recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Åhh nej - nu også nedtælling??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Åhh nej - nu også nedtælling??

Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Kære Lars,

lad dig ikke skræmme af "brok-hovederne". Smile

Jeg har med stor interesseret fulgt de seneste apple-nyheder. 

Jeg har ikke læst noget om android, da det ikke har min interesse ! Det springer jeg over, uden kommentarer. 

Hvordan undgår du at læse om/se nedtælling til den næste Android release?

"Kan du se pointen nu?"

Hvorfor gør de brugere, der ikke har interesse i Apple - nyheder, ikke det samme ??? Jeg er dybt forundret over de reaktioner (der nærmer sig væmmelse), der blotlægges her i tråden. 

Det kaldes ytringsfrihed og i det her tilfælde, fordi det er lidt mere afslappede forhold, så hedder det meningstilkendegivelse. Begge dele væmmes du åbenbart ved, og det er da beklagligt nok i sig selv. Eller har jeg misforstået noget her?

Læs og kommenter dog det der har jeres interesse, og lad vi andre følge med i de nyheder,  der interesserer os !

Vi skal lige finde de andre ting der interessere os i mængde af Apple nyheder Wink
(Det var en joke, men giver en lille ide om, hvad det er der forgår). 

Kunne være emner som Apple-produkter eller Panasonic Plasma nyheder.

Ingen af delene tak! Bare for at være på tværs på den rigtige måde LOL

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ja, og havde du valgt ikke at lave 10 nyhedsartikler ud af to reelle nyheder, ville listen have været 2 ud af 10, med Apple-relation. Så, hvad er din pointe?
Hvis du laver endnu flere Apple-nyheds-artikler, vil du se mønstret gentage sig...

Ja, Apple-nyhederne er så meget mere læste end noget andet, at emnerne kan tåle at blive delt over mange artikler, og fortsat hver især trække flere læsere end de øvrige nyheder.

Eller så er det fordi æble-folket er så tungnemme, så de skal læse det samme i flere forskellige artikler Wink

Beklager meget, hvis nogen føler sig stødt, men jeg finder det ærligt til lidt underligt, at man nærmest forsøger at argumenterer imod et faktum. I stedet for som Lars skriver, bare forhold sig til, at størestedelen åbenbart synes det er er uhyre interessant at læse om og se frem til et event der handler om... ingenting! Og hvis støreste nyhed var, at dimsen ikke havde fået et navn. Altså, igen ingenting.

Ha en fortsat god aften. Nu er min slut for i dag. Og nej Otto, jeg hiver ikke min tablet frem og skriver videre. Den er alt for besværlig LOL
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 19:15
Kandersen: yes det har du absolut misforstået; det er nogen af dine allierede der udtrykker "væmmelse" over antallet/ indholdet af Apple-relateret indhold...

Ytringsfrihed er natuligvis altid på sin plads, men jeg skriver jo ikke til Ekstra Bladet for at udtrykke harme over at der er for meget "sexstof"...
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Point: 824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af wigant wigant skrev:

Nu kan det jo være lidt svært at sortere i nyhedsværdien når det præsenteres live. Der var jo ingen som på forhånd kunne sige med 100% sikkerhed hvad der ville ske.
Det samme sker ved med en evt. Galaxy III. 

Jada, og det samme sker med kineser tablettet, ikk? Der kommer også nedtælling på.. Hmm, okay, sarkasme, men jeg tror godt du forstår meningen. Det er jo ikke selve live eventet, men derimod hele cirkuset op til, som efter min mening var et Apple cirkus stunt, præcis som de plejer.

Set i bakspejlet er det altid nemt at være bagklog, (er jeg rigtig god til), der må man så erkende, at det var et totalt flop. Den støreste nyhed (udtalt af medie folk) var, at dimsen ikke havde fået et navn! Dette kan man ikke klandre Recordere for, men det fortæller lidt om, netop hvordan disse ting ligesom skal tages som det de er. Rygter som ikke behøver fylde alverdens sider og aviser i flere uger op til. Når der så er noget konkret, så vejer man indholdet op imod hvor kraftigt det skal lanceres. Det er/bør være vurderinger som medierne burde være rigtig gode til. Det er jo ligesom deres kerne produkt.

Hvis du lige retter "man" til "jeg", og så ellers ikke går ud fra at fordi du mener noget, så er det sandheden, så er du rigtigt på den Wink

iPad 3 (eller hvad de nu vil kalde den) var præcis som jeg havde forventet. Præcis som alle rygterne havde regnet med. Den har fået det bedste display på markedet, ligesom Apple gjorde med iPhone 4 i sin tid. Hurtigere processor/GPU, bedre kamera, opdaterede programmer osv. - helt som jeg havde forventet. Jeg skal ikke kunne sige hvad andre havde regnet med, men den er præcis som jeg gik ud fra og er en naturlig udvikling af iPad'en og er igen foran alle de andre (pga. displayet og softwaren - og selvfølgelig programudbudet), som den har været siden den første iPad kom.

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vanderlay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Kandersen: Helt ærligt - hvorfor har "Breaking News" sidst rent faktisk været breaking news?

At breaking news ikke er breaking news, bliver da ikke bedre af at forsøge gøre det til breaking news en ekstra gang så.

Så hvad er din pointe her?

At det er sådan nyheder fungerer. Det har intet med Apple at gøre
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Dagen i går blev eksempelvis den mest besøgte dag på recordere.dk - nogensinde!

Super, tillykke :-)
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

iPad'en og er igen foran alle de andre (pga. displayet og softwaren - og selvfølgelig programudbudet), som den har været siden den første iPad kom.

iPad foran de andre? - jo, det er sidste nye skrig, så selvfølgelig er den bedre. Problemet er imidlertid at alle Apple's konkurrenter ånder Apple i nakken, selv med denne opdatering. Om 1 måned er der Android tablets med en sammenlignelig opløsning, hvormed Apples forspring er tilintetgjort. Hvorfor spørger du? - jo, fordi rent softwaremæssigt er både Android og Windows platformene ved at få seriøst vind i sejlene. Der var en gang hvor Apple var LANGT foran konkurrenterne, men sådan er det ikke længere.. eller.. vent.. det eneste sted de er langt foran alle andre er åndsvage patentkrige og påståen om at have opfundet alt.

Dermed ikke sagt Apple er et dårligt produkt, tværtimod.. men at sammenligne tablets er efterhånden blevet en omgang fanboy-snak. Man kan sige at det er som at vælge mellem en Ferrari, som har et fastslået brand (Apple), en Nissan GTR (Android), som i standardkostume er et billigt alternativ som ved mods/tuning (Custom roms) kan outperforme Ferrari uden sved på panden og en Lamborghini (Windows platformen). Alle er ganske fine, men de appellerer til hver sin kundekreds.

Jeg synes dog kandersen har ret i at Apple er overeksponeret på siden. Jeg synes det er lige så spænnende at se hvad Apple har i gemmerne, men jeg synes dækningen er overhypet. Jeg vil meget gerne høre om muligheden for at sortere visse nyheder fra min forside så jeg undgår 7 artikler om iPad, iPhone mm.. og det gælder lige så meget når det er Panasonic/Sony/Samsung tv. Jeg vil gerne læse reelle nyheder, men ikke gisninger og rygter om kommende produkter. Havde jeg lyst til at bruge min tid på det sladderjournalistik, så havde jeg købt et Se & Hør i den lokale 7-11.. 
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af wigant wigant skrev:

Nu kan det jo være lidt svært at sortere i nyhedsværdien når det præsenteres live. Der var jo ingen som på forhånd kunne sige med 100% sikkerhed hvad der ville ske.
Det samme sker ved med en evt. Galaxy III. 

Samsung går næppe ud en uge i forvejen og siger: "Dette og dette er nyt, og dette er der intet ved.
Vi siger i øvrigt det samme på vores live pressemøde, så se endelig med der også."

Lige mine ord.
Hvis nogen skal bebrejdes, så må det være producenten, men de er selvfølgelig interesserede i at "hyper" deres produkt mest muligt & den ros må man give Apple: Det er de rigtigt gode til.

/Claus
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2012 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

iPad'en og er igen foran alle de andre (pga. displayet og softwaren - og selvfølgelig programudbudet), som den har været siden den første iPad kom.

iPad foran de andre? - jo, det er sidste nye skrig, så selvfølgelig er den bedre. Problemet er imidlertid at alle Apple's konkurrenter ånder Apple i nakken, selv med denne opdatering. Om 1 måned er der Android tablets med en sammenlignelig opløsning, hvormed Apples forspring er tilintetgjort. Hvorfor spørger du? - jo, fordi rent softwaremæssigt er både Android og Windows platformene ved at få seriøst vind i sejlene. Der var en gang hvor Apple var LANGT foran konkurrenterne, men sådan er det ikke længere.. eller.. vent.. det eneste sted de er langt foran alle andre er åndsvage patentkrige og påståen om at have opfundet alt.

Dermed ikke sagt Apple er et dårligt produkt, tværtimod.. men at sammenligne tablets er efterhånden blevet en omgang fanboy-snak. Man kan sige at det er som at vælge mellem en Ferrari, som har et fastslået brand (Apple), en Nissan GTR (Android), som i standardkostume er et billigt alternativ som ved mods/tuning (Custom roms) kan outperforme Ferrari uden sved på panden og en Lamborghini (Windows platformen). Alle er ganske fine, men de appellerer til hver sin kundekreds.

Jeg synes dog kandersen har ret i at Apple er overeksponeret på siden. Jeg synes det er lige så spænnende at se hvad Apple har i gemmerne, men jeg synes dækningen er overhypet. Jeg vil meget gerne høre om muligheden for at sortere visse nyheder fra min forside så jeg undgår 7 artikler om iPad, iPhone mm.. og det gælder lige så meget når det er Panasonic/Sony/Samsung tv. Jeg vil gerne læse reelle nyheder, men ikke gisninger og rygter om kommende produkter. Havde jeg lyst til at bruge min tid på det sladderjournalistik, så havde jeg købt et Se & Hør i den lokale 7-11.. 

"Om en måned" etc etc. Indtil et produkt kan købes er det vaporware. Selvfølgelig er konkurrencen hård men hvor mange gange har vi efterhånden ikke hørt om den kommende "iPad dræber"...
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 07:43
Mange gange, men hvor ofte har det ikke også været sandt? - Apple har ikke rykket sig væsentligt det sidste år, men det har konkurrenterne derimod.  Hvad er forspringet egentlig mellem den nye Apple ipad og Asus Transformer Prime? - skærmoplsningen og et lidt bedre udvalg af aps?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 12:35

Kandersen: yes det har du absolut misforstået; det er nogen af dine allierede der udtrykker "væmmelse" over antallet/ indholdet af Apple-relateret indhold...

Væmmelse, naah vil jeg nu ikke sige. Men at recordere og mange andre medier er røget med på Apples totalt overskruet medie cirkus stunt, og det deraf automatisk fjerner noget fokus (uden at jeg skal kunne give et specifikt eksempel). Ja, der kan man som læser måske godt ønske sig en noget anden form for medie-dækning, eller en mere ligeligt fordelt.

Ytringsfrihed er natuligvis altid på sin plads, men jeg skriver jo ikke til Ekstra Bladet for at udtrykke harme over at der er for meget "sexstof"...

Næ, hvorfor skulle du også det, når du synes det er okay? Wink
Spørg til side. Det handler ikke om at give udtryk for sin harme. Det handler om at gøre opmærksom på sin mening, så modtageren evt. kan blive klar over det. EB fjerner sandsynligvis ikke mængden af sexstof, bare fordi du siger det, da en hulens masse andre sandsynligvis nyder det, plus at det giver sandsynligvis en masse penge i kassen til EB. Men hvis modtagerne efterhånden begynder at falde fra, så bliver EB tvunget til at se på deres fordeling. Præcis ligesom Lars gør og giver udtryk for. Så længe han er glad og tilfreds med den mængde der interessere sig for Apple nyheder, og han kan se det er gavnligt for siden, så SKAL han sige som han gør.

Og han SKAL ignorerer mig og de 5-6 andre som har givet udtryk her. Men når/hvis de 5-6 stykker ændre sig til 5-000 - 6.000, så skal han omvendt reagere, (og også gerne før det punkt). Den mulighed har han kun ved, at enten folk giver deres mening til kende, eller han vågner en dag og ser at antallet af besøgende er faldet drastisk. Sidstnævnt er ikke en fair løsning for ham, synes jeg, (at han så selv beder om det med hans svar, er en anden sag). Jeg har det bedre med at give udtryk for min mening. Så kender han ihvertfald den. Altså, jeg har gjort hvad jeg kunne.

At Lars så mener, at vi bare kan lade være med at læse det. Det er så hans umiddelbare måde at tage vores menings tilkendegivelse til sig. Måske lidt for arrogant til nogen, der så vælger den anden (dårlige løsning) og forsvinder fra siden. Jeg kan ikke sige, at jeg ikke kan forstå dem. Det er bare ikke den løsning jeg personligt vil vælge lige nu, for jeg kan godt se sagen fra Lars´s side, tildels.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2012 kl. 12:39

Hvis du lige retter "man" til "jeg", og så ellers ikke går ud fra at fordi du mener noget, så er det sandheden, så er du rigtigt på den Wink

Gør jeg gerne, hvis du mener at andre godt kan klandre Recordere for, at New iPad ikke indeholdte noget nyt Wink

iPad 3 (eller hvad de nu vil kalde den) var præcis som jeg havde forventet. Præcis som alle rygterne havde regnet med. Den har fået det bedste display på markedet, ligesom Apple gjorde med iPhone 4 i sin tid. Hurtigere processor/GPU, bedre kamera, opdaterede programmer osv. - helt som jeg havde forventet. Jeg skal ikke kunne sige hvad andre havde regnet med, men den er præcis som jeg gik ud fra og er en naturlig udvikling af iPad'en og er igen foran alle de andre (pga. displayet og softwaren - og selvfølgelig programudbudet), som den har været siden den første iPad kom.

Dvs. du fik ikke rigtig nogen overraskelse. Men du er samtidig helt enig i det totale medie stunt (at jorde nærmest gik i stå), for noget du forventede?

Jeg er sgu mere og mere glad for, at vi mennesker er forskellige. SKal min jord gå i stå, så forventer jeg sgu noget mere end det jeg selv kunne regne ud/forvente.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 78910>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu