Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Boffer24
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
|
Sendt: 15-August-2011 kl. 14:42 |
Jeg har en projektor "pakke" til salg hvis det har interesse? Der følger også et 82" Stewart 130 G3 fastrammelærred med gratis. Det har en gennemsigtig plet på midten som kan ses fra en skæv vinkel. Jeg købte det brugt og fik selvfølgelig ikke pakket det ud før han var kørt Så her der får du Chief beslag, CSN custom powerkabel og 10 m Supra HDMI Og selvfølge Samsung SP-A800B projektoren som er en konge projektor. 8000 kr afhentet i Valby
|
|
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 15-August-2011 kl. 17:26 |
lad være med at lave et lærred selv - der er løbende brugte rammelærreder til salg herinde til fornuftige penge. Jeg købte selv mit Lissau 90" til kr 2000. Jeg har ikke oplevet nogen hjemmelavede lærreder, der var lige så gode.
Og ja 15000 er ikke mange penge, hvis man går efter nyt, men der er altså sommetider gode tilbud at finde, hvis du holder øje med køb og salg herinde. Godt nok er du ikke oppe og køre inden for 14 dage, men har du tålmodighed, så dukker "guldet op"
|
|
dantheman
Junior bruger
Oprettet: 12-August-2011
Sted: Danmark
Point: 25
|
Sendt: 15-August-2011 kl. 20:58 |
Tak drenge og piger for godt input ja ja, jeg har set dem der bruger 100k +, 15k er også penge :)
Benq w1100 til 7500,- Ramme lærred til 2500,- og så 5000 til lyd,-
Det skal nok komme til at spille, og tak for rådet med at kigge efter godt tilbud.
|
|
Jonas_h
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
|
Sendt: 15-August-2011 kl. 21:04 |
Selvfølgelig kommer dte til at spille - og når du smider det i dedikeret kælderrum skal det nok blive fedt! Jeg er misundelig :) Til lyd, ville jeg se om jeg kunne finde nogle JBL SVA 1500 højttalere brugt. De kan ofte fåes billigt, og gør det helt utroligt til film. Efter min mening, spiller de røven ud af bukserne på M&K højttalere f.eks. De er dog ikke så pæne, så hvis du værdsætter design, så skal du nok finde noget andet.
|
|
bleze
Super bruger
Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
|
Sendt: 15-August-2011 kl. 23:26 |
Med det budget ville jeg starte med at male væg hvid og så spare op til et ordenligt lærred. Brug pengene på bedre lyd til at starte med
|
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
|
cgmand
Guld medlem
Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
|
Sendt: 16-August-2011 kl. 10:22 |
Hvis du har en plan væg du kan male hvid til at starte med så vent lidt med lærredet og køb en receiver i stedet.. men ellers er der et 108" Lissau Plano lærred på den blå til 2500kr..
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|
dantheman
Junior bruger
Oprettet: 12-August-2011
Sted: Danmark
Point: 25
|
Sendt: 16-August-2011 kl. 11:18 |
Super mange tak for godt input. Vedr. Reciever har jeg kigget på: Denon AVR-1612 og Pioneer vsx-921-k Reciever begge til 2995,-
Pioneer har airplay hvilket er lækkert, men det er jo lyden der er den vigtige.
Redigeret af dantheman - 16-August-2011 kl. 11:32
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 16-August-2011 kl. 11:31 |
Jeg har et godt øje til Samsung SPA-600 projektoren, uden at jeg har set den så ville jeg personligt købe den hvis det skal være rigtigt billigt... Det virker lidt som et overset produkt.
|
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 17-August-2011 kl. 09:05 |
Otto J skrev:
Jeg har et godt øje til Samsung SPA-600 projektoren, uden at jeg har set den så ville jeg personligt købe den hvis det skal være rigtigt billigt... Det virker lidt som et overset produkt. |
Hvad er det I ved Samsung kan som andre ikke kan, for jeg har da ikke rigtig set nogen test hvor de får topanmeldelse ?
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 17-August-2011 kl. 11:07 |
Hans j skrev:
Hvad er det I ved Samsung kan som andre ikke kan, for jeg har da ikke rigtig set nogen test hvor de får topanmeldelse ?
|
Nu VED jeg ikke noget konkret om SPA-600 modellen eftersom jeg ikke har set den, men det drejer sig lidt om at læse mellem linierne på anmeldelserne - de anmeldelser jeg har set har taget udgangspunkt i at projektoren koster 1800 dollars, næsten dobbelt op af de billige BenQ/Optoma osv. Men priserne i praksis er meget langt nede på samsung'en, den fås for 6300,- på danske websites. Men ja, nogle anmeldere lægger ikke så meget vægt på farveægthed som jeg gør. Eksempelvis har jeg set et par anmeldere kritisere at farverne er "matte" på den, selvom målinger siger at de er præcist hvor de skal være. Samsung SPA 800 og 900 er designet af Joe Kane, til at levere korrekte farver og meget skarpt billede. De benyttes i flere film- og tv-studier som reference. Baraka er eksempelvis mastered på en SPA 900. SPA 600 er ikke som sådan JKP certificeret, men er designet på baggrund af en SPA 800, blot med billigere optik, ingen lens shift, og en 0,65" chip i stedet for 0,95" chip. Men eksempelvis samme 5x farvehjul, hvilket er usædvanligt i sub-10k klassen. Jeg forventer absolut ikke at SPA 600 er en high-end projektor, men de andre i det prisleje er altså ikke noget at råbe hurra for. Så ved jeg godt at man kan diskutere om den almindelige forbruger vil forstå hvad det gode ved disse projektorer er, når nu anmelderne heller ikke gør, men faktum er at en SPA 900 (som ikke produceres længere) er den bedste projektor jeg har set, på alt andet end ultimativt sort-niveau, for under 100k. På trods af at nogle anmeldere er lunkne. For 6300 kan jeg godt leve med at få high-end farvegengivelse, og så affinde mig med at f.eks. kontrasten er gennemsnitlig. På de andre i dét prisleje er det HELE gennemsnitligt, i bedste fald. Jeg er bestemt overbevist om at eks. JVC X3 giver en bedre helhedsoplevelse, men forventningerne skal jo nu engang stilles anderledes til en projektor i 6-7000,-s klassen.
|
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 17-August-2011 kl. 12:00 |
Otto J skrev:
Hans j skrev:
|
Nu VED jeg ikke noget konkret om SPA-600 modellen eftersom jeg ikke har set den, men det drejer sig lidt om at læse mellem linierne på anmeldelserne - de anmeldelser jeg har set har taget udgangspunkt i at projektoren koster 1800 dollars, næsten dobbelt op af de billige BenQ/Optoma osv. Men priserne i praksis er meget langt nede på samsung'en, den fås for 6300,- på danske websites.
Men ja, nogle anmeldere lægger ikke så meget vægt på farveægthed som jeg gør. Eksempelvis har jeg set et par anmeldere kritisere at farverne er "matte" på den, selvom målinger siger at de er præcist hvor de skal være. Samsung SPA 800 og 900 er designet af Joe Kane, til at levere korrekte farver og meget skarpt billede. De benyttes i flere film- og tv-studier som reference. Baraka er eksempelvis mastered på en SPA 900. SPA 600 er ikke som sådan JKP certificeret, men er designet på baggrund af en SPA 800, blot med billigere optik, ingen lens shift, og en 0,65" chip i stedet for 0,95" chip. Men eksempelvis samme 5x farvehjul, hvilket er usædvanligt i sub-10k klassen. Jeg forventer absolut ikke at SPA 600 er en high-end projektor, men de andre i det prisleje er altså ikke noget at råbe hurra for.
Så ved jeg godt at man kan diskutere om den almindelige forbruger vil forstå hvad det gode ved disse projektorer er, når nu anmelderne heller ikke gør, men faktum er at en SPA 900 (som ikke produceres længere) er den bedste projektor jeg har set, på alt andet end ultimativt sort-niveau, for under 100k. På trods af at nogle anmeldere er lunkne.
For 6300 kan jeg godt leve med at få high-end farvegengivelse, og så affinde mig med at f.eks. kontrasten er gennemsnitlig. På de andre i dét prisleje er det HELE gennemsnitligt, i bedste fald.
Jeg er bestemt overbevist om at eks. JVC X3 giver en bedre helhedsoplevelse, men forventningerne skal jo nu engang stilles anderledes til en projektor i 6-7000,-s klassen.
|
Jeg takker, det er sådanne betragtninger som ofte mangler, jeg har selv haft kig på denne projektor, måske 800´eren også kan komme på tale .
|
|
B-CLG
Guld medlem
Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
|
Sendt: 17-August-2011 kl. 12:16 |
Husk også lige en dykpumpe, så du er klar, hvis vandet kommer /B
|
|