Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Irenicus
Guld medlem
Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
|
Sendt: 19-Marts-2011 kl. 01:39 |
Muffeh skrev:
og undskyld men nu jeg lidt tabt, hvilken DAC snakker du om? :) Har forslået en DAC for Hegel, og et USB lydkort, og efter hvad jeg ved, vil jeg da mene der er forskel på en DAC og et lydkort?
|
Beklager, vist mig der skal i seng efterhånden
|
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19513
|
Sendt: 19-Marts-2011 kl. 07:45 |
Hans j skrev:
Onkyo A-5VL med Digital indgang kr. 3.000,-
Eltax Monitor III kr. 500,-
|
3/4 af prisen på en forstærker og 1/4 til højttalerne. Det er i mine øjne lidt "tosset". Klaus
|
|
|
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 19-Marts-2011 kl. 07:59 |
hks777 skrev:
det ser interessant ud, men de er noget store, jeg foretrække at det var nogle mindre højtalere som kunne stå på et skrivebord.
|
I denne tråd er der en Yamaha forstærker til salg til 1200 kr: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94424&title=k-surroundreceiver Den har indbygget D/A, hvis du har en digital udgang på din PC og den kan bi-ampe dine frontr, hvis du vil have mere effekt. I denne tråd er der et sæt højttalere på stander. Køb dem og smid standerene væk og hæng højttalerne op på væggen. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94858&title=s-2-stk-bw-dm602-s2-hjtalere Nu har du for 2000 kr rigtig fed lyd. Ja det fylder lidt på kollegieværelset og du skal lidt omkring for at hente det, men i mine øjne slår det langt, hvad der ellers er belvet tilbudt i denne tråd. Klaus
|
|
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 19-Marts-2011 kl. 08:48 |
KlausDM skrev:
Hans j skrev:
Onkyo A-5VL med Digital indgang kr. 3.000,-
Eltax Monitor III kr. 500,-
|
3/4 af prisen på en forstærker og 1/4 til højttalerne. Det er i mine øjne lidt "tosset".
Klaus
|
Prøv at foksuer på produkterne og ikke prisen.
|
|
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 19-Marts-2011 kl. 09:08 |
Hans j skrev:
|
Du mener simpelthen at Eltax Monitor spiller op med højttalere op til 3000 kr/sæt? Klaus
|
|
|
Hans j
Guld medlem
|
Sendt: 19-Marts-2011 kl. 09:21 |
KlausDM skrev:
Hans j skrev:
|
Du mener simpelthen at Eltax Monitor spiller op med højttalere op til 3000 kr/sæt?
Klaus
|
Jeg kender ikke alle højttalere til kr. 3000,-, jeg har heller ikke skrevet de gør det, hvordan kan du drage den konklusion ? Men hvad, du har jo fundet et sæt som slår alt i tråden, jojo det er godt du har lyttet til de listede forslag eller i det mindste kender hvert eneste produkt ?
|
|
hks777
Bruger
Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: sønderborg
Point: 61
|
Sendt: 19-Marts-2011 kl. 09:27 |
|
|
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 19-Marts-2011 kl. 09:29 |
Hans j skrev:
Jeg kender ikke alle højttalere til kr. 3000,-, jeg har heller ikke skrevet de gør det, hvordan kan du drage den konklusion ? |
Du mener at det er fint at bruge kun 1/4 af prisen på højttalerne. I tilfælde af nykøb, ville jeg bruge /4 af prisen på højttalerne. Der er virkeligt meget at hente der.
Hans j skrev:
Men hvad, du har jo fundet et sæt som slår alt i tråden, jojo det er godt du har lyttet til de listede forslag eller i det mindste kender hvert eneste produkt ?
|
Jeg har lyttet til Eltax'erne, de er fine til prisen, men B&W'erne jeg linker til er meget bedre lydgengivere. Klaus
|
|
|
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 19-Marts-2011 kl. 09:30 |
hks777 skrev:
jeg er bange for at det er for langt væk
|
Du kan rejse langt for 2000 kr.... Klaus
|
|
|
Hans j
Guld medlem
|
Sendt: 19-Marts-2011 kl. 09:34 |
KlausDM skrev:
Du mener at det er fint at bruge kun 1/4 af prisen på højttalerne. I tilfælde af nykøb, ville jeg bruge /4 af prisen på højttalerne. Der er virkeligt meget at hente der.
Jeg har lyttet til Eltax'erne, de er fine til prisen, men B&W'erne jeg linker til er meget bedre lydgengivere.
Klaus
|
Jeg er sådan set hamrende ligeglad hvad der står på prisskiltet, Eltax Monitor III har i flere år været kendt som en underprissat højttaler (men der står jo Eltax på den, så den kan jo ikke være noget værd). Jeg har slet ikke hørt B&W´erne du linker til, de er sikkert også ganske gode, men hvor meget kræver de af forstærkeren ?
|
|
Irenicus
Guld medlem
Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
|
Sendt: 19-Marts-2011 kl. 09:36 |
< ="utf-8">
KlausDM skrev:
3/4 af prisen på en forstærker og 1/4 til højttalerne. Det er i mine øjne lidt "tosset".
Klaus
|
Det er sjældent at du i DK ser nogen prioritere sådan, men englænderne køber ofte ratio 2/3 til 1/3 og nogle gange 3/4 til 1/4, til fordel for forstærker. At det ikke ses så ofte i DK, betyder vel ikke at det er toddet ;)
KlausDM skrev:
I denne tråd er der en Yamaha forstærker til salg til 1200 kr: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94424&title=k-surroundreceiver Den har indbygget D/A, hvis du har en digital udgang på din PC og den kan bi-ampe dine frontr, hvis du vil have mere effekt.
I denne tråd er der et sæt højttalere på stander. Køb dem og smid standerene væk og hæng højttalerne op på væggen. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94858&title=s-2-stk-bw-dm602-s2-hjtalere
Nu har du for 2000 kr rigtig fed lyd. Ja det fylder lidt på kollegieværelset og du skal lidt omkring for at hente det, men i mine øjne slår det langt, hvad der ellers er belvet tilbudt i denne tråd.
Klaus
|
Det vil selvfølgelig være smart med en SS receiver, hvis han alligevel skal opgradere et sted i fremtiden, MEN det lyder til at der er længe til. Dertil er den ikke super kraftig, så den løber hurtigt tør for krafter, især med nogle effekthungrende B&W'ere. Du nævner at så kan man bi-ampe, men det er IMO lidt omsonst når de kører på samme strømforsyning. HT'erne vil være et bedre match til den Onkyo, men vil måske stadig mangle noget effekt.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
|
Sendt: 19-Marts-2011 kl. 09:51 |
KlausDM skrev:
Du mener simpelthen at Eltax Monitor spiller op med højttalere op til 3000 kr/sæt?
|
Skal højttalere til 3000,- ikke have en forstærker?
|
|