recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - High speed copy
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHigh speed copy

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2005 kl. 22:49

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

DR (og alle andre TV stationer) sender kun i ægte 16:9 format på digitale modtagere (satellit eller Kabel-TV via Selector).

Det har jeg svært ved at tro på.

Hvis det du skriver var rigtigt, hvordan vil du så forklare at på mit 4:3 format TV kan jeg ofte på Svensk TV4 se film og andre udsendelser, hvor der IKKE er letterbox og hvor alle skuespillere er lange i ansigterne. Hvis jeg så manuelt på mit TV skifter til 16:9 format, så bliver billedet korrekt med sorte bjælker foroven og forneden.

Efter min bedste overbevisning betyder det at Svensk TV4 sender ægte 16:9 anamorphic og at dette sendes videre uændret på TDC Kabel TV (analogt). Om det så er STV4 eller TDC der udelader Wide flaget ved jeg ikke. Muligvis er mit TV ikke i stand til at modtage Wide flaget, men det burde min Sony recorder være og den opfatter heller ikke udsendelsen som værende 16:9 anamorphic.

Hvis du kan tilbagevise ovenstående eksempel, så har jeg ikke forstået hvad anamorphic 16:9 er.

Nå ja, og så er dette i et Pioneer forum, men så sarte er I forhåbentlig ikke her i forummet.

Redigeret af DrageMester
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2005 kl. 23:09

Hej DrageMester,

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

DR (og alle andre TV stationer) sender kun i ægte 16:9 format på digitale modtagere (satellit eller Kabel-TV via Selector).
Hvis det du skriver var rigtigt, hvordan vil du så forklare at på mit 4:3 format TV kan jeg ofte på Svensk TV4 se film og andre udsendelser, hvor der IKKE er letterbox og hvor alle skuespillere er lange i ansigterne. Hvis jeg så manuelt på mit TV skifter til 16:9 format, så bliver billedet korrekt med sorte bjælker foroven og forneden.

Jeg mener heller ikke at Keld har ret i den påstand (men han mente måske danske stationer?) - jeg er også stødt på ægte anamorf 16:9 udsendelser på TV2 Norge.

Muligvis er mit TV ikke i stand til at modtage Wide flaget, men det burde min Sony recorder være og den opfatter heller ikke udsendelsen som værende 16:9 anamorphic.

Selvom jeg er lidt ked af at besvare Sony relaterede spørgsmål i Pioneer forummet, vil jeg alligevel henlede din opmærksomhed på Sony manualen side 47 (engelsk udgave). Optageren er som standard sat til at optage i 4:3 format på både HDD og DVD, men kan skiftes til automatisk at indstille formatet efter kilden ved optagelse på HDD (måske du ikke har været opmærksom på den indstilling).

Har du yderligere spørgsmål til dette emne, så åbn en tråd i Sony forummet.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2005 kl. 23:21

Det har jeg svært ved at tro på.

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg mener heller ikke at Keld har ret i den påstand

Hallo! ...eller hej...

Keld skrev det altså i januar, hvor jeg mener, det passede - pånær for en svunden tid i forrige århundrede, hvor DK4 sendte folketingstransmissioner i anamorf 16:9. Og med forbehold for tysk TV, som jeg aldrig ser.

I dag er det anderledes, det sidste halve års tid tror jeg vi er mange, der har set anamorf 16:9 transmitteret analogt fra forskellige udenlandske stationer.

Men selvfølgelig er der ingen, der sender modtagere  - de sender til modtagere... 

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2005 kl. 23:36

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Keld skrev det altså i januar, hvor jeg mener, det passede

Ja, det kan jeg godt se nu.

Det er hvad der kan ske, når man går ind i en tråd og læser baglæns uden at lægge mærke til, hvornår et indlæg er skrevet.

Undskyld, HeartWare!

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 08:59

Hej Igen,

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Keld skrev det altså i januar, hvor jeg mener, det passede
Ja, det kan jeg godt se nu.

Ja, det kan være farligt at genoptage gamle tråde på et område i sådan en rivende udvikling (hvad der skrives i dag kan jo være forældet i morgen).

Jeg må indrømme at jeg heller ikke fik set ordentlig efter datoen, men er dog stadig ikke sikker på at påstanden var rigtig i Januar 2005 - TV2 Norge annoncerede deres 16:9 sendinger i December 2003(!)

Men under alle omstændigheder er vi enige om at tingene ikke forholder sig som i Januar længere (undskyld, Keld!).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2005 kl. 12:51
Der var ingen kanaler på TDC kabel-TV, der sendte i 16:9 på det analoge UHF sendenet i Januar (med forbehold for de tyske ARD og ZDF - dem ser jeg aldrig). Derimod var der flere kanaler, der sendte 16:9 på satellit, som så blev downconvertet til 4:3 LetterBox med Zoom information.

Det er teoretisk muligt, at TV2N sendte i 16:9 i Januar, men i al min tid frem dertil hvor jeg zappede forbi kanalen har jeg aldrig set det i funktion før efter januar.

Men som sagt: Det er ændret nu. I dag sender TV4, NRK2 samt ARD og ZDF i 16:9 format på det analoge sendenet. Gad vide hvor mange opkald TDC får om dagen fra folk, der ikke kan se TV med korrekte proportioner på disse kanaler...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu