recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HE-AAC på Popcorn A-100 mm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHE-AAC på Popcorn A-100 mm.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Emne: HE-AAC på Popcorn A-100 mm.
    Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 16:36
Har testet http://spawnweb.dk/pch/heaactest.ts og det virker fint på min A-100, men hvis jeg selv optager en ts fil fra DVB-T kommer der ingen lyd. Hvad mon problemet er? Har iøvrigt svært ved at håndtere H264 filerne på min pc'er. Det bedste resultat for mig er at lægge video og konverteret lyd i en avi. container. Det virker ok nogen gange. Gode forslag modtages
Mvh Hansemand
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Har testet http://spawnweb.dk/pch/heaactest.ts og det virker fint på min A-100, men hvis jeg selv optager en ts fil fra DVB-T kommer der ingen lyd. Hvad mon problemet er? Har iøvrigt svært ved at håndtere H264 filerne på min pc'er. Det bedste resultat for mig er at lægge video og konverteret lyd i en avi. container. Det virker ok nogen gange. Gode forslag modtages


Prøv at sammenligne Mediainfo output for heaactest.ts og den .ts som du selv laver?

Jeg har to software applikationer som kan lave HTTP streaming til PCH ud af en DVB kanal med AAC lyd (dvbstream og vlc). Den ene virker på A-100 (vlc), men den anden gør ikke (dvbstream). Jeg er ikke helt klar over hvad det skyldes...


Redigeret af JesperLund - 23-Oktober-2009 kl. 16:45
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 17:01
Det er jo mærkeligt. min egen .ts viser faktisk ingen info af betydning, hvorimod Spawn's viser en hel masse. Jeg streamer ikke til PCh'en. Jeg optager fra DvbViewer. Jeg afspiller fint med vlc. 
Mvh Hansemand
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Det er jo mærkeligt. min egen .ts viser faktisk ingen info af betydning, hvorimod Spawn's viser en hel masse. Jeg streamer ikke til PCh'en. Jeg optager fra DvbViewer. Jeg afspiller fint med vlc. 


Lyder sært. Prøv at optage 30 sekunder i Dvbviewer og upload det til sendspace.com eller lignende.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 18:42
Ok, here we go:
http://www.sendspace.com/file/y3tos1
Håber det giver mening
Mvh Hansemand
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 19:09

Ja - prøv det så vi kan kigge på den og teste.

Her er i mellemtiden en anden test fil med HE-AAC audio som spiller både på min C-200 og A-100

http://spawnweb.dk/pch/heaactest2.mp4

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 19:20

Checkede lige din fil Hansemand

Jeg kan ikke afspille den med lyd på pc'en, ikke engang med dvb-viewer eller vlc, og ingen af mine værktøjer kan remuxe den med audio.  Den spiller heller ikke med lyd på min A-100, men den spiller med lyd på min C-200



Redigeret af spawn - 23-Oktober-2009 kl. 19:35
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Checkede lige din fil Hansemand - men den kan jeg ikke få meget ud af

Jeg kan ikke afspille den med lyd nogen steder, heller ikke på pc'en, ikke engang med dvb-viewer eller vlc, og ingen af mine værktøjer kan remuxe den med audio.  


Øhh, Er der allerede nisser på spil? Jeg afspiller fint med vlc og Dvbviewer, men det er korrekt at det kniber lidt med at håndtere filerne. Tsmuxer vil ikke kendes ved h264 videoen ret tit. Yamb kan demuxe til h264 og aac fil. Det kan Dgavcindex også. Hva' f..... skal der til og hvorfor er der den forskel?
Jeg måtte på et tidspunkt installere et plugin(libfaad2 Wrapper DirectShow Filter til Dvbviewer for at høre lyden fra Canal 9. Nu tænker jeg pludselig på om du(I) overhovedet har he-aac lyd eller omvendt. Norge ser ud til at være glad for plugin'et når jeg læser Dvbviewer forum.
Mvh Hansemand
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Øhh, Er der allerede nisser på spil? Jeg afspiller fint med vlc og Dvbviewer, men det er korrekt at det kniber lidt med at håndtere filerne. Tsmuxer vil ikke kendes ved h264 videoen ret tit. Yamb kan demuxe til h264 og aac fil. Det kan Dgavcindex også. Hva' f..... skal der til og hvorfor er der den forskel?


Jeg har ingen lyd i A-100. Jeg kan afspille i VLC 1.0.2 på Linux, og VLC rapporterer korrekt at lyden er HE-AAC (AAC med SBR udvidelse) i 48 Khz.

Men jeg tror at Dvbviewer laver fejl i transport stream'en, som VLC blot er i stand til at omgå (VLC er kendt for at være robust). MediaInfo for audio streamen svarer ikke til den transport stream fra Canal9 som jeg selv lavede; der mangler noget. Desuden får jeg forskellig information med to forskellige versioner af MediaInfo.
 
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ja - prøv det så vi kan kigge på den og teste.

Her er i mellemtiden en anden test fil med HE-AAC audio som spiller både på min C-200 og A-100

http://spawnweb.dk/pch/heaactest2.mp4



DVB i 720x320?? Hvor finder man det?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

Øhh, Er der allerede nisser på spil? Jeg afspiller fint med vlc og Dvbviewer, men det er korrekt at det kniber lidt med at håndtere filerne. Tsmuxer vil ikke kendes ved h264 videoen ret tit. Yamb kan demuxe til h264 og aac fil. Det kan Dgavcindex også. Hva' f..... skal der til og hvorfor er der den forskel?


Jeg har ingen lyd i A-100. Jeg kan afspille i VLC 1.0.2 på Linux, og VLC rapporterer korrekt at lyden er HE-AAC (AAC med SBR udvidelse) i 48 Khz.

Men jeg tror at Dvbviewer laver fejl i transport stream'en, som VLC blot er i stand til at omgå (VLC er kendt for at være robust). MediaInfo for audio streamen svarer ikke til den transport stream fra Canal9 som jeg selv lavede; der mangler noget. Desuden får jeg forskellig information med to forskellige versioner af MediaInfo.
 

Hvilken version dvbviewer og mediainfo hos dig/I? Her er det 4.2.1.0 og mediainfo 0.7.7.8. Hvad er dit/jeres gæt angående Dvbviewer fejl. Hvordan kan det være at jeg skulle installere det omtalte plugin for at få lyd? Har I andre også installeret dette plugin fra Dvbviewer download sektion eller kører I med Dvbviewer's egne filtre?
Mvh Hansemand
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2009 kl. 21:18

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:



DVB i 720x320?? Hvor finder man det?

Ingen steder - det er en encodning jeg selv har lavet med HE-AAC audio.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu