recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Herreklubben Færdig arbejd´
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Herreklubben Færdig arbejd´

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Lidt mere fræser arbejde i form af væg paneler. 
Jeg kunne også bare have købt en sporplade, men det kan jo ikke altid betale sig og springe over hvor gærdet er lavest. Synes nu også denne løsning bliver blev rimelig tilfredsstillende selv om det var lidt hårdt.
 
Eller ha' købt fyr rustikbrædder Wink
Ja det havde også været en mulighed, men selv gjort er velgjort. 
Har fræset med et fræsejern der er helt rund i bunden så det bliver lidt specielt og kommer forhåbenligt til at se lidt mere snedker agtigt ud end hvis det havde været sporplader og rustikbrædder.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Det er fedt med sådan en hyggestue. Gennemført tema :) jeg havde faktisk meget lignende planer for min kælderbio, men det blev for stort håndværksmæssigt.
Glæder mig til at se dit færdige resultat.
Ja jeg håber og tror det bliver fedt, det er ihvertfald en gammel drøm der skal prøves af nu.

Men ja det er et pænt stort stykke arbejde, både med alle de ting der skal bygges, planlægges, måles op og købes ind af lidt speciale gamle møbler og ting. Helt sikkert mit største byggeprojekt til dato.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Nej tilbringer det meste af dagen bag et tastatur som webdesigner Smile Så er lidt på ude bane.

Hvilket jo så faktisk bare gøre det endnu mere imponerende..
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2013 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Nej tilbringer det meste af dagen bag et tastatur som webdesigner Smile Så er lidt på ude bane.

Hvilket jo så faktisk bare gøre det endnu mere imponerende..
Ja nu må vi se Wink
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Michael404 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael404 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 07:23
Thumbs up, for en anderledes ide. Det ill. billede ser fedt ud på sin egen måde.
-Michael404 @ Trefor-Waoo 40/40 Net - Stor Viasat Pakke - Viaplay - Netflix - WDTV m. 1.12.14_WDLXTV -
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 09:12
Bare være OBS på at steder hvor man har skåret, fræst osv i MDF normalt vil suge mere end de glatte sider fra fabrikken.
Angående profilbrædder så er de også lidt besværlige hvis de skal males, for du skal være sikker på at få behandlet alle knaster så de ikke med årene begynder at give misfarvninger igennem malingen. Desuden har jeg også nogle gange set at profilbrædder med årene giver sig lidt uafhængigt af hinanden med tiden hvilket kan give revner i malingen og blottet træ.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Bare være OBS på at steder hvor man har skåret, fræst osv i MDF normalt vil suge mere end de glatte sider fra fabrikken.
Angående profilbrædder så er de også lidt besværlige hvis de skal males, for du skal være sikker på at få behandlet alle knaster så de ikke med årene begynder at give misfarvninger igennem malingen. Desuden har jeg også nogle gange set at profilbrædder med årene giver sig lidt uafhængigt af hinanden med tiden hvilket kan give revner i malingen og blottet træ.
Ja de bliver sikkert lidt trælse at male fordi man skal med pensel i alle riller og sikker også mange gange. Og at male er ikke lige min livret Smile
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2013 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Aim Aim skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Bare være OBS på at steder hvor man har skåret, fræst osv i MDF normalt vil suge mere end de glatte sider fra fabrikken.
Angående profilbrædder så er de også lidt besværlige hvis de skal males, for du skal være sikker på at få behandlet alle knaster så de ikke med årene begynder at give misfarvninger igennem malingen. Desuden har jeg også nogle gange set at profilbrædder med årene giver sig lidt uafhængigt af hinanden med tiden hvilket kan give revner i malingen og blottet træ.
Ja de bliver sikkert lidt trælse at male fordi man skal med pensel i alle riller og sikker også mange gange. Og at male er ikke lige min livret Smile
Sprøjtmal dem!
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 19:24

Så skete der lidt mere i projektet.


Bagvæggen er næsten bygget færdig, der mangler lidt lister og der skal skæres ud til projektor. Ved dog ikke helt hvilken projektor jeg køber men regner det bliver en Sony vpl-hw30.


Så har jeg fået lavet min egen el-pejs, den blev lidt lava agtig men bliver nok mere realistisk når der kommer et par halv afbrændte brændestykker oven på.


Sidst har jeg næsten færdig gjort et gitter der skal sidde foran projektoren, bare lige for at dække lidt af for den rent syns mæssigt.


Næste opgave er at lave selve pejsen, eller det som skal ligne en pejs ;-)


Den næsten færdige væg. Mangler lidt hist om her puls den helt store omgang som tapetsering og maling.



Min DIY elpejs. Ser lidt lava agtig ud men ellers er jeg ok tilfreds med den. Skal nogle halv afbrændte brænde stykker ovnen på.



Gitter til projektor hul. Skal lige laves i højre side så mønsteret bliver det samme som i venstre side. Så skal den selvfølgelig slibes og males.




Redigeret af Aim - 10-Februar-2013 kl. 19:26
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 19:33
Sikken kreativitet! Ser ret realistisk ud med ild i lava :-O
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 19:47
Cool, du ha ret det ligner lava, men som du soger et par halvbrændte brændstykker oven på, så bliver det sikkert fedt.
Kunne være man skulle lave noget til den yngste knægt.
Har du sat ild til det for at få det til at se sådan ud og hvad kostede det at lave (hvilken lyskæde/farve)?
 
Skal der farvet glas i det der gitter (sådan lidt i den der oldschool stil) ?


Redigeret af Hans j - 10-Februar-2013 kl. 19:48
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Cool, du ha ret det ligner lava, men som du soger et par halvbrændte brændstykker oven på, så bliver det sikkert fedt.
Kunne være man skulle lave noget til den yngste knægt.
Har du sat ild til det for at få det til at se sådan ud og hvad kostede det at lave (hvilken lyskæde/farve)?
 
Skal der farvet glas i det der gitter (sådan lidt i den der oldschool stil) ?
Lyskæden var bare en hvid kæde (udendørs) som jeg har tapet 3 forskellige orange cellofan (fra Quality street chokolade blanding) over pærene. Kæden blev lagt på en træplade og overspøjtet med fugeskum.
Da jeg var lidt utålmodig ville jeg lige prøve at spray male lidt på bagsiden for at se hvordan det blev. Så opdaget jeg at malingen ætsets skummet, hvilket jeg synes gave en meget fed effekt så jeg forsatte malingen. Så for at få effekten skal der males på skummet inden den er tør.
Pris: 
Lyskæde med 50 pærer.  180,- sirius tech line. (Kan sikkert også laves med en billigere, brugte den fordi en havde nogle pærer der blikker, så jeg håbet det kunne give sådan en ulmene effekt, men det ses ikke rigtig.
Fugeskum 25,-
Quality street 80,- (men så var der jo også lidt guf til aften kaffen)
Spray maling sort og hvid 60,-

Nej der skal ikke glas i selvom det egenligt var en fed ide du kom med, men projektoren skal jo også have lidt luft. Har i forvejen tænkt mig at smide to blæsere ind til den som blæser ud af for at sikre den ikke får det for varmt.


Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu