recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HITACHI 42PD7A10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHITACHI 42PD7A10

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jacob Bentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Emne: HITACHI 42PD7A10
    Sendt: 25-Marts-2006 kl. 16:33

Har set det i Elgiganten og det ser rigtig godt ud.

Men vil lige høre om i kender noget til det og hvad jeres mening er.

http://www.hitachi-ee.com/brochure/42PD7A10.pdf

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2006 kl. 22:51
Virkelig ingen der kender noget til det??
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2006 kl. 00:01

Hej Jacob

Vi har ikke set det endnu. Men tag ud og kig på det.

Vær dog opmærksom på at de paneler der har 1024x1024 i opløsning er lidt specielle.

De kan ikke vise progressive input signaler, som f.eks. en DVD med progressive scan eller HDTV-opløsningen 720p. Disse kan ikke vises optimalt på et 1024x1024 plasma panel.

/Lars

Lånt fra Otto, TC: Selve panelet har en opløsning på 1024x1024 pixels, den kan bare kun adressere 512 linier ad gangen, 60 gange i sekundet. De 1024 linier vises alle sammen, hele tiden, den skal bare bruge to cycles til at ændre dem, dvs. den kan kun opdatere billedet 30 gange i sekundet. Dette har (teoretisk) ingen betydning på almindelige tv-signaler, da de alligevel også netop kun opdateres 30 gange for hver linie. På HDTV signaler i 1080i er det heller ikke det store problem, af samme årsag, problemerne opstår først når man kommer med et progressivt signal, såsom DVD-film eller 720P signaler. Disse kan ikke tilpasses optimalt til panelet.

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2006 kl. 00:10
Jeg tror bare jeg holder mig til det Pioneer PDP 506XDE jeg har kigget længe på :)
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2005
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2006 kl. 08:56
Hvis du fisker efter, om mærket er kendt rundt i den vide verden, er svaret ubetinget ja. Af uransagelige grunde har de altid haft et forkvaklet importled i Danmark. Jeg ville personlig aldrig være nervøs for at investere i mærket. Jeg forholder mig ikke til det aktuelle tilbud

Redigeret af wester - 26-Marts-2006 kl. 11:38
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2006 kl. 09:17

Oprindeligt skrevet af wester wester skrev:

Hvis du fisker efter, om mærket er kendt rundt i den vide verden, er svaret ubetinget ja. Af uransagelige grunde har de altid haft et forkvaklet importled i Danmark. Jeg ville personlig aldrig være nærvøs for at indvestere i mærket. Jeg forholder mig ikke til det aktuelle tilbud

Da jeg så det, syntes jeg også det så rigtig godt. Men underligt at det er så ukendt her i danmark.

Men hvad med det Lars siger??

"De kan ikke vise progressive input signaler, som f.eks. en DVD med progressive scan eller HDTV-opløsningen 720p. Disse kan ikke vises optimalt på et 1024x1024 plasma panel."

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2006 kl. 09:32

Det skulle være samme tv som modellen de har i hi-fi klubben-deres hedder bare 7200-.El-Giganten får bare  fået lavet en med et andet nummer-så tror de ikke at man kan finde ud af at sammenline priserne!!

Lækkert tv-men stadig et stykke fra PIONEER.....så køb denne i stedet.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu