|
Hivilux Lærred - Justering af udrulningslængde |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
humperdink
Super bruger Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Emne: Hivilux Lærred - Justering af udrulningslængde Sendt: 27-Juni-2010 kl. 21:54 |
Jeg har efter 9 ugers ventetid endelig fået et dejligt 92" tab-tension motorlærred hjem fra Tyskland (www.hivilux.de), men jeg store kvaler med at få justeret udrulningslængden.
Jeg har af John Lin fra Hivilux fået denne simple opskrift på at justere til den korrekte længde:
1. Indstil manuelt lærredet til den korrekte højde.
2. Drej på justeringsknappen indtil lærred begynder at bevæge sig - juster derefter til ønsket rullelængde.
Desværre fungerer dette ikke og uanset hvor meget jeg drejer på justeringsskruen bevæger lærredet sig ikke ud af flækken, med mindre jeg ruller lærredet ud i sin næsten fulde længde - så kan jeg få justeringsskruen til at fungere, men kun den ene vej - og det er desværre den forkerte vej.
Er der andre Hivilux ejere der har haft samme udfordringer og har i evt. tricket som gør det muligt at få justeret rullelængden på plads?
|
|
Alt for meget grej at opgradere på.
|
|
Østergaard
Bruger Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
Sendt: 28-Juni-2010 kl. 13:16 |
Hej Humperdink,
Er du sikker på at du skruer på den rigtige skrue? Der er nemlig 2 forskellige (en til top-positionen og en til bund-positionen), og den ene sidder djævelsk langt inde i kassen.
Jeg har selv justeret et Hivilux uden problemer, men det tog godt nok sin tid at få skrueapparatet placeret i skruen.
Hilsen Østergaard
|
|
humperdink
Sendt: 28-Juni-2010 kl. 13:20 |
Hej Østergaard,
Jeg justerer på den korrekte skrue... top-position skruen fungerer fint, men bund-position skruen kan drejes og drejes indtil den ikke kan mere i begge retninger uden at det flytter på noget
Jeg har dog lige nu fået en ny opskrift direkte fra fabrikken som jeg vil prøve i aften - er dog noget skeptisk mht. om det kommer til at ændre noget.
|
|
|
|
Schjelde
Guld medlem Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
Sendt: 28-Juni-2010 kl. 13:41 |
Bundposistion mener jeg faktisk ikke rykker sig mens du skruer. Når du så kører lærredet op og ned har du ændret på bund-stop-position.
Dvs. det er lidt et ½ skidt system indtil du har brugt 5 minutter på det, så spiller det bare (hvis man kan sige det sådan).
Havde selv lidt startproblemer de første minutter med at få det til at fungere.
Mener at ovennævnte huskes rigtigt men kan tage fejl. Lang tid siden jeg har indstillet mit til endelig position.
|
|
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
|
humperdink
Sendt: 28-Juni-2010 kl. 13:58 |
Mange tak for info Schjelde ... det synes jeg bestemt ikke fremgår særligt tydeligt af den medfølgende vejledning - Må vist lige nærstudere den når jeg kommer hjem. Det værste ved det hele er at hvis det forholder sig sådan så skal jeg vist bruge mere end 5 minutter på at justere - da jeg har skruet justeringsskruen laaaaaaaaaaaaaaaaaaangt væk fra den oprindelige position og den kan skrues rigtigt mange runder skal jeg hilse at sige ... får vist slidt motoren op inden jeg når tilbage til noget der kan bruges til noget |
|
|
|
humperdink
Sendt: 28-Juni-2010 kl. 21:39 |
SÅ er højden justeret ... virkede perfekt ved at køre lærredet lidt op - justere lidt på justeringsskruen og så køre lærredet ned igen og checke hvor det stoppede. Dette gentog jeg 5-6 gange så var den på plads.
Mange tak for hjælpen.
Beklageligvis er det ikke den eneste udfordring jeg har med lærredet ... desværre lyder lærredet indimellem som om det mangler noget smøring og hver gang den roterer en omgang er der noget der "klikker/takker over" hvorved hele kabinettet bevæger sig.
Edit: Se/hør det her: http://www.youtube.com/watch?v=q9ZGM_VFj_U
Skal vist forsøge at få ombyttet lærredet. Redigeret af humperdink - 28-Juni-2010 kl. 21:50 |
|
|
|
Case
Bruger Oprettet: 10-August-2009 Status: Offline Point: 192 |
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 09:02 |
Bortset fra dine irriterende problemer med at indstille højden, hvordan synes du så lærred er??
Overvejer kraftigt at anskaffe mig sådan et!
Hvilken model har du købt?
|
|
humperdink
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 09:39 |
Indtil videre har mine udfordringer med indstilling af rullelængde og underlige lyde lidt overskygget vurdering af billedkvalitet m.v. og da jeg ikke har et helt optimalt rum - det er godt nok mørklagt, men er ellers helt hvidtmalet, hvilket giver alt for meget "falsk lys" i rummet, hvilket gør at sortniveauet er for ringe. Har dog en aftale med min gode ven og mentor "Bantam" (kalibreringsekspert) om at kalibrere min Panasonic PT-AE4000U op mod det nye lærred - tror jeg herefter vil være bedre i stand til at komme med noget kvalificeret om selve lærreds-/billedkvaliteten.
|
|
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 09:58 |
Det er nok for meget at sige at det er normalt, men jeg har oplevet to andre Hivilux lærreder der sagde "lyde" på vej op eller ned, så spørgsmålet er om man skal forvente at få ét der kører helt uden mislyde til den pris.
|
|
humperdink
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 10:11 |
Problemet er at jeg synes mindst én af disse lyde er "usunde" ... noget der decideret hakker/takker over bør man vel ikke forvente uanset prisen? |
|
|
|
humperdink
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 10:12 |
@Case
Det er forresten denne model jeg har investeret i: http://www.hivilux.de/shop/product_info.php?info=p156_Highend-Tension-Leinwand-92--50cm-Vl--Weiss-Schienensystem.html&XTCsid=40e5ac33433ae588744d9faa2fed6a9a
... og denne wireless trigger: http://www.hivilux.de/shop/product_info.php?info=p161_Cordless-Trigger-fuer-TZ-Serie-Tension-Leinwand.html |
|
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 12:24 |
Jeg er fuldstændigt enig, det var bare for at oplyse at jeg har oplevet det før.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |