recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hifi lyd til netbook
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethifi lyd til netbook

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: sønderborg
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: hifi lyd til netbook
    Sendt: 18-Marts-2011 kl. 12:08
hej

jeg er hifi nybegynder så jeg beklager mine dumme spørgsmålWink
da jeg flytter til sønderborg på skolehjem efter sommerferien kommer jeg til at mangle et anlæg til min netbook.( den jeg regner med købe er har kun hovedtelefon stik(eller hvad det hedderSmile)

jeg har nok mellem 3000-4000 kr til det.

men hvad skal vælge er meget svært. usb lydkort? aktive eller passive højtalere? nyt eller brugt?

jeg hører meget forskeligt musik (mp3 320kbit tro jeg nokSmile)

jeg gerne have god lyd end at de kan spille højt    

edit jeg fik ikke lige skrevet at de bliver 2.0 (da jeg ikke har råd til en sub) og at hvis det er brugt vil jeg foretrække at man kan afhenter i trekantsområdet



Redigeret af hks777 - 18-Marts-2011 kl. 12:30
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 12:13
Prøv at læse anmeldelsen af B&W MM-1 her på recorder.
God fornøjelse :)
Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: sønderborg
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Prøv at læse anmeldelsen af B&W MM-1 her på recorder.
God fornøjelse :)


de virker som nogle rigtig gode højtalere, men er bedre/billigere at samlet et setup selv?
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 12:42
Efter at have lyttet til dem i går, vil jeg stærkt anbefale et sæt passive højtalere (det kræver dog du smider lidt ekstra efter noget DAC osv. men det det værd)
det er et sæt Dynaudio DM 2/6 til omkring 4000 for et sæt.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: sønderborg
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Efter at have lyttet til dem i går, vil jeg stærkt anbefale et sæt passive højtalere (det kræver dog du smider lidt ekstra efter noget DAC osv. men det det værd)
det er et sæt Dynaudio DM 2/6 til omkring 4000 for et sæt.


jeg er bange for at det bliver for dyrt Ouch. jeg har overvejet at det var smart at købe et passive fordi de så kunne bruges til et 5.1 setup engang i fremtiden
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 12:52

Er det billigere at samle et setup selv? Jeg går ud fra at du mener om det bedst kan betale sig at finde de enkelte komponenter selv eller købe én samlet enhed? (Eventuelt aktive højttalere med minijack.)

Som udgangspunkt vil jeg egentlig sige nej. Det bliver som regel ikke billigere, af den simple årsag, at man er mere picky når man kan samle de helt rigtige komponenter.
Er det så bedre? Ja, helt klart, efter min mening.
 
Umiddelbart tænker jeg hen i retning af:
Det bliver samlet 4797. Lidt over dit budget.
Så bliver den samlede pris 4297.
 
Der vil jeg mene du har udgangspunkt for et rimeligt stereosetup. Hvis du ikke har noget at bruge radiodelen til, så er NAD C316BEE også et godt alternativ til samme pris (http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c316bee-_forstarker_grafit.htm)
 
Citér
jeg er bange for at det bliver for dyrt Ouch. jeg har overvejet at det var smart at købe et passive fordi de så kunne bruges til et 5.1 setup engang i fremtiden
Ud fra det udgangspunkt, så er passive helt klart det bedste valg IMO. Jeg har selv et par Lektor 6, så uden at have lyttet til dem, vil jeg mene at et par Lektor 1/2 nok også er et par gode kasser. Dog har de jo ikke lige så meget dybde som et par gulvstandere.
Men eftersom du gerne vil have klarhed og god lyd, så vil jeg udelukke Cerwin-Vega modellerne og den nærmeste gulvstander fra Dali er Concept 6, som ligger på 1999 stk. Så ville jeg i øvrigt hellere købe Lektor 6, hvis valget stod der.
 
Umiddelbart synes jeg du skal rende ned i Hifiklubben, KTRadio og lign. og få en lytter. Så kan du bedst selv afgøre det.
 


Redigeret af mfhansen82 - 18-Marts-2011 kl. 12:57
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: sønderborg
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 13:05
ja jeg mente en samlet enhed.

skal det være en gulvstander hvis de kan bruges til et 5.1 setup?

det ser godt ud, men måske lidt for dyrt de ting du har fundet
er der ikke noget godt som er lidt billigere? (jeg har kun su)


Redigeret af hks777 - 18-Marts-2011 kl. 13:12
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af hks777 hks777 skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Efter at have lyttet til dem i går, vil jeg stærkt anbefale et sæt passive højtalere (det kræver dog du smider lidt ekstra efter noget DAC osv. men det det værd)
det er et sæt Dynaudio DM 2/6 til omkring 4000 for et sæt.


jeg er bange for at det bliver for dyrt Ouch. jeg har overvejet at det var smart at købe et passive fordi de så kunne bruges til et 5.1 setup engang i fremtiden


Ved det godt, men vil garantere dig for, at hvis du får det rigtigt sat op, bliver det meget svært for dig at finde noget frem over som er bedre i den prisklasse.
Men der er jo masser af muligheder, spørgsmålet er, er du ude efter forstærker, DAC og højalere, eller bare et godt sæt med indbygget forstærker som er lige til at smide i aux stikket på puteren?
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: sønderborg
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:



Ved det godt, men vil garantere dig for, at hvis du får det rigtigt sat op, bliver det meget svært for dig at finde noget frem over som er bedre i den prisklasse.
Men der er jo masser af muligheder, spørgsmålet er, er du ude efter forstærker, DAC og højalere, eller bare et godt sæt med indbygget forstærker som er lige til at smide i aux stikket på puteren?


ja det ved jeg faktisk ikke helt. det er desværre nok prisen der afgøre det. jeg vil foretrække et "hjemmebygget" sæt. men hvis lyden bliver for "dårlig" i for hold til et færdig sæt så bliver jeg nok nød til at købe et færdigt sæt
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 13:35
Denne Denon (http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_pma-510ae_forstarker_sort.htm) sammen med de to Lektor 1 højttalere. Så skal du slippe 3697. Billigere kan det vist ikke gøres og det samtidig er et sæt som du kan vokse med. Lektor 1'erne ville jo kunne bruges som surround højttalere i et 5.1 setup, hvis du forelsker dig i et par gulvmodeller.
Nu tager jeg jo kun udgangspunkt i priserne fra HifiKlubben, fordi det er dem jeg handler mest hos. Jeg vil da på alle måder foreslå dig at kigge lidt rundt i de andre butikker også.
 
Citér
skal det være en gulvstander hvis de kan bruges til et 5.1 setup?
På ingen måde. Du får bare en mere naturlig basdybde i et par gulvstandere, end i et par kompakte. Ganske enkelt grundet to bas/mellemtone elementer og i særdeleshed, det større kabinet. Men du kan sagtens sammensætte et glimrende 5.1 system bestående af 4 kompaktmodeller, en center og en sub.
 
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 13:38
Altså, nu har jeg selv dette sæt højtalere: http://www.cinemagic.dk/shop/jbl-scs-178-4444p.html
Men tror sagtens du kan finde dig et sæt højtalere der passer din smag, som er i fornuftig pris til det du skal bruge dem til, og så evt. en forstærker til at trække det med.

eller vil du bare have 2 passive højtalere her og nu, og så altid ku købe to mere og en sub som du kan bygge på til et 5.1 sæt? for det kan du sagtens få, og en forstærker til fornuftige penge.
mit råd vil dog være, kør lyden digitalt ud af din computer eller andre gadgets og ting du sætter til, hvis du sætter 2 ting op, til at spille det samme nummer, først analog, og derefter digitalt med nøjagtig samme højtalere og forstærker (forudsat det ikke er noget billigt noget fra netto) så kan du tydeligt høre forskel, men selvfølgelig er der os forskel på en digitalt lydkort til pc, og en DAC til 10k ;) bare fordi det digitalt er det ikke ens betydne med det så ik bliver bedre. så tror du skal gøre op med dig selv, hvordan dit setup skal se ud her og nu, og så finde noget der passer dertil i prisen. der er ALTID mulighed for at opgradere senere jo ;)


Redigeret af Muffeh - 18-Marts-2011 kl. 13:39
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: sønderborg
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2011 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af mfhansen82 mfhansen82 skrev:

Denne Denon (http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_pma-510ae_forstarker_sort.htm) sammen med de to Lektor 1 højttalere. Så skal du slippe 3697. Billigere kan det vist ikke gøres og det samtidig er et sæt som du kan vokse med. Lektor 1'erne ville jo kunne bruges som surround højttalere i et 5.1 setup, hvis du forelsker dig i et par gulvmodeller.
Nu tager jeg jo kun udgangspunkt i priserne fra HifiKlubben, fordi det er dem jeg handler mest hos. Jeg vil da på alle måder foreslå dig at kigge lidt rundt i de andre butikker også.
 
Citér
skal det være en gulvstander hvis de kan bruges til et 5.1 setup?
På ingen måde. Du får bare en mere naturlig basdybde i et par gulvstandere, end i et par kompakte. Ganske enkelt grundet to bas/mellemtone elementer og i særdeleshed, det større kabinet. Men du kan sagtens sammensætte et glimrende 5.1 system bestående af 4 kompaktmodeller, en center og en sub.
 


det ser godt udSmile
surround højttalere det er baghøjtalere ikke?
hvad med et usb lydkort eller dac det er jeg nok nød til at have ikke? pga det ikke så gode lydkort i en netbook
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu