morten_b skrev:
Der er ikke problemer med optagelser. Hvad skulle forskellen i øvrigt være fra live-tv til optagelser?
|
Der kræves mere CPU kraft ved optagelse, og det er også oftest der, at A/V sync. problemerne opstår p.g.a dropped frames. Dette ses/høres mere og mere tydeligt jo længere man kommer hen i en optagelse.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
morten_b
Bruger
|
Sendt: 09-December-2009 kl. 15:53 |
fltk skrev:
Der kræves mere CPU kraft ved optagelse, og det er også oftest der, at A/V sync. problemerne opstår p.g.a dropped frames. Dette ses/høres mere og mere tydeligt jo længere man kommer hen i en optagelse. |
Optagelse kræver CPU-kraft ved reencoding og det kan selvfølgelig give problemer som dem du nævner. Men Windows Mediacenter gemmer bare datastrømmen fra digitaltuneren (i et lidt irriterende format). Det samme gør DVBViewer og Mediaportal. Det kræver nærmest intet af computeren. Der er trods alt tale om en datarate på kun ca. 1,25MByte i sekundet for DR-HD.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 09-December-2009 kl. 18:23 |
avh skrev:
#MCenterfreak
Det er et link, der ligger i deres members area...
|
Fandt en der hedder e latmdmx.ax, og registrede den med regsvr32. Den røg fint ind. Kunne nu også vælge den i DVBViewer, men lyden dur ikke. Det er bare hakkende lyd der kommer ud 
Det her giver mig altså grå hår over hele kroppen 
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
mbw2001
Super bruger
Oprettet: 09-August-2009
Point: 463
|
Sendt: 09-December-2009 kl. 18:29 |
Bare download libfaad2 wrapper fra http://www.dvbviewer.com/members/ Kører som en drøm her. Bruger libfaad2 fra ffdshow-tryouts.
|
|
 |
Hansemand
Guld medlem
Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
|
Sendt: 09-December-2009 kl. 18:32 |
Har du prøvet libfaad2 Wrapper DirectShow Filter? Virker hos mig, dog i XP. Findes på members Section.
|
Mvh Hansemand
|
 |
confused
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
|
Sendt: 09-December-2009 kl. 22:14 |
fltk skrev:
morten_b skrev:
Jeg har absolut ingen problemer med de "gratis" danske DVB-T kanaler i Windows Media Center på Windows 7 på en Acer Revo 3610.
|
Flemming |
Jeg har lige sat 7MC op med en Terratec DVB-T tuner på min Revo 3600 - det funker sgu. Alt glider, ingen problemer med DR HD og jeg har IKKE IKKE IKKE skullet rode med de forp... codecs !
Det er længe siden jeg sidst har leget med Windows Media Center, men jeg kan godt forstå at folk falder for programmet. Man starter det, og hele opsætningen foregår så via fjernbetjeningen, og der er virkelig kræset for det intuitive og lækre interface.
Så er det bare synd, at det er så ekstremt begrænset at man føler sig puttet ind i en lydtæt gummicelle 
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 10-December-2009 kl. 00:47 |
Hansemand skrev:
Har du prøvet libfaad2 Wrapper DirectShow Filter? Virker hos mig, dog i XP. Findes på members Section. |
Ja jeg har prøvet det. Men min installation er rodet til nu, så nu hedder det forfra. Men udgangspunktet vil blive Elecard og libfaad2. Prøver i morgen. Godt jeg har Acronis (frisk win 7 på 5 minutter, i Love IT)
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |