Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
meta
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2007
Sted: 5300 Kerteminde
Status: Offline
Point: 1564
|
Emne: Hele beløbet hæves - leverer kun delvis!? Sendt: 15-September-2008 kl. 18:48 |
Hej
Jeg har på nettet bestilt 3 varer til en samlet pris af knapt 300,- incl 79,- kr i fragt - ved et dansk firma.
Efter 1½ måneds ventetid (varerne er ikke på lager) får jeg endelig en mail, at alle mine varer er afsendt. Stor er derfor min overraskelse, da pakken kun indeholder den mindste vare - til en værdi af under 30,- kr.
Endnu større øjne får jeg, da jeg kan se, at hele ordrebeløbet er hævet på min konto!
Har skrevet til firmaet, som hævder, at deres system ikke kan håndtere en delvis betaling af en delvis levering...!!
Men er deres fremgangsmåde overhovedet lovlig?
Og hvordan står jeg, hvis de (mod deres egen forventning - naturligvis) ikke kan levere de resterende varer? Ender jeg så med at betale mere end 100,- kr (incl fragt) for en vare, der har en værdi på knapt 30,- kr??
|
+ 70 positive handler!
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
meta
Guld medlem
|
Sendt: 15-September-2008 kl. 18:52 |
Vil lige tilføje, at den leverede vare, med lethed kunne være sendt i en kuvert til 5,50 i porto!!
|
+ 70 positive handler!
|
PSSO
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2006
Sted: Denmark
Point: 615
|
Sendt: 15-September-2008 kl. 22:35 |
Dette skulle vel ikke være dvdstrax.dk - de benytter nemlig sammme betalings "model"
|
mvh PSSO
|
Klausens
Bruger
Oprettet: 09-August-2007
Point: 160
|
Sendt: 15-September-2008 kl. 23:09 |
Coolshop.dk hæver kun når alle varer er leveret... Bestilte 2 spil, til en 800,- Det første kom efter 2 dage, og der sidste kom efter 2 uger, hvorefter de hævede det fulde beløb... Det burde det andet firma også gøre
|
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 15-September-2008 kl. 23:14 |
meta skrev:
Vil lige tilføje, at den leverede vare, med lethed kunne være sendt i en kuvert til 5,50 i porto!! |
Firmaer foretrækker ofte pakker, fordi de kan spores (track & trace).
Der forsvinder så mange ting imellem butik og kunde, og er det sendt som brev er det bare "bad luck" for firmaet.
Udover tabet for butikken, så kan de heller ikke se om kunden rent faktisk har fået varen. Det er anderledes med pakker, hvor sporingen afslører hvor i systemet at den blev tabt (hvis den blev tabt).
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 15-September-2008 kl. 23:36 |
Kan tilføje at proshop også først hæver når alle varer er leveret.. så er det ikke mere undtagelsen i dit uheldige tilfælde?
Du skulle måske sætte navn på, bare så vi andre ved hvornår vi ikke bør handle hos dem. det er ikke forkert..
|
meta
Guld medlem
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 08:26 |
pendec skrev:
Kan tilføje at proshop også først hæver når alle varer er leveret.. så er det ikke mere undtagelsen i dit uheldige tilfælde?
Du skulle måske sætte navn på, bare så vi andre ved hvornår vi ikke bør handle hos dem. det er ikke forkert..
|
Det er netop Proshop, som jeg handlet med. Har dem mistænkt for at ville tørre mig gevaldigt! Ordren står som færdigbehandlet, men jeg har som sagt kun fået leveret for 28,- Følgesedlen er dog korrekt
|
+ 70 positive handler!
|
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 08:40 |
meta skrev:
pendec skrev:
|
Det er netop Proshop, som jeg handlet med. Har dem mistænkt for at ville tørre mig gevaldigt! Ordren står som færdigbehandlet, men jeg har som sagt kun fået leveret for 28,- Følgesedlen er dog korrekt
|
Sjovt.. jeg mangler min ene vare og det er da 5 dage siden nu, og de har stadig ikke trukket for de "mange" penge de har sendt for.. Nå, men det er altså ikke tilfældet her, de har ikke trukket betaling..
I mit filfælde lå der også en seddel i den ene kasse at varen var i restordre? har du også set sådanne en? for måske har distributøren snydt proshop?
|
thor-thor
Guld medlem
Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1924
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 11:04 |
Tror nu godt du kan stole på Proshop. De får generelt god omtale, har selv handlet der et par gange uden problemer, har også brugt deres kundeservice, der virkede fint.
Eventuelt kan du få din bank til at tilbageføre betalingen, hvis du ikke stoler på Proshop. Men jeg ville ringe til kundeservice, de plejer at være ganske fornuftige at tale med.
Redigeret af thor-thor - 16-September-2008 kl. 11:06
|
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 15:02 |
Ups.
Nu laver Proshop lige præcis samme fejl for mig... de påstår hårdnakket at alle pakker er sendt og modtaget...
og eftersom de er deres distributør som sender for dem .. "tror de" at alt er leveret..
Proshop har ikke styr på deres logistik... Så derfor hæver de pengene.
De har lige bildt mig ind at alt er modtaget, så det viser tydeligt en fejl i deres distributions kæde..Så kan kun give dig ret.. Proshop er ikke bedre..
Fejl eller ikke fejl fra deres side.. det er proshop som har ansvaret..
Nu har jeg følgeseddel med "restordre" info på, så den skal de selv æde og måske lære af.
update, Proshop har erkendt problemet de har her, og de mener alle distibutører er informeret om de ikke må del levere.. så pakke registreres som sendt, det er jo så ikke sandt.
Nå.. men de har altså gjort præcis det samme og trukket penge før levering af alle varer.
Redigeret af pendec - 16-September-2008 kl. 15:08
|
meta
Guld medlem
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 18:13 |
thor-thor skrev:
Tror nu godt du kan stole på Proshop. De får generelt god omtale, har selv handlet der et par gange uden problemer, har også brugt deres kundeservice, der virkede fint.
Eventuelt kan du få din bank til at tilbageføre betalingen, hvis du ikke stoler på Proshop. Men jeg ville ringe til kundeservice, de plejer at være ganske fornuftige at tale med. |
Det er jo en rigtig dårlig løsning for mig, idet jeg så netop kommer af med over 100 kr for en vare, der reelt koster 28....!! Så jeg vælger at tro på, at de kan levere de resterende varer - men jeg har ikke tænkt mig at handle med dem igen - eller anbefale dem til andre! Synes det er en dårlig behandling man får ![](smileys/smiley7.gif)
Har desuden kontakt med deres såkaldte "kundeservice" pr mail, men får bare en sludder for en sladder og de undlader at forholde sig til mine meget konkrete spørgsmål!
Redigeret af meta - 16-September-2008 kl. 18:15
|
+ 70 positive handler!
|
meta
Guld medlem
|
Sendt: 16-September-2008 kl. 18:17 |
pendec skrev:
update, Proshop har erkendt problemet de har her, og de mener alle distibutører er informeret om de ikke må del levere.. så pakke registreres som sendt, det er jo så ikke sandt.
Nå.. men de har altså gjort præcis det samme og trukket penge før levering af alle varer. |
Står din ordre også som færdigbehandlet inde på deres side?
|
+ 70 positive handler!
|