|
HIPER, hvem har ret? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
De kan jo ikke åbne, når der ikke blev ringet på døren. Der blev ringet én gang til en telefon, som ikke blev svaret, og der blev ikke lagt en besked. Telefonen kunne også have været optaget uden at teknikeren havde reageret anderledes. Dvs. at man som kunde har 30 sekunders reaktionsstid, og hvis man ikke lige når at reagere inden for det tidsrum, så er det bad luck. |
|||
![]() |
|||
sbndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 593 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
En sag har altid to sider - og ingen af os VED med sikkerhed om der er ringet på den dør eller ej. Så det er rent og skær gætværk.
Ifølge den ene part er der ikke ringet på/det er ikke hørt, at der er ringet eller banket på. Det er sådan set alt vi ved.
|
|||
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
|||
![]() |
|||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Der skal lige siges at deres tekniker ringede kl 10.24 og forlod min adresse efter at have konstateret der ikke blev åbnet kl 10.35.
Deres procedure er at de skal ringe 30 minutter FØR de er på adressen. Han har ringet 1 gang. Kørt til min adresse, ringet eller banket på. Skrevet en service kupon med tidspunkt hvor han forlader adressen. Lagt den i min postkasse, og alt det er gjort inden for 11 mimutter, det er her jeg syntes det uretfærdige er. Jeg kunne med lethed nå hjem inden for de 30 minutter, men at de ringer en gang og ikke smider en telefonsvare syntes jeg er dårligt. Altså TDC står jo nærmest for ALT service af internet her i landet så den nedladende tone om jeg bare vil have det billigste kommer du ikke langt med. Tvivler på de har forskellige klasser af service alt efter hvem de yder service for. |
|||
![]() |
|||
sr7009 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2015 Status: Offline Point: 186 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
i det mindste har du fået besøg af tekningerne.. har to gange nu prøvet at tekninger fra tdc slet ikke kommer .. værken opringning eller noget .. og ved klage over det har jeg fået to månder gratis pr gang det så oki men surt at blive hjemme uden grund en hel dag da det koster mere en de 2 månder
det de gør der hos dig er heller ikke i orden de ringer betop for at man har 30 min o det er ikke 11 min og så kan det godt være det er ink at lave noget hos kunden før de kommer og ringer på men det ænder ikke på at de skriver at tekninger ringer 30 min før han er der hos dig så de har ikke levet op til deres egen tekst. hade heller ikke betalt |
|||
![]() |
|||
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Selvfølgelig er det et argument, at de har ringet fra privat nummer og ikke har lagt besked på telefonsvaren. Enddog et godt argument.
At man I branchen har en praksis med at ringe fra private numre for at beskytte installatøren, er sagen uvedkommen. En praksis behøver jo ikke være en god praksis. Mvh Peter
Redigeret af hunt - 24-Marts-2018 kl. 19:09 |
|||
![]() |
|||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
altså jeg kan godt forstå de ringer fra privat nummer for at beskytte sig selv fra utallige opkald fra sure kunder, men at de ikke lige smider en besked på telefonsvaren, eller i det mindste ringer mere end en gang det er der filmen knækker.
nu har jeg heldigvis fået fat i hiper som jeg har sendt billeder til som dokumentation på at teknikeren ringede 10.24 og forlod min adresse 10.34, plus givet en beskrivelse af forløbet set med mine øjne. har blot forklaret dem hvordan jeg føler mig snydt, og at der jeg på ingen måde føler teknikeren har gjort et tilfredsstillende stykke arbejde i og med hele forløbet har taget ham/hende 11 minutter. den flinke person hos hiper opretter så en sag hos TDC og de trækker ikke mig nogen penge før end sagen hos TDC er afgjort. i skal alle sammen have tak for jeres hjælp:)
|
|||
![]() |
|||
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Der er mange andre firmaer der ikke ringer med hemmeligt nr, når de ringer så kan der stå firmaets nr, der behøver ikke at stå nummeret til den telefon de ringer fra.
Så ved man stadigvæk hvem der har ringet :)
|
|||
![]() |
|||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
NÅ, hiper fjernede deres krav mod mig og sendte mig en ny tekniker som kom i fredags som aftalt og ringede til mig 30 minutter før han var på min adresse så jeg kunne nå hjem.
alt gik godt og smertefrit han monterede en eller anden form for deler på det kabel som kommer ind i mit hus, en deler som deler internet og radio/tv i 2 for at jeg skal kunne trække 1000/60 Mbit. da han var færdig tænkte jeg at jeg lige ville lave en hastighedstest fordi jeg samme sidste fredag blev opkrævet regningen for denne og næste måned. jeg målte så 82/42 på min forbindelse altså 918/18 mindre end det de har trukket fra mit betalings kort. jeg ringede selvfølgelig straks til hiper og spurgte hvordan dette kunne være muligt, og hun spiste mig af med at de ville sende sagen til TDC som står for noget konfigurering i routeren som de hiper har leveret, dette kunne tage melle 7 og 14 dage hvorefter jeg ville blive kontaktet for at se om mit problem er løst, og selvfølgelig til en snak om økonomisk kompensation fordi de ikke levere det produkt jeg betaler for. det er alt sammen rigtig godt, men havde dette været mine forældre eller bedsteforældre havde de da ALDRIG målt hastigheden på deres forbindelse og hiper havde taget røven på dem. er jeg den eneste der syntes det er uhørt? ved da godt det ikke er mange penge at betale 299 for en 1000/60 forbindelse frem for deres 100/20 Mbits forbindelse til 219 kr. men det er da trods alt 80 kroner mere de får i kassen på bekostning af en godtroende kunde der tror han/hun får hvad der betales for, og er der blot 100 kunder af den slags bliver beløbet jo 8000 kr i kassen pr måned, og små 96000 på årsbasis lige i lommen på hiper. Det syntes jeg da alligevel er lidt at tage røven på folk, og jeg kan da umuligt være den eneste der har det sådan?? det er vel lidt det samme som når bedstefar går i elgiganten for at købe en DORO telefon men kommer hjem med en IphoneX fordi han kunne få den på afbetaling med forsikring, ubegrænset sky lagring og ekstra optikker til dets kamera eller et eller andet sindsygt, KUN for at tjene penge på en godtroende generation. jeg syntes det er uhørt. god søndag aften alle sammen :)
|
|||
![]() |
|||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1562 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
jeg undrer mig mest over at du antyder at Hiper har gjort det med fuldt overlæg og gør det ved alle kunder?? Kan det tænkes at der er sket en fejl? |
|||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19561 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Har du ikke haft et ordentligt skilelfilter på før? I så tilfælde forstår jeg godt at du har haft massive problemer! Klaus Redigeret af KlausDM - 16-April-2018 kl. 08:33 |
|||
![]() |
|||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Forstår ikke at der kan ske sådan en fejl,og hvis der er sket en fejl hvorfor det skal tage op mod 14 dage at udbedre den. Dem fra hiper sagde der skulle laves noget om i routeren ved at konfigurere den, og at det var tdc der stod for dette.
Fejl eller ej, så måtte jeg jo selv konstatere den var der, trods jeg havde en tekniker på besøg, han målte nemlig ikke på hastigheden eller om der overhovedet var forbindelse efter delefilteret var monteret. Ved virkelig ikke om der var et delefilter på før, har aldrig set eller hørt dette omtalt før nemlig. Ved bare jeg havde en stor signal forstærker på væggen før som hovedlednihen fra vejen gik i, fra den forstærker gik der både til tv og internet, dette blev også installeret af en tekniker for 2 år siden. Jeg har intet installeret eller ændret selv. |
|||
![]() |
|||
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 787 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Din forstærker understøtter ikke de frekvenser, som bruges til de høje hastigheder, så det er godt, at dit modem nu er blevet koblet på før den.
Hvis du logger på modemmet og kigger på signalerne, skal du have de såkaldte OFDM-kanaler, når konfigurationen er korrekt sat op. Redigeret af bubbleboy - 16-April-2018 kl. 09:05 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |